eirikol1 Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 Heisan, etter å ha gjitt opp mitt oljekjølings prodsjekt, så gjekk far min med på å kjøpe inn vannkjøling som bursdagsgåve! Endte då opp i denne handlelista her: Ser alt bra ut? Ja eg veit at vannblokka er utsolgt, men rekner no med at dei får inn om eit par daga Også tenker eg på å utvide til skjermkort etterkvart, så då lura eg på om dette vil halde? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 Du må ha mer kjøleareale for å ta et skjermkort med i loopen, tommelfingerregelen er en 6cm tykk 120mm rad per komponent, med en 3cm tykk 2x140mm har du nok areale for å kjøle CPU. Om du har plass burde du heller bytte til en 2x120 4.5cm Hadde også gått over til en Laing DDC-pumpe med en gang så du har en pumpe som takler alle former for oppgraderinger uten stress, den du har valgt har litt lavt mottrykk for å kjøle CPU + GPU + 2 radiatorer i en loop. Viftene du har valgt egner seg også ikke noe særlig til vannkjøling. Noiseblocker er et langt bedre valg da. Gentle Typhoon er heller ikke så dyrt om du bestemmer deg for en 2x120mm-rad. Hvilket kabinett er det snakk om her forresten? Vil anbefale deg sterkt å sjekke hvor mye plass du har i høyden før du toucher RAM-brikkene dine med en radiator. Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 7. april 2012 Forfatter Del Skrevet 7. april 2012 (endret) Alt det du kan arni90....... Har 6 cm å gå på før eg toucher mobo, HAF 922 er kabinettet. Kan også borre to par hol bak på kassa og montere der om det må til Ser dette bra ut? Endret 7. april 2012 av eirikol1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 Ser hvertfall bedre ut, at jeg kan noe om vannkjøling skulle bare mangle når jeg har en våt PC selv. Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 8. april 2012 Forfatter Del Skrevet 8. april 2012 Hehe, joa, men ser deg på nesten alle data trådane her inne! Men angåande den pumpa, valgde den andre fordi den var ganske stille, og det er litt av målet med builden. Var nedi kassa med dB målar på telefonen her om dagen, og det målte 40-60 dB :S Lenke til kommentar
powersound Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 På min I7 920/ 2x AMD 4890 loop hadde jeg 1stk 360 og en 120 rad, disse var 30mm å hadde en veldig god temp på systemet. Brukte da laing sin motsvarighet til Swiftech MCP655. Sitter selv å vurderer å gå til innkjøp av nye blokker å kjøre en loop i nye maskinen også, men får se. Men noe du først bør tenke på her om om det virkelig kommer til å bli oppgradering av systemet med GPU. Ellers så må jeg si at teckbay har noen bra å billige ferdigpakker. Tenk litt så er det mange her på forumet som kan hjelpe deg. EDIT: Er enig med trådskaper at "arni90" Sitter på mye informasjon å er til stor hjelp her på forumet! Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 8. april 2012 Forfatter Del Skrevet 8. april 2012 GTX'en min sitter og varma seg på bålet i oppimot 80 grader, har eit lydkort som ligger tett oppi GTX'en, så å pøte på vannblokk på GPU'en er noke som mestsannsynlig kjem til å skje! Er nokk den som skapar mest varme i rommet, finner meg av og til sittandes i 30 varme grader.. :S CPU vifta bråka noke heilt ekstremt! (stock......) Det er slik at eg er redd for at naboen skal ringe purken for å klage på jettflyet som prøver å lette (næraste nabo bur vell sån ein kilometer vekke...) Har sitt på silence pakken, og vurderer denne sterkt, men då blir det vell litt minimal kjøling på GTX'en når eg er komt så langt. Lura også litt på kva type vannblokk ein har på GPU'en. Lenke til kommentar
powersound Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 GTX'en min sitter og varma seg på bålet i oppimot 80 grader, har eit lydkort som ligger tett oppi GTX'en, så å pøte på vannblokk på GPU'en er noke som mestsannsynlig kjem til å skje! Er nokk den som skapar mest varme i rommet, finner meg av og til sittandes i 30 varme grader.. :S CPU vifta bråka noke heilt ekstremt! (stock......) Det er slik at eg er redd for at naboen skal ringe purken for å klage på jettflyet som prøver å lette (næraste nabo bur vell sån ein kilometer vekke...) Har sitt på silence pakken, og vurderer denne sterkt, men då blir det vell litt minimal kjøling på GTX'en når eg er komt så langt. Lura også litt på kva type vannblokk ein har på GPU'en. Hvilken GPU har du? Er det ikke mulig for deg å bruke 2 radiatorer? 240 oppe i taket å 120 på den bakre vifta? Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 8. april 2012 Forfatter Del Skrevet 8. april 2012 (endret) Har ASUS GTX 560Ti. (DirectCUII eller noke sånt, huska ikkje heilt og er ikkje ved pcn nett no...) Det er god kjølar på denne, men når eg i tilegg har eit 5750 som sitter på 40 grader (trenger ikkje vannkjøling, er kunn brukt til å kjøre to skjerma, så det står stortsett idle heile tida), og eit lydkort (ASUS Xonar D2X) oppi, så blir det litt varmt. Xonar blokkerer då mot fremste vifta på GTX'en, og 1/3 av den bakre. Kan nokk få plass til to radiatora, blir desse pøta i same loop? Men om eg går for to rad., så venta eg med å kjøpe inn rad. nr2 til eg kjøpa vannblokk til gpu. (vill ikkje blakke foreldrene med ein gong ) Endret 8. april 2012 av eirikol1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Alltid best å ha alle radiatorer i samme loop. Du skal ha en rimelig heftig mengde varme for å dra nytte av flere separate looper Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 8. april 2012 Forfatter Del Skrevet 8. april 2012 (endret) ah, tenkte meg det Men då går eg for 2x140x29 rad'en først, og kjøper inn 1x120x30 når eg kjøpa vannblokk til gpu. då har vi den endelige lista her Bytta ut vanntanken sia det ikkje er vitsi å ha ein slik vanntank når eg har blank veske uansett. Så kjøpa eg inn til gpu når økonomien er stabil igjen Endret 8. april 2012 av eirikol1 Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 12. april 2012 Forfatter Del Skrevet 12. april 2012 (endret) Okay, sitter no med fingeren på bestillknappen, men vil berre vere sikker, for eg skifta ut radiatoren til den tynnaste i og med at eg skal kjøpe ein radiator til for skjermkort. Det var slikt det vart ambefalt sant? Ser også det at vannblokka var utsolgt. Går det fint med denne? http://techbay.no/product.html/ek-cpu-vannblokk-supreme-hf---acetal--en-nickel?category_id=109 Endret 12. april 2012 av eirikol1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 ser fint ut det der. Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 12. april 2012 Forfatter Del Skrevet 12. april 2012 Okay, vurderer også no å utføre litt modifikasjona i pc kassa, som å skifte ut med blå kjølevekse, og blå rør, og bytte front vifta ut med ein med blå LED. Fant nokre forum tråder med ein som hadde blå LED i sin HAF 922 http://www.overclock.net/t/711608/project-vitality-haf-922 Og ein som hadde vannkjøling, då med grøn LED. http://www.overclock.net/t/569118/project-haf-envy-water-cooled-haf-922 Tenker då å sjå om eg finner tak i nokon som kan utføre "padded coat" lakk. Vurderer også sterkt å bygge eiga kabinett, då med vannkjølt "kjøleskap", med liknande termolag, og så eit "lag" med vatn, ogderreter kopper (som skal vere ein god leiar av det meste ??) Men då må eg nokk ha ein til radiator for det, så det blir nokk utover jul. Må vere klart til TG2013 Men det vil forbli ein anna tråd Tenker også på å kjøpe inn vifte kontroller, tenker då på denne, https://www.techbay.no/product.html/scythe-viftestyring-kaze-master-5-sort?category_id=153, ment trur eg venter med det til eg skal ha kjøling på GPU. Trenger eg meir enn ein liter kjøle veske? Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Ja, du trenger en liter væske. Om ikke i dag, men etterhvert vil du helt garantert få bruk for den. Du må fylle etter i ny og ne, og så griser du sikkert litt i ny og ne osv osv osv. Kjør på! Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 12. april 2012 Forfatter Del Skrevet 12. april 2012 Ja, du trenger en liter væske. Om ikke i dag, men etterhvert vil du helt garantert få bruk for den. Du må fylle etter i ny og ne, og så griser du sikkert litt i ny og ne osv osv osv. Kjør på! Så eg bruker mindre enn ein liter? o.O Men då! Skifta til denne væska https://www.techbay.no/product.html/aquacomputer-double-protect-ultra-bla-1-liter, og desse røyra, https://www.techbay.no/product.html/emballasje-standard-3-380x230x230, Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 Om du vil ha farge på slangene dine bruker du fargede slanger. Farget vann gir avleiringer, som betyr masse vedlikehold i form av vasking av blokker, radiatorer og pumper. 1 Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 12. april 2012 Forfatter Del Skrevet 12. april 2012 Om du vil ha farge på slangene dine bruker du fargede slanger. Farget vann gir avleiringer, som betyr masse vedlikehold i form av vasking av blokker, radiatorer og pumper. Ahh, då gjer vi da slik Menne, alt vitande Arni90! Har møtt på ein ny hindring.... Mamma..... Dette har kunne gått gjennom pappa, då vi har funnet fat i alle delane og alt ditt der, men ho mor, meina som dei fleste mødre til "g33ker" at eg bruka for mykje tid foran datan, og nekter då at eg skal få kjøpe inn vannkjøling.... Kva gjer vi med slikt? Tenkte ein grunn for å sitte på datan er for at hadde eg ikkje gjort det så hadde ho aldri fått til nettmøte over internett med sån fanzy manzy web applikasjon, ect. ect. Noken som kan komme med tips? Eg sitter då 90% av tida eg har heime foran datan, reiser nesten alltid ut når da er mulig, fotball, fest, HV, ect. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 12. april 2012 Del Skrevet 12. april 2012 HV=Heimevernet? Er du en sånn gamling som enda bor hjemme hos Mamma? Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 12. april 2012 Forfatter Del Skrevet 12. april 2012 HV=Heimevernet? Er du en sånn gamling som enda bor hjemme hos Mamma? HVU, sorry... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå