Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Kan forstatt være Sony-fanboy... ;)

Fanboy defineres ikke etter hvilke konsoller man eier. Noe som noen tror, når de i diskusjonerer på nett må påpeke at "jeg har alle konsollene", som om det betyr noe. 

Håper du koser deg med konsollen. Vil anbefale deg å kjøpe Forza Horizon 2, SO er etter min mening ett av de mest oppskrytte spillene til XO pdd, og i MCC-pakken får man ikke spilt online uten evneveik lang ventetid, noe som ødela, hvertfall for meg, all genuin interesse til å fortsette å spille online. Vil ta Halo 5 online mer seriøst. Men er du bare interessert i SP så er MCC verdt prisen.

Endret av Colin.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja, hadde jeg vært Sony-fanboy hadde jeg nok kjøpt den for lenge siden, for ikke å snakke om først. Jeg har sagt det hele tiden, jeg er først og  fremst en PC-gamer, men jeg liker konsoll og, og det er noe jeg først og fremst har pga eksklusiver.

Gleder meg til å sette den opp, og er spent på å endelig få testet systemet. Har trua på Sunset Overdrive, ser morsomt ut. Aldri vært glad i Halo, men den pakken er såpass bra at jeg bare måtte ha den, og håper at jeg endelig kan falle for Halo-serien. Og da først og fremst singleplayer, online tenker jeg ikke stort på (enda ihvertfall).

Lenke til kommentar

Førsteinntrykket mitt på Sunset Overdrive var litt sånn "meh". 

Så når jeg ga spillet en ordentlig sjanse og ble mer vandt med måten å spille det så elska jeg det. Den siste DLC'en var også litt fun synes jeg. 

Endret av Maury
Lenke til kommentar

Anbefaler deg å gi Sunset Overdrive en ordentlig sjanse, Admiral Necrolamedor. Det er et sånt spill som er litt rart og clunky i starten, men hvis du gir det et par timer og lærer deg gameplayet ordentlig så får du en helt utrolig bra flow. Sånn sett minner det mer om et slags Tony Hawk-spill enn andre tredjepersonsskytere. Det blir enda bedre et stykke uti, når du unlocker dash-abilityen. Da kan du bevege deg gjennom hele byen uten å touche bakken hvis du vil. Litt uheldig at du ikke får dette tidligere, anbefaler å pushe litt på mainstory til du får denne abilityen, og så gå over til sidequests.

Er nesten sikker på at de få anmelderne som mislikte spillet aldri klarte å mestre traversal-systemene. Muligens mitt GOTY fra i fjor, sammen med Divinity: Original Sin.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvilke andre spill likner det på, om man skal sammenligne "feelingen" man får av å spille det? Er litt nysgjerrig på Sunset Overdrive, men usikker på om det er noe jeg blir å spille nok til at jeg gidder å kjøpe. 

Som sagt, det er det jeg kaller et flow-spill. SSX-serien og Tony Hawk er gode eksempler på den samme feelingen, selv om gameplayet i seg selv er litt annerledes. Det som er så magisk i Sunset Overdrive er traversal-systemet, måten du kommer deg fra A til B.  Dette ligner på snowboard- og skatespill. Her har du mye mer kontroll enn i f.eks Assassin's Creed-spillene, du har styrer karakteren din fullt ut og velger akkurat hvor du skal gå, det er ikke slik at du bare holder inne en knapp. Dette gjør at spillet er vanskeligere å mestre, men også mye mer givende. 

Selve skytingen er helt OK, men det er flyten du oppnår når du har mestret traversal-systemet som er hovedattraksjonen. Det føles bare utrolig bra når du mestrer det. Det kan ta alt i fra to til fem timer å mestre, og man må spille slik spillet vil du skal spille. (Prøver du å spille det som en vanlig tredjepersonsskyter vil du bli frustrert, du dør med en gang hvis ikke du holder deg vekke fra bakken) 

Det er så gøy å zippe rundt i byen at jeg faktisk ikke ville bruke fast travel, fordi det er så gøy å komme seg fra A til B manuelt.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Høres litt morsomt ut. Er noe hypnotiserende med spill som SSX/Tony Hawk der man bare seiler avgårde mens underbevisstheten tar seg av kontrollen og man bare chiller mens man spiller. 

Må sjekke når det er billigst digitalt. Orker ikke fysiske spill til boksen.

Det var faktisk en god beskrivelse av hvordan spillet føles :) Det blir litt mer hektisk enn som så, fiendene er ganske agressive. Men du kan fint ignorere de hvis du er flink på traversal.

Spillet har også massevis av sjarm og humor.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke gi en krone til SO-utviklerne før du har prøvd demoen, uTukt. Dette er et litt enten eller spill, appellerer mest til hipstere imo. Å sammenligne det med Tony Hawk-spilla blir ganske teit, annet enn at du sklir eller "railer". Humoren var også ganske tafatt og klein. Dette er ikke et spill som trekker deg som spiller inn i karakterene og det blir litt som et minispill der du bare gjør det du blir fortalt og driter egentlig i karakteren. Det positive med spillet er at det er fargerikt og nokså fin grafikk, men helhetlig er ikke dette et spill å skryte av. Don't let the hype fool you.

Lenke til kommentar

Anbefaler deg å gi Sunset Overdrive en ordentlig sjanse, Admiral Necrolamedor. 

Yes, et spill jeg har hatt øynene åpne for siden revealen, så gleder meg. Kjøpte meg Forza 5 i dag og, egentlig først og fremst fordi jeg har jævla lyst til å få testet impulse triggerne skikkelig. Lenge siden jeg har orket noe bilspill, egentlig, så da får vi se.

Ordnet ett år med EA Access (pluss ett år med Live) i samme slengen, så har nå endel å velge i. 

Forresten, er det slik at Xbox One laster ned mye treigere i standby-modus? Har jo satt på en hel haug med spill på nedlasting, og det har jo gått drittreigt.

Gleder meg forresten allerede til nytt UI, det her var ekstremt rotete og ikke akkurat veldig raskt. Men det hjelper vel litt å bli litt mer kjent med det og, herregud som jeg rotet rundt for å finne diverse ting i starten.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...