Mann_Av_Gull Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 (endret) Har 1 stk Gigabyte GTX 570 med referansedesign, og en 26 tommer skjerm som har 1920x1200 til nativ oppløsning. Kjører de fleste spill helt fint med 1 stk. GTX 570. Men er veldig sensitiv hvis jeg ramler under Vsync (60 bilder i sekundet). Da føles det som lag for meg. I noe spill ramler man under 60 bilder i sekundet, slik som The Witcher 2. Nå har ikke jeg spilt dette mye, men kunne tenke meg å legge litt tid ned på det. Og man ligger vel stort sett under 60 bilder i sekundet her. Noe jeg merker godt. I alle tilfeller så ser jeg at komplett.no har mange demobrukte EVGA GTX 570 Superclocked med referansedesign, til en pris av 1820,-. Noe jeg synes er en ganske bra pris. Så spørsmålet er om det er verdt å kjøpe et sånt og kjøre SLI, eller bare sitte på det man har og oppgradere til nVidia GTX 6xx senere? Synspunkter? Endret 7. april 2012 av OcMax Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 (endret) Jeg syns du heller bør se etter en Nvidia 690 DirectCU II når det kommer. Er vertfall det jeg tenker selv, riktignok vil det raskt kanskje koste 6500 kr men man slipper SLI. http://www.geforce.c...games/witcher-2 støtter jo SLI, men vet ikke hvor mye du kan hente ved en slik løsning. Endret 7. april 2012 av LMH1 Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 7. april 2012 Forfatter Del Skrevet 7. april 2012 Jeg syns du heller bør se etter en Nvidia 690 DirectCU II når det kommer. Er vertfall det jeg tenker selv, riktignok vil det raskt kanskje koste 6500 kr men man slipper SLI. http://www.geforce.c...games/witcher-2 støtter jo SLI, men vet ikke hvor mye du kan hente ved en slik løsning. Jeg har sett GTX 570 SLI tester av The Witcher 2. Og så ut som det skulle klare å holde 60 bilder i sekundet på min oppløsning, for det meste av tiden. Er ikke GTX 690 ett multi GPU kort? Jeg foretrekker heller 1 stk kraftig GPU, men tenkte at siden det var såpass bra pris på disse demobrukte EVGA kortene så kunne det kanskje være noe. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 Er ikke GTX 690 ett multi GPU kort? Folk her på forumet påstår det ja. men det er sakt at gtx 680 ikke er et toppkort så det forundrer ikke meg om de slipper et 250W ++ single gpu kort. men personelig hadde jeg solgt mitt 570 på brukten og gådd for et 680. det yter fint 1 Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 Om du legger merke til at framerate går under 60 bilder i sekundet er ikke SLI for deg. Prøv heller å tweake grafikken i Witcher 2 litt, regner med at du ikke kjører Ubersampling for eksempel Lenke til kommentar
SD88 Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 Vet ikke om dette stemmer, men har lest at flere som har kjørt GTX580 i SLi har fått bedre ytelse ved å gå over til kun et enkelt GTX680. Med tanke på at gtx580 er bedre enn gtx570, så burde i så fall et gtx680 være en god del bedre enn 2stk gtx570 i sli. Uansett ville jeg gått for et gtx680 enn 2stk gtx570. Senere har du da muligheten til å oppgradere til et ekstra gtx680 som du kan kjøre i SLI for enda bedre ytelse når det måtte trenges en gang i fremtiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå