LMH1 Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 Er det noe fysisk mulig at et GTX 570 skjermkort klarer TXAA 2? Uten at grafikken blir dårligere og kunstigere? Eller er skjermkortet alt for svak .For lav antall transistorer og minne eller noe slikt skal bli brukbart? Så selv om man overklokket en del vil man ikke få helt det samme? Gjelder dette også NVIDIA 3D LightBoost så det er ikke bare drivere som gjør nvidia GTX 680 bedre? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 TXAA er Kepler-only, det er en kombinasjon av software- og hardware-basert AA som krever spesifikke hardware-stier. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 8. april 2012 Forfatter Del Skrevet 8. april 2012 Kan noen si litt mere detaljert her? Er det minne eller transistorer som er problemet? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Kan noen si litt mere detaljert her? Er det minne eller transistorer som er problemet? Det er ikke forklart nøye av Nvidia, så man kan bare gjette. Jeg tror det er snakk om at ROPene til Kepler har noen tusen ekstra transistorer som tillater TXAA, lignende AVX for x86-prosessorer. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Tatt fra bloggen til Timothy Lottes: Ved spørsmål om TXAA kun er mulig på GTX 6xx. "TXAA build specially for GTX 6xx is what I'm finishing up right now. I would suggest sending requests for other versions of TXAA through the standard channels at NVIDIA (specifically through NVIDIA devrel or NVIDIA marketing) as I don't have any influence there." - http://timothylottes.blogspot.com/2012/03/unofficial-txaa-info.html Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 10. april 2012 Forfatter Del Skrevet 10. april 2012 Antar dere har lest: http://www.hardware.no/artikler/nvidia-slipper-ny-driver-til-skjermkortene-sine/108243 Vet ikke hvor mye det har å si i praksis, FXAA er vel ikke langt unna? Men muligens TXAA er ennå bedre. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 10. april 2012 Del Skrevet 10. april 2012 Fra linken min: "Another thing is FXAA somehow got misunderstood by a few as a high-end solution for AA instead of what it really is, the fastest possible approximate solution with no-to-bad quality. FXAA's place is improving things when better hardware multi-sampling gets too expensive. There has been a desire from another set of people who wanted something grounded in doing MSAA the correct way, and doing it better than what we currently do now. That is what I attempted to do with TXAA, and ultimately I ended up liking TXAA better than FXAA4, so I devoted my free time 100% TXAA." "TXAA will have much better quality than FXAA or MSAA, but developers will still need to work on solving aliasing created during shading to have the ideal experience." - Timothy Lottes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå