Civilix Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Med historien til Microsoft så er sjansen for at utviklere får frie tøyler til å lage egne parametere eller forske på server parken til Microsoft like sannsynlig som at julenissen sklir ned pipa på julaften. Hvem historie er det du tenker på her? Vi snakker om prosessering i skyen, utvikler har selvførgelig mulighet til å lage hvem enn oppgaver de ønsker og få de behandlet i skyen. Nei, det er ganske så klart at dette er teknologi og løsninger som Microsoft har og styrer. Og måten dem utaler seg på så skal dem allerede ha dette på plass. En kan ikke si at konsollen er X ganger sterkere på synsing om hva som kan skje i fremtiden om noen er smarte nok til å finne opp noe... Skytjeneser har de allerede på plass og brukes av millioner verden rundt, de vet hva den kan gjøre. Og PR folk vil spinne alt med de høyeste tall de kan, dette trodde jeg alle var klar over. Konsollen er x ganger sterkere når alle forutsetningene legger til rette for det, det er nok ikke løgn. Verdien i det er isåfall like stor som å ringe til en spå kone for å få aksje tips. I motsetning til spåkona vil skyen bruke logikk til å finne svaret den sender tilbake til konsollen, så allerede der har den en fordel over spåkona. 5 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Hvem historie er det du tenker på her? Vi snakker om prosessering i skyen, utvikler har selvførgelig mulighet til å lage hvem enn oppgaver de ønsker og få de behandlet i skyen. Skytjeneser har de allerede på plass og brukes av millioner verden rundt, de vet hva den kan gjøre. Og PR folk vil spinne alt med de høyeste tall de kan, dette trodde jeg alle var klar over. Konsollen er x ganger sterkere når alle forutsetningene legger til rette for det, det er nok ikke løgn. I motsetning til spåkona vil skyen bruke logikk til å finne svaret den sender tilbake til konsollen, så allerede der har den en fordel over spåkona. Jeg skjønner du er i full forsvars modus for Xbox One om dagen, til alle sin store fornøyelse. Men det er vesentlig forskjell på den teknologien du skriver og hva Microsoft snakker om til Xbox One. Og det er vel ikke som jeg vet om noen tjeneste idag som gjør dette. Ja det er masse sky tjenester og noen få driver med kalkulasjoner som fks opplastning og behandling av video. Vi har spill tjenester som fks Onlive og Gaikai, men det er sterkt komprimert video streaming. Stor forskjell ifra å kalkulere/behandle data på direkten som skal tilbake til sluttbruker. Men det skal bli spennende å se, personlig så tror jeg Microsoft bløffer. 2 Lenke til kommentar
Potethode Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Han går da ikke i noe "forsvarsmodus". Gutten må da få lov til å ha sine tanker om denne sky teknologien. 3 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Han går da ikke i noe "forsvarsmodus". Gutten må da få lov til å ha sine tanker om denne sky teknologien. Det skal gutten få lov til Lenke til kommentar
RoninMasao Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Den her nettsky saken nekter jeg å tro at vi kommer til å se noe resultat av før seinere.. Like etter at X1 slippes vil ingen spill utnytte dette på noen som helst god måte.. Standard enkeltspiller-spill vil ikke ha noe utbytte av skyen.. At data skal mates ut til skyen og kalkuleres og sendes tilbake vil gå for seint for at det skal bli noen særlig utbytte av det for tradisjonelle spill.. Men at en eller annen form for spill skal kunne dra nytte av det tviler jeg ikke på.. Men da tenker jeg at det som skal kalkuleres i skyen må være saker som skal være tilgjengelig for mange spillere samtidig, eller saker som ikke må oppdateres 30 ganger i sekundet.. At dette kommer til å gi spillene bedre grafikk i form av høyere polygon-count eller høyere AI tviler jeg på.. men det kan hende at en kan få mer livlige verdener som utvikler seg i skyen.. Men at MS bløffer eller ikke er jeg hundre prosent sikker på at vi ikke vil finne ut før effekten av dette blir demonstrert.. Først når neste-neste generasjon blir presentert vil vi kunne gå tilbake til disse løftene og se hva som ble oppfyllt og ikke.. 1 Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 "If you want privacy, we'll give you modes that ensure your privacy. And we actually have a little bit about this on the Web already. We will have something similar for the Kinect with Xbox One. The system is designed to have Kinect be an integral part of the experience. It's not the case where you'll be able to remove the camera altogether. But you'll be able to put the system in modes where you can be completely secure about the fact that the camera is off and can't see you." "You'll be able to put the system in modes where you can be completely secure about the fact that the camera is off and can't see you." http://news.cnet.com/8301-10805_3-57585620-75/microsoft-talks-xbox-one-naming-privacy-and-more-q-a/ Happy now? 1 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Funcom veteranen Ragnar Tørnquist liker ikke Xbox One og sier bla at dem nå sikter på Playstation 4 med Drømmefall Kapptiler og ikke Xbox One. kilde Lenke til kommentar
bjornhelge Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Funcom veteranen Ragnar Tørnquist liker ikke Xbox One og sier bla at dem nå sikter på Playstation 4 med Drømmefall Kapptiler og ikke Xbox One. kilde det er mange spill utviklere som har fått seg en wake-up call etter fiaskoen til microsoft. og dette er det fornuftigste Tørnquist og co har gjort på lenge.. Drømmefall Kapptiler blir kjøpt på dag 1 når det kommer til ps4.. Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Jeg skjønner du er i full forsvars modus for Xbox One om dagen, til alle sin store fornøyelse. Men det er vesentlig forskjell på den teknologien du skriver og hva Microsoft snakker om til Xbox One. Og det er vel ikke som jeg vet om noen tjeneste idag som gjør dette. Ja det er masse sky tjenester og noen få driver med kalkulasjoner som fks opplastning og behandling av video. Vi har spill tjenester som fks Onlive og Gaikai, men det er sterkt komprimert video streaming. Stor forskjell ifra å kalkulere/behandle data på direkten som skal tilbake til sluttbruker. Men det skal bli spennende å se, personlig så tror jeg Microsoft bløffer. Jeg er alltid i forsvarsmodus, ikke for microsoft men for logikk og teknologi. Folk missforstår med vilje og spekulerer basert på feilaktig informasjon, og det irriterer meg. En ting er å spekulere siden det mangler informasjon, men da må man være ærlig nok til å inrømme det. Og de siste postene fra deg benekter du teknologi som er i bruk i dag, det er blinde klokkemakeren tatt til ett helt nytt nivå og snudd på hodet. Å vere skeptisk til PR er bra, å trekke konklusjoner som motsier beviser er ikke bra. Dette er ikke magi: http://www.windowsazure.com/en-us/home/case-studies/archive/ "That's not opinion, that's science. And science is one cold hearted bitch with a 14 inch strap on!" -Masuka 4 Lenke til kommentar
Bruker-146784 Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Microsoft: "If all you want is gaming, you'll still pick us" - you'll see at E3 http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=569353 Sorry, Microsoft, men jeg velger nok ikke deg og din Xbone. Lenke til kommentar
bjornhelge Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Jeg er alltid i forsvarsmodus, ikke for microsoft men for logikk og teknologi. Folk missforstår med vilje og spekulerer basert på feilaktig informasjon, og det irriterer meg. En ting er å spekulere siden det mangler informasjon, men da må man være ærlig nok til å inrømme det. Og de siste postene fra deg benekter du teknologi som er i bruk i dag, det er blinde klokkemakeren tatt til ett helt nytt nivå og snudd på hodet. Å vere skeptisk til PR er bra, å trekke konklusjoner som motsier beviser er ikke bra. Dette er ikke magi: http://www.windowsaz...tudies/archive/ "That's not opinion, that's science. And science is one cold hearted bitch with a 14 inch strap on!" -Masuka det har blitt vist mang en gang at sånne tåke pratere som deg har blitt skutt ned fra skyen og fått nesen vend ned mot jorden igjen... teknologi og logikk slår feil når det er andre makter som drar. og den makten er det kunden som sitter med. etter fremvisningen microsoft hadde så har kunden sagt sitt og xbone med microsofts teknologi og logikk er noe de ikke vil ha. 2 Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Uff noen innlegg her minner meg om den Sony gjengen som herjet i konsolltråden ved forrige konsollgenerasjon - de ble veldig stille etterhvert - til de forsvant helt. Mulig PS4 blir den store vinneren denne gangen, men det gjenstår å se. Å kalle folk for tåkepratere for at de mener noe annet enn deg er ikke bra. 5 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Microsoft: "If all you want is gaming, you'll still pick us" - you'll see at E3 http://www.neogaf.co...ad.php?t=569353 Sorry, Microsoft, men jeg velger nok ikke deg og din Xbone. Jeg blir forvirret av å lese alt du kommer med. 1 Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Jeg blir forvirret av å lese alt du kommer med. Hva er så forvirrende med det der? Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Hva er så forvirrende med det der? Tenker sett under ett. Han sier helt i starten at han skal ha konsollen uansett på grunn av at han er anmelder. Nå har han i det siste kommet med stikk og gifs mot konsollen, og nå sier at han han uansett ikke skal ha den. 1 Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 De har fortsatt ikke forstått at 2 spaker passer best ved siden av hverandre ikke på skrå. Jeg syns x360 kontrolleren ligger flere ganger bedre i hånden kontra PS kontrolleren. Det er mer naturlig at spakene ligger der de er. Det heiter packets. Takk. Market research. Eg er overbevist om at dei som er livredd for 'kinect overvåking' er folk som masturberar høglytt foran TVen. Hva med de som tar en "kjapp" en med dama brettet over soffaen? Får jenta vite at Kinecten ser på til en hver tid, så blir man vell nødt til å kaste over et håndkle før en får lov til noen verdens ting. Digital Foundry slår kjepper i hjulene til PR maskinen hos Microsoft ang "the power of the cloud". http://www.eurogamer...ransform-gaming Godt å se at noen artikler faktisk tar opp dette problemet. Det blir jo som jeg skrev tidligere. Det er umulig å kjøre "fluid simulations", "physics modelling" etc i skyen. Dette er jo systemer som krever instant infromasjon. Men det står jo i overskriften da "In Theory:", videre ned i artikkelen står det som du burde ta med videre, quote fra Matt Booty: "There are some things in a video game world, though, that don't necessarily need to be updated every frame or don't change that much in reaction to what's going on." Men da er vi jo interessert i eksempler hvor dette er sant. Det andre han har sakt er jo bare skvip, og rett og slett jug. Hvordan dette blir utnyttet er helt opp til utviklerene, det er en løsning som kan gi en fordel. I artikkelen argumenterer de hele tiden for at de ikke kan forstå hvordan det kan tas i bruk, noe som sannsynligvis er riktig men det er deres problem. Si til hundrevis av utviklere at de kan få 3 ganger så mye prosesseringskraft med høyere svartid og jeg kan garantere at gode ideer kommer fram, det er ett nytt verktøy og en kan ikke forventet at alle forstår hvordan det fungerer med en gang. Kan du komme med et par eksempler på teknologier som utviklere har kommet opp med? 99% av alle teknologier som blir brukt i spillbransjen kommer fra filmbransjen, der IlM og Pixar står for omtrent alle metodene for å rendre, modellere, teksturere etc alt i spillene som blir laget. Uten disse hadde vi aldri f.eks hatt D-Sub modelling, som først nå blir tatt i bruk i spill, en teknologi som kom for over 30 år siden av to folk ved navn Edwin Catmull og Jim Clark, der Pixar har utviklet dette videre. Sprites er også en teknologi som kom fra filmbransjen for titals år siden, som fremdeles blir brukt i spillteknologi enda gjennom de fleste partikkelssystemer som flammer og røyk osv. Selv fossefall bruker dette systemet fremdeles. Så når vi da ikke har de systemene de skryter på seg som skyen liksom nå skal hjelpe til med i spill som kalkuleres lokalt, så kan en jo lure på hvordan det liksom nå skal foregå i skyen, et system som vil kaste på flere hundre tusen millisekunders "delay" på det hele. Hvem historie er det du tenker på her? Vi snakker om prosessering i skyen, utvikler har selvførgelig mulighet til å lage hvem enn oppgaver de ønsker og få de behandlet i skyen. Det er helt greit det, men da får de isåfall demonstrere hva som fungerer, og ikke komme opp med eksmpler som missleder en haug av folk mot hva som er mulig med denne teknologien. Skytjeneser har de allerede på plass og brukes av millioner verden rundt, de vet hva den kan gjøre.Og PR folk vil spinne alt med de høyeste tall de kan, dette trodde jeg alle var klar over. Konsollen er x ganger sterkere når alle forutsetningene legger til rette for det, det er nok ikke løgn. Jeg bruker skytjenester selv jeg, men langt fra noe som skal fungere spontant. Jeg sender bort renderoppgaver som regel og lar skyen gjøre dette på noen få minutter kontra 12-36 timer på min lokale maskin. I motsetning til spåkona vil skyen bruke logikk til å finne svaret den sender tilbake til konsollen, så allerede der har den en fordel over spåkona. I likhet med spåkona så juger MS oss midt opp i trynet med de eksmeplene de har kommet med. Forklaringen regner jeg med du har lest fra meg innpå her tidligere. Jeg er alltid i forsvarsmodus, ikke for microsoft men for logikk og teknologi. Jøss, det er med logikk og forståelsen av teknologi jeg også diskuterer her inne, jeg lurer på hvem av oss som kan mest om dette? Du hoppet jo over å svare meg lengre her inne, så jeg regner med du gikk tom for argumenter og prøver deg igjen mot noen andre istedet? Folk missforstår med vilje og spekulerer basert på feilaktig informasjon, og det irriterer meg. En ting er å spekulere siden det mangler informasjon, men da må man være ærlig nok til å inrømme det. Det er umulig å missforstå "physics modelling", "cloth simulations" og "liquid simluations". 3 Lenke til kommentar
Potethode Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 det har blitt vist mang en gang at sånne tåke pratere som deg har blitt skutt ned fra skyen og fått nesen vend ned mot jorden igjen... teknologi og logikk slår feil når det er andre makter som drar. og den makten er det kunden som sitter med. etter fremvisningen microsoft hadde så har kunden sagt sitt og xbone med microsofts teknologi og logikk er noe de ikke vil ha. Det er heller du som gang på gang har vist at du ikke kan bli tatt seriøst. For så mye "troll", "fanboy" vås, har jeg ikke sett maken til på noe forum. Det er merkverdig at du er så aktiv i en tråd om en konsoll du allerede har bestemt deg for å hate. Men jeg vet at du snur fort i dine meninger, for bare noen uker siden opprettet du en tråd om hvor mye du mislikte Nintendo, for så nylig snu helt etter at du selv gikk til innkjøp av en Wii U. Hva blir det neste, unnskyld Microsoft? 3 Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Jeg kommer til å hamre rapporter knappen igjennom tastaturet om folk starter med person "angrep" her slik. On topic: Microsoft sier det er mulig å slå av Kinect..... 2 Lenke til kommentar
Knuttsen Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 (endret) Jeg blir forvirret av å lese alt du kommer med. Han er 16 år og sony fanboy, Jeg var også playstation fanboy da jeg var 16 år. Det var riktignok av PS1 og litt mer logisk da det omtrent ikke fantes andre konsoller i dette landet. Jeg kjøpte meg en Sega Saturn litt senere derimot og fanboyen i meg døde kjapt. Endret 28. mai 2013 av Knuttsen 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå