Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Det er no greier her altså...jeg tviler ikke på at du har rett @david_1214 men her finnes nok begrensninger vil jeg tro og gode muligheter for å bli pælma på hue og rattata ut av Live-tjenesten da det er en stor fare for "misbruk"....hvilket dette er, misbruk..

Slik det blir lagt frem her skal det gå an for både meg å kameraten min å spille det samme spillet samtidig, hver for oss, f.eks i coop mode??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er no greier her altså...jeg tviler ikke på at du har rett @david_1214 men her finnes nok begrensninger vil jeg tro og gode muligheter for å bli pælma på hue og rattata ut av Live-tjenesten da det er en stor fare for "misbruk"....hvilket dette er, misbruk..

Slik det blir lagt frem her skal det gå an for både meg å kameraten min å spille det samme spillet samtidig, hver for oss, f.eks i coop mode??

Gjort det siden november 2013 :) aldri vært noe problem for meg :)

Lenke til kommentar

Dette er jo noe alle gjør, så bare ta det helt med ro :)

Lenke til kommentar

Sett hverandres xbox til å være "Home Xbox" for deres egne gamertags. Da deles alle spill, og de kan spilles samtidig.

Kan man ikke kun ha en maskin som "Home Xbox" pr. GT?
Jo, men så lenge man er online har man tilgang til alle spillene uansett konsoll. Ergo er dere 2 stk som spiller mye sammen, men har lite med cash, sett bytt på primærkonsollen og dere kan kjøpe annet hvert spill og samtidig spille sammen.

Beklager min dårlige evne til å forstå :) ..

Har lett etter en slik innstilling på xboxen uten å finne den..

Altså, mener du at jeg skal bruke min kamerats gamertag/pålogging om jeg vil spille et av spillene hans og omvendt? Altså bare opprette en ny spillerprofil og bruke hans profil der? Deretter logge av og på med min egen når jeg vil spille mitt eget?

Er det ingen bugs med dette, f.eks om begge skal spille det samme spillet på likt, eller andre ting som medfører fjusk i maskineriet?

Det høres nemlig litt for godt ut til å være sant...har prøvd på å jukse meg til billige spill og alskens annet rart tidligere men det ender alltid til slutt med fjasko :huh:

Logg inn med brukeren/gamertagen til kameraten din, på din egen xbox. Gå så på settings, nederst i venstre hjørnet er "Home Xbox" Velg det mens du er logga inne på kameraten din sin bruker, og det samme gjør han med din bruker! Voila så ligger alle spillene dere eier helt til høyre på my games and apps, med mindre de allerede er innstallert :) ingen bugs ol, begge kan spille samme spill samtidig

Og etterpå kan dere bare logge på deres egne brukere for å spille. Den andre kan bare ligge på maskinen

Mener jeg har lest det er en begrensning på hvor mange ganger man kan bytte Xbox Home..?

kompis sa til meg at det var 3 ganger..

Lenke til kommentar

Det jeg tror vi snakker om her er at jeg eller kameraten min logger seg på med min/hans profil, en av oss bytter HomeXbox og blir der for godt. Altså at vi begge spiller med en og samme profil/gamertag på 2 forskjellige steder.

Jeg tror ikke jeg kommer til å gjøre dette, uansett hvor mange som sier at "det er helt greit" og "det er ikke misbruk" - For det er jo helt klart det det er, misbruk, og det buster Microsoft oss for en eller annen gang.

Har forsøkt meg på nok av slike lurerier til ikke å skjønne det. :wee:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg tror vi snakker om her er at jeg eller kameraten min logger seg på med min/hans profil, en av oss bytter HomeXbox og blir der for godt. Altså at vi begge spiller med en og samme profil/gamertag på 2 forskjellige steder.

Jeg tror ikke jeg kommer til å gjøre dette, uansett hvor mange som sier at "det er helt greit" og "det er ikke misbruk" - For det er jo helt klart det det er, misbruk, og det buster Microsoft oss for en eller annen gang.

Uansett, hvordan kan ms finne det ut? Mange gjør jo dette da de har flere xboxer hjemme

Lenke til kommentar

Uansett, hvordan kan ms finne det ut? Mange gjør jo dette da de har flere xboxer hjemme

Joa, men jeg tror enten du eller kameraten din du velger å dele xboxhome med ikke får spilt med profilen sin, noensinne, og for min del er jeg blitt veldig glad i den etter minst 10års sammenhengende Live-profil.

Lenke til kommentar

Joa, men jeg tror enten du eller kameraten din du velger å dele xboxhome med ikke får spilt med profilen sin, noensinne, og for min del er jeg blitt veldig glad i den etter minst 10års sammenhengende Live-profil.

Du forstår ikle hvordan det funker ;)

Vi spiller med våre egne gamertags

Lenke til kommentar

At home with Xbox One

As an Xbox Live Gold member, you can share the benefits of Xbox Live Gold with others while they’re using your Xbox One console in your home. Friends and family can simply create their own account and gamertag on the console, which gives them the ability to enjoy Xbox Live online multiplayer gaming.

Friends or family members with their own gamertags coming over to play? No problem. They can sign in and play online multiplayer games, even if you sign off.

At a friend’s house with Xbox One

When you go to a friend’s house, you’ll be able to play multiplayer games on their Xbox One console, even if your friend is not a Gold subscriber. Once you sign in with your Xbox Live Gold account, everyone using that console can access multiplayer games for as long as you’re signed in.

