Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som har testet Project Cars på XBO?

Hva slags type spill er det? Simulator, arcade?

Mer simulator enn arcade. Forza er tingen om du er ute etter noe som er balansert mellom disse.

Jeg har Forza og trenger noe nytt =)

Project Cars er, om du har ratt, langt bedre kjøreopplevelse enn Forza. Det er litt problemer med kontrolleren på Xbox, men det kommer patch for det snart. 

Som vanlig er det noen småbugs, og på et par baner dropper FPS en del. Det skal visst forbedres.

Utover det å tune bilen, er det lite du kan gjøre med farger/liverys. Ingen paintshop og ingen kjøp av biler. Alle bilene er åpne fra første stund. Mange forskjellige "views" og de har gjort en god jobb med at du kan velge under forskjerm, på panser, midt i cockpit, bak rattet, på taket og Chase view. Et par ekstra muligheter i forhold til Forza og det er en helt annen følelse å kjøre dette med helmetview enn det Forza var. 

I tillegg til billøp, er det karting i 125cc og 250cc klassen, med kartingbaner, og det synes jeg var bra. Morsomme å kjøre.

Kan begynne karriere hvor du vil, og det er mulig å begynne i kart og gå helt opp til LMP1.

For meg er dette et av de bedre spillene til Xbox One.

Lenke til kommentar

Jeg har også lyst på Project Cars, men har lest at xbone versjonen er en del dårligere enn til PS4 og PC. Mangler lobby og at den sliter litt med frame rate på noen baner... Noen som kan bekrefte/avkrefte? Fungerer det greit? 

Gikk fint for meg å kjøre online med Xbox. Rask og enkel meny online.

Glemte si i forrige post at det ikke er en "vennedel" så man må lete på leaderboard etter venners tider :huh: . Dette er et stort savn for meg, men her også kommer en patch.

Lenke til kommentar

Er det noen som har testet Project Cars på XBO?

Hva slags type spill er det? Simulator, arcade?

Mer simulator enn arcade. Forza er tingen om du er ute etter noe som er balansert mellom disse.

Jeg har Forza og trenger noe nytt =)
jeg ville ikke anbefalt p-cars med mindre du har ratt (min mening) forza og gran turismo er krenen av bilspill uansett plattform. Jeg har samme dilemma som deg og finner ikke engang en substitutt på pc.. Need for speed funker om du liker arcade, selv takler jeg ikke de nye nfs-spillene
Lenke til kommentar

Er det mulig å dele opp en ekstern harddisk som man kobler til xbox one?

Desktopen min streiker om dagen, fungerer kun til nettbruk og ikke til filmer eller serier.. Skal uansett kjøpe meg en ekstern harddisk for å bruke til xbone, og lurer på om jeg kan dele denne i to og ha spill på den ene partisjonen og filmer på den andre. Gjerne en disk jeg kan koble til nettet og laste ned til via laptop. Prikken over i'en ville vært om jeg kan spille av filmene på disken direkte på xbone uten noe ekstra utstyr, har ikke satt meg skikkelig inn i hva man kan spille av på xbox.. Er noe av dette mulig? :)

Hvis ikke setter jeg stor pris på tips om andre løsninger! :)

Lenke til kommentar

Altså om du bruker den kun til xbox one så kan du ha alt av spill, musikk, filmer og alt. Det å bruke den på pc og på xbox derimot... Harddisken må formateres for å kunne bli brukt med xbone.. Skal støtte det meste av filformater tror jeg og er bare å koble til disken og se på videoen, tror jeg?

Endret av mrdalesen
Lenke til kommentar

Ja, men ikke hvis han deler harddisken i to. Lager en partisjon på 1TB til filmer og sånt, og 1TB til Xboxen for spill og sånne ting. Om dette fungerer er jeg ikke sikker på.. usikker på om du kan velge partisjoner inne på Xboxen. Forhåpentligvis kan noen andre svare deg helt sikker på dette.

Lenke til kommentar

Trenger jo egentlig ikke å dele den i to partisjoner når jeg tenker meg om, det vil kanskje bare gjøre det vanskeligere, men må ha enkel tilgang til den fra PC.. Vil forresten en PC kunne se en harddisk som er formatert til xbone?

Kanskje en ekstern nettverksdisk som f.eks noe sånt: http://www.tek.no/artikler/test-western-digital-my-cloud/155807kan fungere?

Fortsatt takk for tips! :)

Lenke til kommentar

Trenger jo egentlig ikke å dele den i to partisjoner når jeg tenker meg om, det vil kanskje bare gjøre det vanskeligere, men må ha enkel tilgang til den fra PC.. Vil forresten en PC kunne se en harddisk som er formatert til xbone?

Kanskje en ekstern nettverksdisk som f.eks noe sånt: http://www.tek.no/artikler/test-western-digital-my-cloud/155807kan fungere?

Fortsatt takk for tips! :)

den fungerer, men hadde nok gått for noe billigere i henhold til hva du får ;) dette er overkill, men den fyller du iallefall IKKE opp;

http://www.prisjakt.no/product.php?p=1707526

Lenke til kommentar

Jepps, men spørs om jeg går for noe sånt allikevel. Ut i fra det jeg har funnet på nettet virker det ikke som det går, skal man ha spill på den kan man ikke ha noe annet..

Får se hva jeg ender opp med, men om det blir helt krise her og jeg ikke kommer på noe bedre er det noen som vet om man kan koble til to disker? Altså en til spill, og en nettverksdisk med filmer og serier. Det er jo flere USB porter på den.. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Hva kan vi forvente oss av eksklusive spill til xbone under E3 i år? Jeg kjenner jo til FM6, GoW (yay, enda en remastered), Halo 5 og det er vel bortimot det jeg kan komme på nå. For en som har alle maskinene har de siste 2 årene vært rimelig skrale mtp hva som finnes av interessante eksklusive spill.

Lenke til kommentar

Jeg ønsker en hyggelig overasskelse i hvertfall :) Xbox One tilværelsen har vært fullstendig krise sett bort i fra Halo pakken som gav meg ett hyggelig gjensyn i enspiller biten. Ori er også ett skikkelig kose spill, om noe frustrerende for en utolmodig fyr som meg. Men ellers har det vært latterlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Jeg ser at det blir støtte for den digitale tv-tuneren i Norge. Den gjør det vel også mulig å strømme tv-bildet til Smartglass.

Hvordan vil dette fungere i praksis hvis man for eksempel har Get og en dekoder?

Lenke til kommentar

Hva kan vi forvente oss av eksklusive spill til xbone under E3 i år? Jeg kjenner jo til FM6, GoW (yay, enda en remastered), Halo 5 og det er vel bortimot det jeg kan komme på nå. For en som har alle maskinene har de siste 2 årene vært rimelig skrale mtp hva som finnes av interessante eksklusive spill.

For min del venter jeg på dette; 

quantum break, naturligvis

Crackdown

Tomb raider

hadde mange flere også men kommer ikke på navnene haha

Endret av mrdalesen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Tja, nei, ble ikke imponert :p Synes det er en uting det utviklere og utgivere holder på med når de kommer med gode cgi trailere som er langt unna sluttproduktet man får. Var også derfor den nye battlefront traileren skuffet, det var kanskje in-game engine de brukte, men spillet kommer jo aldri til å se sånn ut når det kommer i november...

Men Crackdown kan bli gøy, om de viser og slipper det i år vel og merke. Det har vel blitt nevnt under ms sin pressebriefing de to siste årene uten av man har fått se noe av det  så vidt jeg husker. 

Lenke til kommentar

Tja, nei, ble ikke imponert :p Synes det er en uting det utviklere og utgivere holder på med når de kommer med gode cgi trailere som er langt unna sluttproduktet man får. Var også derfor den nye battlefront traileren skuffet, det var kanskje in-game engine de brukte, men spillet kommer jo aldri til å se sånn ut når det kommer i november...

Men Crackdown kan bli gøy, om de viser og slipper det i år vel og merke. Det har vel blitt nevnt under ms sin pressebriefing de to siste årene uten av man har fått se noe av det  så vidt jeg husker. 

Trailere må tas med en klype salt ja, men har tro  på platinum!

og btw, her ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Er vel ikke akkurat det jeg vil kalle en trailer, er vel mer bevis på at de er villige til å bruke penger på Crackdown lisensen :p Men får håpe på noe godt i år da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...