Gå til innhold

Jeg står uten ungdomsrett, erfaringer eller kunnskap? Del med meg!

Simbadin

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en gutt som søker meg inn på et yrkesfaglig løp skoleåret 2012-13.

Innen da har jeg fullført alle fellesfag, altså, jeg trenger kun å ta programfagene i dette yrket. (Redusert utdanningsløp)

Mitt problem er følgende, at jeg vil stå uten ungdomsrett hele utdanningsløpet.

Altså for VG1 og VG2, lærlingeplass vil jeg jobbe for selv.

Noen som vet hvordan dette foregår, hvilke faktorer er det som teller inn om jeg kommer inn på VG1 og VG2?

Håper noen vil være greie å dele kunnskap med meg.

Flytt gjerne tråden om jeg har postet feil :)

Og hvordan er det å få lærlingeplass uten ungdomsrett? Hvis man har lite fravær og gode karakterer.

Endret av Simbadin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De med ungdomsrett vil garantert komme inn på en av de tre valgene de oppgir i søknaden. Du kan derimot risikere å ikke komme inn på noen av valgene, så sant du ikke har noe særskilt ordning. Faktorene dine for å komme inn er karakterer fra tidligere skolegang.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har gjort akkurat det samme.

Om du kommer inn, så er det ingen faktorer som slår inn, bortsett fra det at du ikke får stipend.

Det store problemet er jo at du kan komme inn på vg1, uten å komme inn på vg2, slik at året kan være bortkastet. Det er en sjanse å ta, jeg var heldig å kom inn, etter at en annen hadde droppet ut, 2 uker etter skolestart. Du stiller jo sist i køen uansett, uten ungdomsrett.

Det å få lærlingplass har ingenting med det å gjøre, jeg opplevde at det var enklere for meg å få det, grunnet at jeg var litt eldre enn alle andre søkere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...