Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Hei dere i preview programmet, har dere noen ide om microsoft kommer til å legge til rette for automatisk oppdateringer av installert software på konsollen med det første? Er så lei av å måtte oppdatere hver gang jeg benytter en app som ikke er i daglig/ukentlig/månedlig bruk :p

Som noen allerede har svart, er Xboxen i instant on mode, så oppdateres alt hver dag i bakgrunnen! Og man trenger ikke å tenke på dette i det hele tatt. Er den ikke i instant on mode, så må man selvfølgelig oppdatere alt manuelt når man starter spill/appen etter å ikke ha brukt det på en stund.

Hvordan var det på One igjen, når det står Installing på ett spill..laster det ned og installerer samtidig da? Tar jo homofilt lang tid dette her.

EDIT: regner med det er slik det fungerer, såg nå Fast & Furious var 15Gb.

XBoxen er treg med install delen, men rett har du! Den laster ned og installerer på samme tid. Derfor vil det bare vise installing xx%. Dette vil bli kjappere, da de holder på med en fiks for det.

Har de blitt enda mer restriktive? En stund siden jeg har handlet noe på Xbox One, men sist funket det som fjell å bruke VPN, kjøpe fra amerikansk side og betale med norsk visa.

Sist de fungerte (noen måneder siden nå), så trengte man ikke VPN, bare en fiktiv US adresse. Nå derimot går det ikke med norsk Visa, sånn er det bare. Jeg forslår å kjøpe gavekort her og bruke de. Har gjort det selv flere ganger med stort hell, og det går kjapt.

Jeg kjøpte Fruit Ninja 2 for noen uker siden med Norsk Visa, og uten VPN. Men bruker stort sett VPN når jeg kjøper fra Storen, og Norsk Visa fungerer utmerket bak VPN. De fleste av oss tar inn en fiktiv adresse i en stat som ikke skattelegger/momser spill.

Tenkte på at den oppdaterte alt ja når jeg skrudde den på slik ps4 gjør, den oppdaterer spill og apper uten at jeg starter de.

Korrekt! Når den er i instant on mode.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ikke problemet uansett. Om PC får noen av de samme spillene som Xbox får så er det likegyldig for meg. Eneste spillet jeg bryr meg om er eksklusivt på Xbox er Halo. Det SKAL være kun på Xbox og er det eneste spillet jeg virkelig mener og føler skal være der. Resten kan gå på ps4 og PC for min skyld. Jo flere som får nyte spillene jo bedre. Virker som det bare er PC eliter som henger seg fryktelig mye opp i dette.

Eksklusive titler er oppskrytt og forsøk på å tiltrekke seg spillere til å kjøpe den konsollen som har best spill utvalg.

Lenke til kommentar

Ser ikke problemet uansett. Om PC får noen av de samme spillene som Xbox får så er det likegyldig for meg. Eneste spillet jeg bryr meg om er eksklusivt på Xbox er Halo. Det SKAL være kun på Xbox og er det eneste spillet jeg virkelig mener og føler skal være der. Resten kan gå på ps4 og PC for min skyld. Jo flere som får nyte spillene jo bedre. Virker som det bare er PC eliter som henger seg fryktelig mye opp i dette.

Eksklusive titler er oppskrytt og forsøk på å tiltrekke seg spillere til å kjøpe den konsollen som har best spill utvalg.

Problemet er jo at mange av oss allerede eier en kraftig spill-PC, og kjøpte Xbox One/PS4 på grunn av eksklusivene. De 3000 kronene vi har brukt på konsollene er jo ganske bortkastet hvis vi kan spillle alle konsollspillene på PC med høyere grafikk og bedre FPS.

Lenke til kommentar

Problemet er jo at mange av oss allerede eier en kraftig spill-PC, og kjøpte Xbox One/PS4 på grunn av eksklusivene. De 3000 kronene vi har brukt på konsollene er jo ganske bortkastet hvis vi kan spillle alle konsollspillene på PC med høyere grafikk og bedre FPS.

Høres ut som et luksusproblem?

Nå er det jo slik at det aldri blir slik at ALLE konsollspill kommer ut til PC og dermed blir det alltid et behov for konsoll. Men jo flere jo bedre tenker jeg da? Så lenge de er optimalisert bra til alle enheter (PS4, XB1, PC) så er det jo ikke noe problem at de kommer til PC i tillegg til konsoll. Om du har valget mellom å spille det på konsoll eller på pc med bedre grafikk og bedre FPS så er vel valget ganske klart?

Nå er jo konsollene og PC ganske like i struktur sammenlignet med før, så jeg ser virkelig ikke problemet i at spill kommer til flere enheter. Det beste hadde jo vært om alle spillene kom til alle enheter (med bra optimalisering) og så får heller andre ting være med å bestemme hvilken konsoll man eventuelt vil ha. Brukergrensesnitt, operativsystem, andre tilleggsfunksjoner osv.

Lenke til kommentar

For gamere generelt er det jo bra at spill kommer til flest mulig plattformer. Men jeg har personlig brukt 7000 kroner på ps4 og xbox one utelukkende fordi jeg vil spille de spillene som ikke kommer på PC.

Da forstår du vel at jeg føler meg litt snytt hvis alle spill plutselig kommer på alle plattformer. Det handler om pengebruk. Folk er forskjellige, men jeg irriterer meg grønn hvis jeg kjøper elektronikk som jeg ikke får noe bruk for.

Jeg har jo ikke lyst til å bruke masse penger på proprietær, svakere hardware. Men jeg gjorde det under den forutsetning at jeg måtte det for å få spilt alle spillene jeg vil.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Problemet er i hovedsak størst for Microsoft. Det er de som vil skyve konsoller ut butikkdørene. Og som tidligere nevnt, så kan jeg like gjerne kjøpe spillene til PC-en min.

Lenke til kommentar

Men hvor mange er det som kjøper en konsoll kun pga en håndfull spill? Tror dere overvurderer hvor mange som holder på slik som endel av oss gjør. Tror vi er en bitte liten prosentdel av kundebasen og ikke merkbar om vi bare forsvant totalt.

Microsoft håper jeg satser mer og mer på deres største spill plattform. Og det er ikke Xbox men Windows. 

Lenke til kommentar

Men hvor mange er det som kjøper en konsoll kun pga en håndfull spill? Tror dere overvurderer hvor mange som holder på slik som endel av oss gjør. Tror vi er en bitte liten prosentdel av kundebasen og ikke merkbar om vi bare forsvant totalt.

Microsoft håper jeg satser mer og mer på deres største spill plattform. Og det er ikke Xbox men Windows. 

Jeg er helt enig med deg. Mitt innlegg går mest på at jeg selv er litt misfornøyd med mengden eksklusiver. Rent egoistisk, jeg er opptatt av "return of investment" :p Forstår godt at utgivere velger å slippe spill på flere plattformer, også Microsoft og Sony hvis de velger å gjøre det.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

eklusivitet er idiotisk og gagner ikke forbrukeren.

har heller ingen betydning "for å få mest for pengene" har man brukt og spilt på en konsoll uavhengig av om de er eksklusive eller ikke.

Lenke til kommentar

Men slik det er nå bruker jeg ikke konsollene i det hele tatt, fordi så mange av spillene kommer på PC i tillegg, og da spiller jeg der. Forstår du ikke at det er irriterende? Såklart handler det om valuta for pengene.

Har ikke lyst å mase så mye om dette her, men folk misforstår jo hele poenget. Om spillene er eksklusive eller ikke har jo ingen betydning for de som bare eier den ene konsollen, og ingen PC. Men for folk som meg, som foretrekker PC men kjøpte konsollen med den forutsetning at det ville komme spill til konsollen som ikke kommer til PC, så føles det ganske bortkastet når det nesten ikke kommer noen ekskslusiver, og de få som annonseres enten blir utsatt og utsatt eller er middelmådige.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Jeg har aldri skjønt trangen for å kjøpe konsoll bare pga eksklusive titler. Jeg kjøper en konsoll pga hva den har og ikke for hva den får. Jeg har aldri hengt meg opp i noen spill som kommer til Xbox bortsett fra Halo.

