Gå til innhold

[Løst] Aprilfest 2012 - Bjerknez - Ting og tang fra daglige turer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som noen av dere sikkert vet er jeg ganske ny på foto og har et spørsmål. På det bildet av Moses(?), så fokuserer du på selve bisken og så er det noen vanndråper i bakgrunnen. Er det "Bokeh" effekten?

Likte bilde veldig godt forresten :) fin hun du har og! ;)

E: Bokeh effekten er vel mer noe man lager med lys i bakgrunnen? Eller regnes ditt bilde også som det?

Endret av SLi
Lenke til kommentar

Herlig doggy bilde, skarpt, flott lys og dråpene som ble polyformert var bare helt deilig!

Tusen takk for det Jann :)

Som noen av dere sikkert vet er jeg ganske ny på foto og har et spørsmål. På det bildet av Moses(?), så fokuserer du på selve bisken og så er det noen vanndråper i bakgrunnen. Er det "Bokeh" effekten?

Likte bilde veldig godt forresten :) fin hun du har og! ;)

E: Bokeh effekten er vel mer noe man lager med lys i bakgrunnen? Eller regnes ditt bilde også som det?

Vanndråpene i bakgrunnen er ikke bokeh, men vann som spruter opp fra den fuktige bakken fra bakbeina når han løper.

Moses kommer i full spurt, så jeg står på knærne og fokuserer så godt jeg kan på øynene. Men i dette tillfelle tror jeg jeg treffer nesen, da den virker skarpest. Dog er også øynene skarpe, og grunnen til dette er at han var såpass langt borte at dybdeskarpheten ble litt bedre. :)

Bokeh er vel bare en beskrivelse på den lave dybdeskarpheten eller det uskarpe feltet i bakgrunnen/forgrunnen. Men de dråpene du ser kommer da altså fra baklabbene som drar fuktighet opp fra bakken og det skaper følelsen av fart i bildet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...