Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Ja, mest markbart når Xboxen er avslått med instant on påslått.

Skal den virkelig lage denne lyden når xboxn er på også? Min gjør det 24/7 med mindre Xbox er avslått.

 

 

Går ut ifra det når såpass mange lager sånn lyd. Er ikke unormalt i alle fall.

Lenke til kommentar

 

 

Ja, mest markbart når Xboxen er avslått med instant on påslått.

Skal den virkelig lage denne lyden når xboxn er på også? Min gjør det 24/7 med mindre Xbox er avslått.

 

 

Går ut ifra det når såpass mange lager sånn lyd. Er ikke unormalt i alle fall.

 

Støynivået på min er såpass høyt at det er rett og slett fryktelig irriterende. Min lager knatrelyder i tillegg, og det kan da umulig være vanlig?

Lenke til kommentar

Edit til min kommentar over: har funnet ut at det er xboxn sin strømforsyning. Den lager en durelyd hele tiden, fulgt av en knatrelyd ganske ofte. Meget høylytt og ganske irriterende, og jeg hører den godt i sofaen min som er 5 meter unna. Dette høres ikke bra ut, så jeg dro den ut. Lager deres strømforsyninger lyd?

Den knitrelyden er såkalt "coil whining". Dette er en feil som flere av de nye konsollene lider. Dessverre har jeg slitt med å finne en ny konsoll som er like stille som lanseringsutgaven. Kanskje billigere deler?

Lenke til kommentar

Det høres ut som problemet veldig, veldig mange slet med før en software oppdatering ordnet sakene, men da var det vel coil whine som var problemet. Det er absolutt forskjeller mellom enhetene så det er sagt. Min første import konsoll fra Tyskland, kjøpt ved lansering, var så ufattelig stille i standby og ved bruk. Den hadde dog litt knitring fra PSU i instant-on modus, men det har så vagt at det faktisk var kattene mine som gjorde meg oppmerksom på det :p

 

Konsollen jeg har i dag har en liten kvitrelyd fra vifta når den går, ikke kjempe irriterende akkurat. Bruker konsollen såpass lite at det ikke er ett problem heller.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Det som var en fellesnevner med coil whine problemene var at så raskt konsollen ble belastet under f.eks spill, eller faktisk så enkelt som å bla i menyene så knitret den. Test det ut. Kan være noe som er kommet med en og annen oppdatering også. Kanskje mer aktuelt for oss som er med i Insider programmet, er vel ikke alltid de oppdateringene holder helt vann.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Hvis jeg blar i menyen eller spiller så knitrer den ja. Samtidig går den vifta som er inni den på full dryling hele tiden med eller uten instant on. Knitringa blir jeg heller ikke kvitt. Mener jeg leste på nett st Microsoft har sagt at alle Xbox systemer med denne feilen vil bli gratis erstattet. Jeg må vel dra på Elkjøp igjen da

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Har lyst på, og kommer til å kjøpe OR når den kommer i en endelig utgave neste år. Men, å bruke den til å streame xbox kommer ikke til å skje hvis man skal sitte i "kino" og spille. Enten får det dekke hele synsfeltet, eller så får de droppe det. Det er dog min mening da :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Er vel bare at du også kan bruke OR når du streamer spill fra XB1, noe som kan være morsomt om man faktisk kan fylle hele synsfeltet med OR. Hvis ikke så er det bortkastet funksjon. 

Lenke til kommentar

Jeg forstod ikke en dritt av det klippet over her? Det gav vel ingen mening spillmessig overhodet?

 

Jeg, og alle andre, skjønte heller ikke hva poenget til Spencer egentlig var med videoen. Greia er at han viste frem en helt meningsløs video og forventet hele salen skulle klappe og juble av stokehet etterpå, men alle i salen satt som spørsmåltegn i en klein stillhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...