Om man absolutt ikke har bruk for en konsoll så kan man enkelt å greit levere den tilbake eller selge til den noen andre som setter større pris på en konsoll mer enn pga eksklusive titler isteden for å føle at man ikke får "valuta" for pengene.

Har man en kraftig PC og liker den best til gaming så spiller man som regel der pga fps osv. Men jeg personlig har alltid foretrukket spill som er designet til konsoll på konsoll. Mens spill som opprinnelig er PC spill blir ofte kronglete på Xbox.

Diablo3 er kanskje et unntak som jeg kommer på farta.

Minecraft var jo forderdeilig. CS var også forferdelig. Så spill som i første grunnlag er designet for PC spiller jeg på PC. Mens spill som er hovedsakelig laget for konsoll men også kommer ut på PC spiller jeg på konsoll.

Med andre ord jeg kan få ganske bra valuta bare for å variere hvilke spill jeg spiller hvor.

Jeg kan skjønne at det er lite fristende å spille spill med 30 for etc. Men helt ærlig. Det har aldri noensinne ødelagt spillopplevelsen min. Jeg fokuserer først or fremst på innholdet i spillet. Ikke hvor bra spillet ser ut, for det er mange spill som ser helt ræva ut som har bedre innhold enn noen som har bra grafikk.

Hadde det vært opp til meg så hadde ikke eksklusive titler eksistert. Kanskje Xbox fokuserer rett og slett mindre på det å mer på noe annet fks indie games eller et samarbeid mellom Xbox og PC med tanke på Windows 10 osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har aldri skjønt trangen for å kjøpe konsoll bare pga eksklusive titler. Jeg kjøper en konsoll pga hva den har og ikke for hva den får. Jeg har aldri hengt meg opp i noen spill som kommer til Xbox bortsett fra Halo.

Igjen, har du prøvd å sette deg inn i situasjonen vår? Se for deg at du allerede eier en PC som kjører alle multiplattformspill veldig bra. Hvilken grunn har du da til å kjøpe en konsoll? Du kan jo spille spillene på PC, med kontrollemetoden du foretrekker ... Jeg er ikke så voldsomt opptatt av FPS og lignende, men når du først har spillet tilgjengelig i en bedre versjon til en lavere pris, såklart velger du å spille det på PC ...? Hva er det da man kan bruke konsollene til? Eksklusiver. Historisk har det vært en rekke gode spill som kom ut eksklusivt til konsoller. Kanskje de beste. Du kan si at folk i starten av en generasjon har en forventning om gode eksklusive spill, og dette er et viktig moment i avgjørelsen for folk som meg. (Vi finnes, selv om vi ikke er i flertalll)

"Trangen" skyldes jo at forrige generasjon og generasjonen før var det mange gode spill som bare kunne spilles på én spesifikk plattform. Spill som God of War, Uncharted 2 og 3, Demon's Souls, Ratchet and Clank, inFamous, Sly Cooper, Heavy Rain på Sony-siden, og Gears of War, Halo, Fable, Mass Effect (opprinnelig eksklusivt), og Alan Wake.  Nintendo-spill som Zelda, Mario Kart, Super Smash, Wii Sports etc etc. Alle disse hadde du gått glipp av hvis du bare eide PC. 

Dette er bare fra forrige generasjon. Eksklusiver er ofte de beste spillene som kommer til en konsoll, fordi de i større grad enn andre spill er tilpasset hardwaren de er utviklet til. Spesielt i forhold til grafikk. Med andre ord var det god grunn til å eie konsoll "bare for eksklusivene" sist generasjon. Jeg har ikke lyst til å bruke masse penger på hardware som gjør det samme som PC-en min bare litt dårligere, men som spillelsker blir jeg tvunget til det hvis jeg vil spille alle spillene. Når det nå viser seg at de ekslusive spillene enten ikke kommer, eller bare er skuffende kvalitetsmessig så forstår dere vel at det er litt ergelig?

Men jeg personlig har alltid foretrukket spill som er designet til konsoll på konsoll. Mens spill som opprinnelig er PC spill blir ofte kronglete på Xbox.

Diablo3 er kanskje et unntak som jeg kommer på farta.

Minecraft var jo forderdeilig. CS var også forferdelig. Så spill som i første grunnlag er designet for PC spiller jeg på PC. Mens spill som er hovedsakelig laget for konsoll men også kommer ut på PC spiller jeg på konsoll.

Med andre ord jeg kan få ganske bra valuta bare for å variere hvilke spill jeg spiller hvor.

Denne tankegangen funker ikke etter min mening. Det handler bare om vane. Minecraft fungerer helt fint på konsoll hvis man er vant til det. Samme gjelder FPS-spill, du konkurrerer jo mot andre som har samme kontrollmetode som deg. Jeg klarer selv å omstille meg til å spille med både mus/tastatur og kontroller, det er gammeldags å tenke at noen spill passer på konsoll og andre på PC. (Eneste unntaket er kanskje real time strategy, som vi aldri har klart å få til bra på en håndkontroller)

Hadde det vært opp til meg så hadde ikke eksklusive titler eksistert. Kanskje Xbox fokuserer rett og slett mindre på det å mer på noe annet fks indie games eller et samarbeid mellom Xbox og PC med tanke på Windows 10 osv.

Dette er jeg helt enig i. Problemet er at dette ikke skjer fullt ut. Det kommer eksklusiver. De er bare færre, og tar lengre tid å komme ut. Hadde det ikke vært noen flere eksklusiver hadde jeg solgt alle mine konsoller og vært sjeleglad for å kunne holde meg til en plattform. Men for folk som meg, som elsker nye og innovative spillopplevelser, er det irriterende å alltid gå å lure på hva man går glipp av hvis man ikke eier konsollen det nye, hotte eksklusive spillet kommer ut til. Så hva ender opp med å skje? Maskinene jeg har brukt flere tusen kroner på står og støver ned. Er det et luksusproblem? Definitivt. Men det er likevel frustrerende.

Og igjen, dette gjelder ikke for alle. Men for meg er det irriterende å ha brukt masse penger på konsoller, når en av forutsetningene med konsoller alltid har vært at det vil komme gode, eksklusive spill til maskinen. Hvis det kommer flere "jeg forstår ikke problemet"-innlegg nå så blir jeg oppgitt. Det handler om å klare å se ting fra flere perspektiv enn sitt eget.

Helt til slutt: Jeg forstår at dette egentlig er min egen feil. Jeg kjøpte konsollene på grunn av et løfte om eksklusiver. Jeg burde ventet til nok eksklusiver kom ut før jeg kjøpte. Jeg ser at det er min egen feil, men jeg stolte på at Sony og Microsoft ville fortsette som i forrige generasjon.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Jakoozie: Du bør vel egentlig være glad, hvis alle eksklusivene du var ute etter havner på PC likevel så slipper du jo unna konsollene helt og holdent. Joda, nå har du kjøpt dem allerede men du får vel igjen en del av utgiftene hvis du selger de, og resten kan du sette på erfaringskontoen..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Konkurranse er bra, det gagner forbrukere og derfor er også ekslusivitet bra.

Etter min mening trenger Microsoft og Sony en konsollkonkurrent til for å holde koken oppe.

Nintendo er der, men de er på et helt annet plan enn de to andre.

Det finnes nok av andre områder og holde konkurransen oppe pr konsoll eller spill. Begynner å bli irriterende med eksklusive apper, spill og DLC. Man må kjøpe enda en konsoll for å ha noen spill

Lenke til kommentar

Skikkelig first world problems...

Mulig. Jeg påpeker det jo i innlegget mitt selv, hvis du gadd lese hele. Men hva skal man ellers klage på her oppe? ;)

Ender nok opp med å selge konsollene mine ja. Vet det høres ut som et luksusproblem, men jeg har en sterk aversjon mot å eie elektronikk jeg ikke bruker. Det er derfor bare tanken på å bruke en telefon til den dør, og så bare legge den i en skuff og kjøpe ny er hårreisende for meg. Jeg ville gitt/solgt den videre lenge før den tid. Alt jeg eier av mobiler, nettbrett, spillkonsoller, headset og PC-er mm. må ha sin oppgave. Så fort jeg ikke bruker en elektronisk dings blir den solgt, eller gitt vekk.

Noen andre som er like?  

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...