Ivar-pc Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 Jeg har nettopp satt opp en ny trådløs router, men denne gir bare tidvis internettforbindelse til min laptop med trådløst nettverkskort. Samme problem oppstår også mellom router og ipad. Det er bare 2-3 meter mellom router og laptop. Når jeg prøver å skru av og på strømmen på routeren kan den trådløse internettforbindelsen vare i noen minutter og så slutter forbindelsen å virke. En stasjonær maskin koblet med kabel i samme router fungerer med bra internett hastighet. Jeg brukte bare default settings ved innstallering av routeren. Er det noe jeg kan gjøre for å bedre trådløs forbindelse mellom laptop og router? kanskje drivere eller spesielle innstillinger? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 Det der er en drittruter, hadde samme problemet, endte med at jeg returnerte den til D-Link 3 ganger før jeg fikk plukke meg en annen modell. Lenke til kommentar
Ivar-pc Skrevet 7. april 2012 Forfatter Del Skrevet 7. april 2012 Takk for tilbakemelding. Jeg prøvde å finne ut av kanalbytte i router brukergrensesnittet, men dette var nok litt for avansert for en nybegynner som meg. Siden Dj_Evelen hadde samme problemet kjøper jeg en ny router. Kan noen anbefale en bra router, gjerne en som er enkel å sette opp for en nybegynner? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 Har nå en DIR-645 og den er temmelig stabil og grei, men jeg ville nok prøvd å styrt unna D-Link, dem har mye ustabile rutere, jeg er nok bare heldig med den jeg har nå. Lenke til kommentar
Ivar-pc Skrevet 8. april 2012 Forfatter Del Skrevet 8. april 2012 Jeg kaster D-linken og kjøper denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=626340 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå