Vadefugl Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 (endret) Hei. Jeg tenker å kjøre opp til lett MC. Det jeg lurer på er om jeg f.eks kan ta MC kurs til Høy puls, også ta kjøretimer til Holm's trafikkskole etter det, eller må jeg ta MC kurset på trafikkskolen? Jeg lurer også på om man må øvelseskjøre privat, jeg kjenner ingen som kan kjøre bak meg med motorsykkel så det kan bli litt vanskelig. Hvilken moped drar best i oppoverbakke? (Orginalt) (Mod må vel flytte denne tråden) Endret 15. april 2012 av Vadefugl Lenke til kommentar
Vadefugl Skrevet 8. april 2012 Forfatter Del Skrevet 8. april 2012 (endret) Ok, glem de forrige spørsmålene (har kontaktet trafikkskolen), her er noen nye; Når og hvordan tar man teoriprøven? Tar man den etter Mc-kurset? Er Mc-kurset all teorien jeg skal igjennom? Endret 15. april 2012 av Vadefugl Lenke til kommentar
srbz Skrevet 9. april 2012 Del Skrevet 9. april 2012 (endret) MC-kurset er all obligatorisk teori ja. Lesing til prøven tar du på egenhånd. Skaff deg en skikkelig bok (hvis du går for ATL sin bør du ha teoriboken for bil i tillegg). Teoriprøven tar du hos nærmeste trafikkstasjon innenfor tidsrommet de har åpent for slikt. Teorien koster pdd. 500 kr. Før du kan ta teorien må du sende inn søknad om førerkort, og den må godkjennes (kan ta noen uker, gjør dette så fort som råd). Du har også en karantenetid på to uker om du stryker på teorien, altså du må vente i minimum to uker før du kan ta teorien på nytt. Les skikkelig på forhånd og test deg selv på nettet, websider som tilbyr teori-quiz. edit: Jeg tror ikke du må ha tatt MC-kurs før du tar teorien, men du har også en viss karantenetid fra teorien er bestått til du kan ta førerprøve (husker ikke i farten hvor lang denne karantenetiden er). Det er mao. endel venting, derfor er det best å begynne så tidlig som mulig (i første omgang med å søke om førerkort). Disse karanteneperiodene er lagt inn for å la eleven få tid til å "modne" på dersom han/hun stryker på en prøve, og mellom teoretisk og praktisk prøve. Endret 9. april 2012 av srbz Lenke til kommentar
Vadefugl Skrevet 15. april 2012 Forfatter Del Skrevet 15. april 2012 Takk for svar, men det blir nokk jeg tar Moped lappen istede pga prisen. Så himla dyrt å kjøre opp til lett-mc. Så det nye spørsmålet er da, hvilken moped bør jeg kjøpe? Skal ha det litt gøy med den, men hovedsaklig så skal den frakte meg fra a-b. Hvilken moped er det som drar best i oppoverbakkene? Planlegger ikke å trimme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå