Norbozz Skrevet 8. april 2012 Forfatter Del Skrevet 8. april 2012 Det jeg letter etter er et skjermkort som jeg kan kjøre BF3 uten lag jeg har et budsjett på 3000 det gjør ikke noe vis det koster 2-300 kr mer. jeg vil også at det passer enten PCI e 2.0 eller 3.0. HD 7870, 7850 eller GTX 560 Ti 448 core er de beste valgene dine om du ønsker å kjøre BF3 på High uten hakking. Lag er forsinkelse, og du kommer aldri unna forsinkelser (et vanlig spill kjørende på 60fps har typisk 33ms lag bare fra utregningene, i tillegg til forsinkeler fra USB, overføring, skjermen og nettet.) PCIe er bakoverkompatibel begge veier og har ikke et kvekk å si for ytelsen i praksis. JA, du kan sette et PCIe 3.0-kort i et PCIe 1.0-hovedkort. JA, du kan sette et PCIe 1.0-kort i et PCIe 3.0-hovedkort. Ingen av delene vil skape problemer. Takk for hjelpe jeg har brukt veldig langt tid for og finne et bra skjermkort Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Det jeg letter etter er et skjermkort som jeg kan kjøre BF3 uten lag jeg har et budsjett på 3000 det gjør ikke noe vis det koster 2-300 kr mer. jeg vil også at det passer enten PCI e 2.0 eller 3.0. HD 7870, 7850 eller GTX 560 Ti 448 core er de beste valgene dine om du ønsker å kjøre BF3 på High uten hakking. Lag er forsinkelse, og du kommer aldri unna forsinkelser (et vanlig spill kjørende på 60fps har typisk 33ms lag bare fra utregningene, i tillegg til forsinkeler fra USB, overføring, skjermen og nettet.) PCIe er bakoverkompatibel begge veier og har ikke et kvekk å si for ytelsen i praksis. JA, du kan sette et PCIe 3.0-kort i et PCIe 1.0-hovedkort. JA, du kan sette et PCIe 1.0-kort i et PCIe 3.0-hovedkort. Ingen av delene vil skape problemer. Takk for hjelpe jeg har brukt veldig langt tid for og finne et bra skjermkort Så mye rot som det har vært i denne tråden tviler jeg ikke. Hjelper nok ikke med så mye kverulering frem og tilbake. Lenke til kommentar
Norbozz Skrevet 8. april 2012 Forfatter Del Skrevet 8. april 2012 Det jeg letter etter er et skjermkort som jeg kan kjøre BF3 uten lag jeg har et budsjett på 3000 det gjør ikke noe vis det koster 2-300 kr mer. jeg vil også at det passer enten PCI e 2.0 eller 3.0. HD 7870, 7850 eller GTX 560 Ti 448 core er de beste valgene dine om du ønsker å kjøre BF3 på High uten hakking. Lag er forsinkelse, og du kommer aldri unna forsinkelser (et vanlig spill kjørende på 60fps har typisk 33ms lag bare fra utregningene, i tillegg til forsinkeler fra USB, overføring, skjermen og nettet.) PCIe er bakoverkompatibel begge veier og har ikke et kvekk å si for ytelsen i praksis. JA, du kan sette et PCIe 3.0-kort i et PCIe 1.0-hovedkort. JA, du kan sette et PCIe 1.0-kort i et PCIe 3.0-hovedkort. Ingen av delene vil skape problemer. Men hvem av de tre skjermkortene anbefaler du mest og hvem synes du er best Lenke til kommentar
tommytoa Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Til 3000 kr får du det aller meste. Alt hvis du er villig til å kjøpe brukt. Selv oppgraderte jeg fra amd sitt 6970 til gtx 680 for noen uker siden, og for å være helt ærlig med deg så vil du neppe oppleve stor forskjell i battlefield 3 på 1920x1080. Joa, gtx 680 kjører alle settings på ultra og durer avgårde på multiplayer på godt over 60-70 fps i snitt, avhengig av brett, hvor 6970 bare lå rundt noen og 40 overklokket. Men satte jeg innstillingene på "auto" i bf3, så blandet spillet ultra og high settings i øst og vest i en cocktail som førte til min 60-75 fps i alle situasjoner. Og for å være brutalt ærlig ser jeg ikke forskjell på grafikken med alt på ultra og 6970 på "auto". På Dirt 3 har fps økt fra ca 70 til ca 100 i snitt på ultra. Den største forskjellen jeg opplever som jeg setter størst pris på er støynivået. 680 er stille i forhold til jetmotoren i 6970... Er prisforskjellen mellom 6970 til 2000 kr og 680 til 4000 kr verdt ytelsen? Nope, definitivt ikke. Er det lurt å bruke 1200 kr mer på 680 enn 7870? Nesj. Vil jeg anbefale normale mennesker noen skjermkort, så ville jeg sagt det samme som arni90 sier, 7870/50. Skulle jeg kjøpt skjermkort nå ville jeg kjøpt brukt av en eller annen tulling som meg som selger knallkort til gi-bort-priser akkurat nå. 1500kr for 6970? Kjøp. 1500 for gtx 570? genialt! 4000 for gtx 680? = galskap. I'm stupid, though 2 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 (endret) Men hvem av de tre skjermkortene anbefaler du mest og hvem synes du er best 7870 er best 560 Ti 448 core om du finner det vil være det som gir deg mest "bang for buck." EDIT: Det jeg mener er at du vil sannsynligvis bli fornøyd uansett, og du bør velge det som passer lommeboka. Endret 8. april 2012 av arni90 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå