Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Ikke noe galt med helhetsopplevelsen min, så kanskje folk forventer for mye eller jeg for lite til å bry meg

Tanken har ikke slått meg en eneste gang at noe som helst er treigt med menyene. Jeg sleit en Gud stund med å finne ut hvor alt var og det tok meg gjerne flere uker før jeg kunne absolutt hvor alt var. Så uoversiktlig kommer av at man ikke har brukt produkte nok.

Sikker på om jeg hadde gått over til ps4 nå så hadde jeg synes det var enda mer uoversiktlig og rotete enn hva Xbox One var første dagene.

Så jeg synes menyene er oversiktlige og raske nok. Så kanskje jeg bare ikke sitter å teller sekunder eller plages av slike små bagateller.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv ingen problemer med hastigheten til xbox ones UI. Storen er litt vanskelig å navigere dog, hvis ikke du vet nøyaktig hva du er ute etter og kan søke er det ganske ubrukelig.

Den bruker for eksempel opp til ti sekunder for å laste frem achievements i snap, mens på Xbox 360 gikk alt umiddelbart. 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Skrevet det før, men skriver gjerne meningen min igjen ;))))) Xbox store er ikke tregt etter min mening, men grusomt å navigere seg gjennom. Du har en kategori for hele spill, en for dlc osv. Kunne jo gjerne hatt litt flere kategorier da. Enten må du se gjennom ale spilla eller ikke, alle appene eller ingen. Er liksom ikke apper for undrholdning og noen for praktisk bruk, alt er hevet ned i samme balje. Og snap-funksjonen er det jeg er mest skuffet over, så sinnsykt, utrolig tregt -_- Hater den av hele mitt hjerte, har ikke bruk for å sende melding i en liten boks ved siden av loading screenen til spillet, tar så langt tid å loade opp for meg at poenget er helt borte. Skulle mye heller lastet opp en app som dekket hele skjermen, så kunne jeg fått sendt den pokkers meldingen for å så navigere meg tilbake til spillet. Sånn vil jeg ha det. Når skirver i snap-mode så får man ikke navigert seg gjennom den andre applikasjonen uansett, da må man bytte. jeg syntes det er helt på ræva at det skal være så tregt. 

Endret av mrdalesen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ser ikke problemet jeg heller. Treige menyer sier noen, men herlighet. Du går glipp av noen hundredelsekunder av livet ditt, at folk faktisk gidder å bruke tid og energi over det er ganske utrolig.

Om pcen min bruker 5sek eller 20sek slå seg på fks så gir jeg blanke faen. Noen skal alltid klage på noe selv den minste tingen.

Jeg gidder iallfall ikke å bruke energien min på det.

Klarer ikke helt å se hvor du har lagt inn ironien her, så enten har du skjult den altfor godt eller så er dette dagens post hva manglende selvinnsikt angår. Det er uansett ikke snakk om hundredels sekunder, det er snakk om helhetsopplevelsen og hva man mener man bør kunne forvente av et såpass nytt system.

Ser ikke noe som helst grunn til å påstå at folk ikke har selvinnsikt dersom de er happy med sin konsoll. Her inne syter og klager folk bare for å syte og klage, og mange som ikke godtar andres personlige meninger uten å måtte "rette" på dem. Det å irettesette andre for sin personlige mening er vel noe nærmere manglende selvinnsikt enn det å ha en ærlig personlig mening.....

Kommentaren angående selvinnsikt gikk mer på hans klaging på andres klaging, og det faktum at han etter sigende ikke engang gadd å bruke energi på men gjorde likevel, ikke på hans opplevelser av UI'en på Xbox One. Det var dessuten han som på en nokså nedlatende måte forsøkte å irettesette meg for å ytre min ærlige personlige mening, var det ikke? Kan man i en tråd om Xbox One ikke snakke om både hva man liker eller misliker ved den?

Jeg har ingenting i noen Xbox One vs PS4-tråd å gjøre for jeg stiller meg likegyldig til forskjellene på disse, og det her omtalte temaet kan jeg heller ikke se har noe der å gjøre.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Har ikke reagert på at Xbone interface er tregt, men så har jeg heller ikke noe særlig sammenligningsgrunnlag.

Så ser ikke for meg at det er snakk om store forskjeller .

Lenke til kommentar

Har ikke reagert på at Xbone interface er tregt, men så har jeg heller ikke noe særlig sammenligningsgrunnlag.

Så ser ikke for meg at det er snakk om store forskjeller .

Er ikke interfacen i seg selv som sådan. Er snapfunksjonen som er hovedproblemet, syntes ihvertfall jeg.. Hjemskjermen funker fjell den, syntes den er mye finere og ikke minst bedre enn PS-grensesnittet

Endret av mrdalesen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

det er det heller ikke, det er en liten del av UI som KAN være tregt til tider (snap center) men enkelte personer her har en veldig trang til å slå ned på Xbox, hvorfor er uvisst. (det finnes en egen tråd de kan gjøre det)

så ikke ta alt dere leser her for god fisk, gjør opp deres egene meninger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Syns ikke noe om snapfunksjonen generelt, så den har jeg ikke brukt  :tease:
Er jo tross alt mann, holder å følge med på 1 ting om gangen!

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...