Her forklarer jo MS selv hvordan dette fungerer. Da sliter jeg med å forstå hvordan du kan si at dette er misbruk. Jeg har to xbox one hjemme. Den ene er satt som min hjemmekonsoll og den andre som junior sin hjemmekonsoll. Jeg kjøper da spillene digitalt på min konsoll og laster de ned på begge. Så spiller junior på "min" konsoll og jeg logger meg inn på hans konsoll. Og vi spiller sammen. Helt uproblematisk og helt lovlig.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

At home with Xbox One

As an Xbox Live Gold member, you can share the benefits of Xbox Live Gold with others while they’re using your Xbox One console in your home. Friends and family can simply create their own account and gamertag on the console, which gives them the ability to enjoy Xbox Live online multiplayer gaming.

Friends or family members with their own gamertags coming over to play? No problem. They can sign in and play online multiplayer games, even if you sign off.

At a friend’s house with Xbox One

When you go to a friend’s house, you’ll be able to play multiplayer games on their Xbox One console, even if your friend is not a Gold subscriber. Once you sign in with your Xbox Live Gold account, everyone using that console can access multiplayer games for as long as you’re signed in.

Her forklarer jo MS selv hvordan dette fungerer. Da sliter jeg med å forstå hvordan du kan si at dette er misbruk. Jeg har to xbox one hjemme. Den ene er satt som min hjemmekonsoll og den andre som junior sin hjemmekonsoll. Jeg kjøper da spillene digitalt på min konsoll og laster de ned på begge. Så spiller junior på "min" konsoll og jeg logger meg inn på hans konsoll. Og vi spiller sammen. Helt uproblematisk og helt lovlig.

Det er jo ikke dette som er tema. Her siterer du om hjem-besøk og innlogging med min profil/mine kjøpte spill på en annen konsoll, et annet sted men ikke hjemme, eller deling av et spill familimedlemmer seg imellom som ønsker å spille med en annen profil enn den som kjøpte spillet.

Jeg snakker om, og ble fortalt igår, at jeg og en venn på 2 forskjellige steder på planeten kan sitte....asså, jeg kan sitte hjemme hos meg selv, og om jeg får lyst til å spille et av spillene han har kjøpt kan jeg bare switsje over xboxhome og logge på med hans profil. Han kan sitte hjemme hos seg selv og enten spille med sin egen profil eller gjøre det samme som meg, altså logge på med min profil/switsje sin xboxhome til min konsoll - så i prinsippet kan det plutselig hende at det sitter 2 av den samme profilen å spiller det samme spillet, på 2 forskjellige steder.

Slik sett kan vi kjøpe annenhvert spill og bare veksle profiler som vi selv ønsker at kvelden skal se ut.

Dette er misbruk, ingen tvil, et smutthull i microsofts lover.

Om vi hadde gjort det som beskrevet over er det ikke misbruk.

Ser du forskjellen her eller er jeg helt elendig på å forklare?

Også har vi dilemmaet med at man ikke har ubegrensede tilganger til å switsje xboxhome, før eller siden blir man utestengt.

Endret av Countryman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå vet jo ikke MS at jeg har to xboxer hjemme. Om jeg logger meg inn på junior sin eller i huset til en venn blir akkurat det samme.

Greia er at alle kan logge seg inn å spille på den boxen jeg har definert som min hjemmekonsoll. Men jeg kan jo være på et helt annet sted på kloden å ha lyst til å spille min spill. Og det gjør jeg ved å logge meg inn på hvilken som helst annet konsoll på hele kloden.

Endret av firberblad
Lenke til kommentar

Nå vet jo ikke MS at jeg har to xboxer hjemme. Om jeg logger meg inn på junior sin eller i huset til en venn blir akkurat det samme.

og du tror naturligvis ikke de merker det om to like profiler sitter å spiller det samme spillet på 2 forskjellige plasser på planeten?

uansett, det er dette jeg mener er misbruk, altså ikke slikt de har ment å lage delingsopplegget av spill. Det sier seg jo selv at jeg sparer 5-600kr hver gang kameraten kjøper seg et spill. Annerledes er det om man kjører som sitatet over beskriver.

• Liker 1
Lenke til kommentar

og du tror naturligvis ikke de merker det om to like profiler sitter å spiller det samme spillet på 2 forskjellige plasser på planeten?

uansett, det er dette jeg mener er misbruk, altså ikke slikt de har ment å lage delingsopplegget av spill. Det sier seg jo selv at jeg sparer 5-600kr hver gang kameraten kjøper seg et spill. Annerledes er det om man kjører som sitatet over beskriver.

Du trenger ikke være "pålogget" på den boxen du har definert som din hjemmekonsoll for at andre skal kunne spille dine spill på den. Og om du er det så blir du automatisk logget av fra den når du logger deg på en annen Xbox. På den måten er du bare pålogget på et sted.

Jeg endrer jo ikke på det som er min "hjemme konsoll" for hver gang jeg logger meg på en annen Xbox.

When you designate a specific Xbox One as your home console, people can play your downloaded games without having to sign in.

We recommend you designate the most frequently used console as your home Xbox.

http://support.xbox.com/en-US/xbox-one/games/playing-across-multiple-consoles

At home: Set up your Xbox One console at home so that anyone who uses it can enjoy multiplayer gaming, even if you’re not home or signed in to the console.

On the go: Sign in at a friend’s house, where everyone can enjoy multiplayer gaming while you’re signed in.

https://www.youtube.com/watch?v=pEmQCjbttdg

Og til slutt en post fra Major Nelson (Xbox teamet til MS)

http://majornelson.com/2013/08/09/xbox-one-sharing-digital-games-and-gold/

Endret av firberblad
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...