Kreative87 Skrevet 7. april 2012 Del Skrevet 7. april 2012 Hei, I sommer skal jeg på ett sommerinternship i Asia, for å få jobb så må jeg legge ved en generell CV som blir sendt ut til en rekke ulike selskaper innen ulike segmenter, det er derfor ganske vanskelig å spesialtilpasse CV'n slik jeg vanligvis gjør. Hva slags jobber jeg kan få tilbud om er uvisst, men jeg har en masterutdanning og er lovet at jobben skal bli tilpasset utdanningsnivået. Går ut fra markedsføring, markedsundersøkelser etc er relevante jobber for meg. På CV'n har jeg til nå har jeg utdanning og jobber, vurderer også å ta med PC-kunnskaper, men er litt usikker på hvordan jeg skal skrive det. Jeg har ett statistikkprogram jeg vil ha med (SPSS) ellers kan jeg Filezilla (er det noe å skryte av?) og som mange andre 24-åringer har jeg kunnskaper til mange ulike programmer og løser pc-problemer lett. Er nok litt mer enn gjennomsnittlig opptatt av pc og pc- programmer og jeg har kjennskap til og interesse for å lære enda mer. Noen tips til hvordan jeg bør skrive det? ...eller om det er noe å ta med i det hele tatt... Lenke til kommentar
Akse Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Når det kommer til pc kunnskaper er nok dette ganske generelt. Det er på ingen måte verdt å nevne at du kan Filezilla da det i denne sammenhengen mer handler om produktive programmer. Programmer og kunnskaper som er verdt å nevne er gjerne Excel, andre officeprogrammer, programmer innen grafisk design, koding og programmering, server og terminalprogrammer samt hardwarekunnskap. 1 Lenke til kommentar
BaronSlask Skrevet 8. april 2012 Del Skrevet 8. april 2012 Sier meg enig med Akse. Bare ikke finn på å lyve, da man finner fort ut av det. Har vært borti søkere som fører opp "gode PC-kunnskaper" på CV-en, når de i realiteten bare kan Google. Lenke til kommentar
Kreative87 Skrevet 8. april 2012 Forfatter Del Skrevet 8. april 2012 (endret) Takk for tips til programmertyper som det er smart å ta med! Vil ikke gi inntrykk som ikke stemmer, er jo bare meg selv det går ut over. Har gjort alt for mye til at jeg gidder å lyve på meg noe derfor er jeg også litt usikker på om jeg skal ta med punktet. Dropper f.eks. språk, siden jeg bare kan norsk og engelsk (norsk har ingen bruk før og cv samt intervju er på engelsk). Endret 8. april 2012 av Kreative87 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå