Bjerknez Skrevet 10. april 2012 Forfatter Del Skrevet 10. april 2012 Reffererer til post #14 og legger inn et bilde fra samme sted. Men nå er det mørkt og regnet har gitt seg... 1 Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 11. april 2012 Del Skrevet 11. april 2012 (endret) Syns det er et pent bilde. Endret 11. april 2012 av pybalto Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 11. april 2012 Forfatter Del Skrevet 11. april 2012 Takk for det pybalto Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 11. april 2012 Forfatter Del Skrevet 11. april 2012 Litt trøtt i øynene og rask på labben i dag, men synes jeg så et greit morgenmotiv på vei til jobben i dag. Ikke noe mer spennende enn at det er tatt ut gjennom bilvinduet i hui og hast 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 12. april 2012 Forfatter Del Skrevet 12. april 2012 Her har vi dagens bidrag. Også tatt på vei til jobb: 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 13. april 2012 Forfatter Del Skrevet 13. april 2012 Var på en liten harryhandel i dag og tok dette bildet: 1 Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 14. april 2012 Forfatter Del Skrevet 14. april 2012 Her er dagens resultat. Gikk ned til vannet med bikkja, og den siste biten gikk jeg før han før jeg gjorde meg klar og ropte. Da kom han i full spurt for å si det mildt 2 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Herlig Harry-tur dokumentasjon - det er jo akkruat slik det er Flott bilde av bisken også. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 14. april 2012 Forfatter Del Skrevet 14. april 2012 Takk for det tomsi Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Svak for bilder av dyr. Liker bildet av hunden din, skikkelig actionfoto. Antar at bildet er tatt med Canon-en? Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 14. april 2012 Forfatter Del Skrevet 14. april 2012 Svak for bilder av dyr. Liker bildet av hunden din, skikkelig actionfoto. Antar at bildet er tatt med Canon-en? Takk for det Bykatt Ja bildet er tatt med 5D MK III og med objektivet EF 70-200 f/2.8L USM IS II Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 Herlig doggy bilde, skarpt, flott lys og dråpene som ble polyformert var bare helt deilig! Lenke til kommentar
SLi Skrevet 14. april 2012 Del Skrevet 14. april 2012 (endret) Som noen av dere sikkert vet er jeg ganske ny på foto og har et spørsmål. På det bildet av Moses(?), så fokuserer du på selve bisken og så er det noen vanndråper i bakgrunnen. Er det "Bokeh" effekten? Likte bilde veldig godt forresten fin hun du har og! E: Bokeh effekten er vel mer noe man lager med lys i bakgrunnen? Eller regnes ditt bilde også som det? Endret 14. april 2012 av SLi Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 15. april 2012 Forfatter Del Skrevet 15. april 2012 Herlig doggy bilde, skarpt, flott lys og dråpene som ble polyformert var bare helt deilig! Tusen takk for det Jann Som noen av dere sikkert vet er jeg ganske ny på foto og har et spørsmål. På det bildet av Moses(?), så fokuserer du på selve bisken og så er det noen vanndråper i bakgrunnen. Er det "Bokeh" effekten? Likte bilde veldig godt forresten fin hun du har og! E: Bokeh effekten er vel mer noe man lager med lys i bakgrunnen? Eller regnes ditt bilde også som det? Vanndråpene i bakgrunnen er ikke bokeh, men vann som spruter opp fra den fuktige bakken fra bakbeina når han løper. Moses kommer i full spurt, så jeg står på knærne og fokuserer så godt jeg kan på øynene. Men i dette tillfelle tror jeg jeg treffer nesen, da den virker skarpest. Dog er også øynene skarpe, og grunnen til dette er at han var såpass langt borte at dybdeskarpheten ble litt bedre. Bokeh er vel bare en beskrivelse på den lave dybdeskarpheten eller det uskarpe feltet i bakgrunnen/forgrunnen. Men de dråpene du ser kommer da altså fra baklabbene som drar fuktighet opp fra bakken og det skaper følelsen av fart i bildet Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 15. april 2012 Forfatter Del Skrevet 15. april 2012 (endret) Ble to bilder i dag: Endret 15. april 2012 av BjerkneZ 1 Lenke til kommentar
Bykatt Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Så flott natur! Liker #2 best. Stokken gir et holdepunkt for blikket. Himmelen inneholder masse dramatikk. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 15. april 2012 Forfatter Del Skrevet 15. april 2012 Takk skal du ha Bykatt Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Flotte naturbilder, HDR? Kan se slik ut, i så fall utført med nennsomhet, noe som gir et naturlig uttrykk. Ellers så var det et herlig actionbilde av bikkja! Ville jo helst hatt teksten utenfor selve bildet, men det er nå meg.. Lenke til kommentar
Bjerknez Skrevet 15. april 2012 Forfatter Del Skrevet 15. april 2012 Takk for det Jan R Nei, dette er ikke HDR. Har brukt LCW ND filter. I etterkant har jeg kun tilført ekstra kontrast og farger, samtlitt skarphet. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 15. april 2012 Del Skrevet 15. april 2012 Ja, graderte filtre funker jo også bra. Derfor jeg synes det så naturlig ut altså Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå