Gå til innhold

Ny flatskjerm. 37" til rundt 3 000,-

Anbefalte innlegg

Hei og hå :)

Skal ha ny tv, nå som den gamle kasse-tven (ja du leste riktig) vil ut av huset.

jeg har lest meg opp litt på hva som man bør se etter på en tv ( http://www.diskusjon...howtopic=569343 ) og vil med det spørre dere om råd ved kjøp av min nye tv som skal pryde tv-bordet på rommet.

tv-en vil bli brukt til følgende:

◦ Se på vanlig kanaler

◦ Se på film

◦ Spille spill på min ps3

◦ Bruke apple TV

◦ Koble pc til tv ( mac -> apple TV)

◦ Jeg sitter ca 2 meter unda i godstolen og 4 meter unna til vanlig.

Kriterier:

◦ Må funke til de øvre punktene

◦ Minst mulig knapper, lys og efekter på tven, simpel, ren og fin og se på som ikke tar konsentrasjonen.

◦ Rundt 3 000,-

◦ 37" skjerm

◦ Må ha fot

◦ Best mulig bildekvalitet

Jeg har sett på følgende tv.

http://www.komplett....ku=647319#extra

vil denne tilfredstille kravene mine eller finnes det bedre alternativer for ca samme pris?

Spørsmål ang. tven over:

1) Leste at hvis man skal bruke tv som pc skjerm børr det være 1:1 pixelmapping. Hvordan er dette med tven over og hvor realistisk er det på mit budsjett?

2) Er det bra HD-kvalitet/bildekvalitet?

3) Er galvanisk skille viktig?

4) Leste at 700 - 1000:1 dynamisk kontrast er vanlig, men på denne står det 100 000. Bare jeg som synes det ser for godt til å være sant, eller misforstår jeg/utviklingen er blidt bedre enn fra 2006 (da tråden jeg linket til og fått info fra er skrevet)

5) jeg fant ingen sted at det sto antal HZ. Noen som kan si noe mer utov det?

Håper noen tv intreserte/kunskapsrike der ute kan hjelpe meg :)

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har plass og kan gå opp litt i pris så ville jeg gått for denne plasma skjermen ifra Panasonic. Det er en perfekt tv om du pleier å se film i dempet lys eller helt mørkt. Til spill er plasma og denne skjermen også meget bra med minimalt med inputlag, dvs forsinkelser når du spiller spill.

Husk at det kan bli litt frakt på denne om du ikke kan hente den selv på et av Komplett sine pickup points.

Om dette ikke er aktuelt pga størrelse så kan du vurdere et par ifra Grundig, 32" utgaven eller 42" utgaven.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...