DJViking Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 Jeg skal flytte fra Oslo til Tromsø og prøver å sjekke ut muligheten til å leie en flyttebil. Noen som vet om muligheter til å leie en flyttebil i Oslo som jeg kan sette igjen i Tromsø (altså slippe å kjøre tilbake bilen til Oslo) ? Må vel være utleiefirma som har base i både Oslo og Tromsø. Dersom det ikke er mulig må jeg nok antagelig leie bil oppe i Nord-Norge og få den kjørt ned til Oslo. Å engasjere et flyttebyråd kan fort koste opp mot 40-50000kr. Dersom jeg kan leie en flyttebil for en ukes tid for ca. 10000kr (diesel kommer i tillegg) så ville det vært mye bedre kostnadseffektiv. Lenke til kommentar
R2B2 Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 Jeg tror du skal slite med å finne en varebil for en uke til den prisen :S Rent a wreck - Lei varebil i 3 døgn. Kjør til Tromsø. Last av. Kjør den tilbake. Ta fly til Tromsø Lenke til kommentar
*F* Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 samtidig kanskje du kan ta betalt for å kjøre tilbake med noen andres varer ? Lenke til kommentar
R2B2 Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 (endret) Jeg tror ikke det er noe problem. Bilen er din så lenge du leier den. Hva du bruker den til er opp til deg. Endret 7. april 2012 av R2B2 Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Kjøp en bil også selg den igjen? Er en rekke varebiler tilsalgs. Slipper omregistrering dersom du kjøper og selger innen ca 3 uker. Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 11. april 2012 Forfatter Del Skrevet 11. april 2012 Fikk tilbud fra flyttebyråd på under 20000kr for flyttingen. Da kan det kanskje like greit å benytte seg av dem. Blir nok vel ikke noe billigere å leie bil selv da når det gjelder slike avstander, spesielt når man ikke kan leie i Oslo og levere flyttebilen i Tromsø. Lenke til kommentar
R2B2 Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 Jeg kjenner ikke til de andre byråene, men rent a wreck tar betalt for tid, ikke avstand. Jeg tror du kan spare mye penger av å leie der og heller kjøre tilbake til Oslo. Har du hørt med dem? Lenke til kommentar
DJViking Skrevet 11. april 2012 Forfatter Del Skrevet 11. april 2012 (endret) Jeg kjenner ikke til de andre byråene, men rent a wreck tar betalt for tid, ikke avstand. Jeg tror du kan spare mye penger av å leie der og heller kjøre tilbake til Oslo. Har du hørt med dem? Rent-A-Wreck tok omtrent 2000kr dagen for leie av varebil. Dersom jeg kjører bilen tilbake til Oslo må jeg ta fly opp igjen. I tillegg kommer diesel for ca. 340 mil. Jeg betaler gjerne litt ekstra for å unngå å kjøre bilen helt tilbake til Oslo og ta fly. Endret 11. april 2012 av DJViking Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå