all right Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Jeg er en 13 år gammal gutt så har lyst og klokke cpuen min litt. og så lurer jeg på vordann jeg jør dette, og om den kan bli ødelakt???? :wink: :wink: Lenke til kommentar
StureRasch Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Du må si litt om hva slags system du har Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Er ikke denne posten på litt feil sted? Kan nok bli øderlagt i værste fall. Hvis du søker litt så finner du masse om overklokking. Lenke til kommentar
scar Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 http://www.overklokking.no/guides/index.html les Nybegynnerguiden del 1-5. (gjør heller ikke noe om du følger med i norsk timene og spesielt rettskrivning) Lenke til kommentar
Nénmacil Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 Hei! Overklokking kan alltid føre til at du ødelegger komponenter, i ditt tilfelle CPU'en. Nå sa skrev du ingenting om hvilken CPU du har, men det er alltid lurt å ha god kjøling og overklokkingsvennlig RAM. Når du skal overklokke en CPU er det tre viktige ting du trenger å kjenne til, FSB (Front Side Bus), multiplikatoren og VCore (spenningen) på prosessoren. Disse instillingene stiller du i BIOS på ditt hovedkort, men husk og ikke klokke for mange MHz om gangen. Starter ikke pcen opp, blir du kanskje nødt til å ta ut og sette inn batteriet på hovedkortet igjen. Lenke til kommentar
Pomfri Skrevet 25. august 2003 Del Skrevet 25. august 2003 (gjør heller ikke noe om du følger med i norsk timene og spesielt rettskrivning) :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå