Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Leie av flyttebil

Anbefalte innlegg

Jeg skal flytte fra Oslo til Tromsø og prøver å sjekke ut muligheten til å leie en flyttebil.

Noen som vet om muligheter til å leie en flyttebil i Oslo som jeg kan sette igjen i Tromsø (altså slippe å kjøre tilbake bilen til Oslo) ? Må vel være utleiefirma som har base i både Oslo og Tromsø.

Dersom det ikke er mulig må jeg nok antagelig leie bil oppe i Nord-Norge og få den kjørt ned til Oslo.

Å engasjere et flyttebyråd kan fort koste opp mot 40-50000kr. Dersom jeg kan leie en flyttebil for en ukes tid for ca. 10000kr (diesel kommer i tillegg) så ville det vært mye bedre kostnadseffektiv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk tilbud fra flyttebyråd på under 20000kr for flyttingen. Da kan det kanskje like greit å benytte seg av dem. Blir nok vel ikke noe billigere å leie bil selv da når det gjelder slike avstander, spesielt når man ikke kan leie i Oslo og levere flyttebilen i Tromsø.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke til de andre byråene, men rent a wreck tar betalt for tid, ikke avstand. Jeg tror du kan spare mye penger av å leie der og heller kjøre tilbake til Oslo. Har du hørt med dem?

Rent-A-Wreck tok omtrent 2000kr dagen for leie av varebil. Dersom jeg kjører bilen tilbake til Oslo må jeg ta fly opp igjen. I tillegg kommer diesel for ca. 340 mil. Jeg betaler gjerne litt ekstra for å unngå å kjøre bilen helt tilbake til Oslo og ta fly.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...