Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Men vurderer remote kontrollen til XBoxen så jeg kan ha den i noen anledninger når jeg bruker Plex.

Jeg har den. Syns den er altfor "ømfintlig" med tanke på ting i veien. Jeg har et vanlig sofabord og XBOXen stående i en benk under TVen. Jeg må alltid løfte kontrollen høyt opp for å "treffe" XBOXen.

Jeg gjorde samme genistrek med forsterkeren min, satt Kinect på toppen av TV og forsterkeren BAK tv. Så Kinect sine IR signaler nådde den aldri (rimelig noob opplegg). Uansett, løste seg lett med IR mottaker som fulgte med forsterkeren, satt den i xboxen og plasserte den slik at både Kinect og forsterker ser den. Nå har jeg aldri problemer med fjernkontroller. Rimelig sikker det er IR på remoten ti xbox også?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett, løste seg lett med IR mottaker som fulgte med forsterkeren, satt den i xboxen og plasserte den slik at både Kinect og forsterker ser den. Nå har jeg aldri problemer med fjernkontroller. Rimelig sikker det er IR på remoten ti xbox også?

Fungerer det som et IR-"speil"? Endret av indahla
Lenke til kommentar

Uansett, løste seg lett med IR mottaker som fulgte med forsterkeren, satt den i xboxen og plasserte den slik at både Kinect og forsterker ser den. Nå har jeg aldri problemer med fjernkontroller. Rimelig sikker det er IR på remoten ti xbox også?

Fungerer det som et IR-"speil"?

Alt kinect gjør er via IR signaler. Så litt usikker på hva du mener med IR-"speil", men er hvertfall via IR signaler Kinect kan styre altibox boksen min, forsterker, tv osv.

Lenke til kommentar

Ja, men når jeg bruker fjernkontrollen til XBOXen går jo ikke den via Kinect. Det går jo rett fra fjernkontrollen til selve konsollen, eller..?

går til kinecten, den har en ir-mottaker i seg ;)
Sikker? Min Kinect står "foran" TVen og dermed burde ikke fri sikt til den være noe problem..
Lenke til kommentar

Noen tweets rundt dette med gamesharing på One..Lurer på hvor lenge man kan holde på slik, ser ikke ut til at MS "bryr" seg noe særlig enda.

http://www.paradiger.com/microsoft-doesnt-want-players-to-share-each-others-xbox-one-library-but-doesnt-clearly-express-it/

Utfordringen for MS er jo at de ikke kan kreve at du kun kan sette en XBOX du eier som Home Box. To venner kan jo gå sammen om å kjøpe en XBOX og dermed må begge ha lov til å sette den som sin Home Box.

Edit: kunne kanskje vært slik at den maskinen du logger inn på mest bør være din Home Box..

Endret av indahla
Lenke til kommentar

Ja, men når jeg bruker fjernkontrollen til XBOXen går jo ikke den via Kinect. Det går jo rett fra fjernkontrollen til selve konsollen, eller..?

Xbox One har IR mottaker men den har ikke IR sender. Dvs at du kan bruke fjernkontroll mot den men du kan ikke styre TV og dekoder uten Kinect. Kinect videresender IR signaler ut i rommet som reflekterer tilbake til TVen.

Du kan bruke IR Extensions kabler hvis du ikke har Kinect. Søk på Ebay

http://support.xbox.com/en-GB/xbox-one/live-tv/use-external-ir-with-xbox-one

Lenke til kommentar

Xbox One har IR mottaker men den har ikke IR sender. Dvs at du kan bruke fjernkontroll mot den men du kan ikke styre TV og dekoder uten Kinect. Kinect videresender IR signaler ut i rommet som reflekterer tilbake til TVen.

Du kan bruke IR Extensions kabler hvis du ikke har Kinect. Søk på Ebay

http://support.xbox.com/en-GB/xbox-one/live-tv/use-external-ir-with-xbox-one

Det var som jeg trodde. Jeg har Kinect men bruker den kun til auto pålogging og stemmestyring. Utfordringen er at fjernkontrollen blir blokkert på sin vei til konsollen ved bruk av f.eks. Plex.

Edit: Du skriver at Kinect videresender IR signaler til TV og dekoder men de blir vel ikke videresendt til selve konsollen? Der går de rett fra fjernkontrollen (Xbox fjernkontroll) til konsollen?

Endret av indahla
Lenke til kommentar

Ganske sikker på at det er kun Xbox One (konsollen) som er mottaker og at Kinect ikke har noe å si her (plasser fjernkontroll oppi Kinect med en bok mellom konsoll og kinect og prøv. Er ikke 100% sikker)

Det at de blir videresendt mener jeg at når du bruker fjernkontrollen (eller gestures for Kinect) så er det konsollen som mottar dette og sender de riktige IR signalene ut via Kinect (eller IR Extension kabler) til din TV eller dekoder.

Endret av nicop
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Hvorfor bruker du ikke smartglass på mobilen?

(Kinect er bare en IR blaster som sender kommandoer fra xbone)

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Ganske sikker på at det er kun Xbox One (konsollen) som er mottaker og at Kinect ikke har noe å si her (plasser fjernkontroll oppi Kinect med en bok mellom konsoll og kinect og prøv. Er ikke 100% sikker)

Det at de blir videresendt mener jeg at når du bruker fjernkontrollen (eller gestures for Kinect) så er det konsollen som mottar dette og sender de riktige IR signalene ut via Kinect (eller IR Extension kabler) til din TV eller dekoder.

det er feil :/ har man ikke kinect så må man anskaffe seg ir-extension cable for å kunne styre noe som helst..
  • Liker 1
Lenke til kommentar

det er feil :/ har man ikke kinect så må man anskaffe seg ir-extension cable for å kunne styre noe som helst..
Ja. Har ikke sagt noe annet heller :-)

Men, min Kinect er vrang for tiden. Slår seg av og på hele tiden. Har kontaktet MS og skulle får service på den men ikke fått service-ordre mailen enda. Får purre på den.

Lenke til kommentar

Opplever av og til at Xboxen ikke blir tilkoblet Xbox Live når jeg slår den på. Noen ganger fungerer det å teste forbindelsen, men andre ganger må jeg restarte den for at den skal koble seg på. Jeg har en Asus RT-AC66U som jeg aldri har hatt problemer med, og siden det er Xboxen jeg må gjøre noe med hver gang så ser det ikke ut som om det er routeren som er problemet.

Noen som har liknende opplevelser? Tips til hva man kan gjøre for stabilisere dette? Har ikke opplevd at Xboxen detter ut av Live under spilling, det er kun ved oppstart.

Lenke til kommentar

Noen tweets rundt dette med gamesharing på One..Lurer på hvor lenge man kan holde på slik, ser ikke ut til at MS "bryr" seg noe særlig enda.

http://www.paradiger.com/microsoft-doesnt-want-players-to-share-each-others-xbox-one-library-but-doesnt-clearly-express-it/

Utfordringen for MS er jo at de ikke kan kreve at du kun kan sette en XBOX du eier som Home Box. To venner kan jo gå sammen om å kjøpe en XBOX og dermed må begge ha lov til å sette den som sin Home Box.

Edit: kunne kanskje vært slik at den maskinen du logger inn på mest bør være din Home Box..

Er tydelig at MS ikkje tillater to venner å sette den andre sin XO som egen Home Box. Om MS vil gjere noko med det er ikkje sikkert, men dess fleire som misbruker dess mindre spillsalg. Er ikkje salgsgrunnlaget til stede eller mykje mindre enn forventa, kan XO ende opp med å få ferre multi-spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...