Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Jeg syns den nye kontrollen ser veldig bra ut! Jeg liker at "sticksene" har fått den lille runde kanten i midten og en ru overflate på yttersidene slik at tommelen ikke sklir så lett. Det er en ting jeg har tenkt på tidligere. Veldig fornøyd med det=)

 

Men.. Ser det litt ut som den har blitt en smule mindre kanskje?

Holding_Xbox_One_Controller1.jpg

Endret av Aniratak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig synes jeg ikke det er så stor forskjell på kontrollerne, sånn comfortmessig. Det kjipeste med PS3-kontrolleren er triggerne (som er slappe og upresise), og det kjipeste med 360-kontrollerene er R- og L-knappene (som er små og harde).

 

Forøvrig, proffkontrolleren til Wii U har parallelle spaker på samme måte som PS3-kontrolleren, men har plassert den høyre der knappene vanligvis er. Skulle jo tro dette er den mest ergonomiske løsningen, dersom man spiller spill som bruker begge spakene. Imidlertid velger både Sony og Microsoft å holde på de gamle løsningene, litt snodig det der.

Lenke til kommentar

Planen min var hele tiden å kjøpe den neste Xbox. "Always online" bryr meg lite. At jeg antagelig ikke lenger kan kjøpe brukte spill bryr meg også lite. Spill faller fort i pris og det går gjerne bare 2mnd før de faller under den magiske 200kronersgrensen.

 

Det som er en dealbreaker for meg er always kinnect og at den overvåker rommet til enhver tid. Hvem vet hva MS gjør med bildene? Produktet er jo direkte forbrukerfiendtlig.

Lenke til kommentar

De kan da ikke la den se på deg hele tiden, det er vel rett og slett ikke lov? Slik jeg har fortstått det vil den nok bare vente på at du skal si "Xbox on" og ikke dra med seg all infoen om hva som skjer.

 

I følge MS skal den hele tiden følge med på hvor mange som er i rommet slik at man må betale ekstra lisens om man er mer enn 1 person som spiller/ser på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

MS har da ingen plan om å spionere på folk! Hva skulle det være godt for? Ha masse opptak av en hau med folk som ligger på sofaen og spiller spill mens de peller seg i nesa? ..Fordi det kan brukes til hva da? Og hvem er det isåfall som har glede av å se på dette? De fleste bærbare maskiner kommer med innebygd webcam. Ingen som er redd for at MS konstant spionerer på oss med de kameraene?

 

Hva er det folk egentlig er redd for med kinecten? At MS spionerer, eller at en nabo hacker seg inn og spionerer? Sistnevnte vil kunne skje uansett dersom du har et webcam? Hva er forskjellen?

Lenke til kommentar

I følge MS skal den hele tiden følge med på hvor mange som er i rommet slik at man må betale ekstra lisens om man er mer enn 1 person som spiller/ser på.

 

Hæææ? Haha. At en ekstra person i rommet krever lisens? Hvor har du hørt dette fra? Dette har jeg ikke hørt noe som helst om.. Sikker på at det stemmer? Har du en link til der MS har gått ut med dette offisielt? Det skulle jeg gjerne likt å lese.

Endret av Aniratak
Lenke til kommentar

Liker veldig godt 360 kontrollen, og synes de gjør lurt i å ikke endre på for mye. Men D-paden har jeg aldri helt fått til å fungere 100% - skulle ønske de endret den litt - kanskje til slik PS har?

 

Har blitt en del banning når feil våpen kommer opp midt i en hektisk situasjon :ohmy:

Lenke til kommentar

Hæææ? Haha. At en ekstra person i rommet krever lisens? Hvor har du hørt dette fra? Dette har jeg ikke hørt noe som helst om.. Sikker på at det stemmer? Har du en link til der MS har gått ut med dette offisielt? Det skulle jeg gjerne likt å lese.

 

Microsoft har visst søkt om patent på å kunne benytte Kinect til å se hvor mange som sitter i rommet og ser f. eks. en film. Tror ikke det er noe offesielt fra Microsoft fra den saken der, eller hvor mange personer det eventuelt vil til før de krever ekstra betaling for lisens.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slik jeg forstår det så er dette bare spekulasjoner. MS har ikke sakt dette offisielt.

 

Det er mye de har med vilje har latt være å si offisielt, nettopp fordi det blir en shitstorm uten like. De avfeier det bare med "det skal vi snakke om senere". Så venter de det ut til folk flest har glemt det.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

MS har da ingen plan om å spionere på folk! Hva skulle det være godt for?

Scanner etter nøkkelord som kan brukes i reklamesammenheng. Det er drøyt at de skal tjene penger på "big data" når kunden allerede har betalt dyre dommer for konsoll, Live og spill.

 

Men nå er det ikke bekreftet hva de skal gjøre med noe av det de snakket om på presentasjonen, men muligheten er der. Siden det ligger enorme penger i "big data" er det ikke utenkelig at det skjer.

Lenke til kommentar

Microsoft har visst søkt om patent på å kunne benytte Kinect til å se hvor mange som sitter i rommet og ser f. eks. en film. Tror ikke det er noe offesielt fra Microsoft fra den saken der, eller hvor mange personer det eventuelt vil til før de krever ekstra betaling for lisens.

 

Det kan eventuelt være dersom det er 30 personer i et rom.. Jeg vet ikke jeg. Tipper det isåfall går an å være 5-6 stk før den reagerer?. Som sakt er det bare spekulasjon. Det er isåfall en veldig dum ting av Microsoft å gjøre dersom det er per person. Det tror jeg de taper alt for mye på å ha med! De taper mer enn de vinner hvertfall

Lenke til kommentar

MS har da ingen plan om å spionere på folk! Hva skulle det være godt for? Ha masse opptak av en hau med folk som ligger på sofaen og spiller spill mens de peller seg i nesa? ..Fordi det kan brukes til hva da?

Market research.

 

Eg er overbevist om at dei som er livredd for 'kinect overvåking' er folk som masturberar høglytt foran TVen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

http://www.ign.com/a...use-visual-drm#

 

http://www.cinemable...-DPC-56097.html

 

Dette er rett og slett ikke bra. Jeg ønsker ikke at noen overvåker stua mi uansett hvor "ufarlig" det er.

 

Absolutt ikke ja. Ikke at jeg sier at kinect-greiene blir hacket, men det er alltids mulig at en MS-ansatt i Xbox-avdelingene vet hvordan man kommer igjennom. Og pluss at det alltid vil være et hack unna muligheten for å se mye man ikke skal se for en hacker. Igjen, jeg sier ikke at de vil bli hacka, muligheten vil være der.

Lenke til kommentar

Scanner etter nøkkelord som kan brukes i reklamesammenheng. Det er drøyt at de skal tjene penger på "big data" når kunden allerede har betalt dyre dommer for konsoll, Live og spill.

 

Men nå er det ikke bekreftet hva de skal gjøre med noe av det de snakket om på presentasjonen, men muligheten er der. Siden det ligger enorme penger i "big data" er det ikke utenkelig at det skjer.

 

Scanner etter nøkkelord? Hvordan vil dette fungere i praksis? Skal den høre på hva folk sier, registrere det og se om det passer til markedsføring? Misforstår jeg det du mente nå? Er ikke dette verdens mest tungvindte måte å drive markedsføring på? For det første vil alle brukerne hate de, og de taper store deler av markedet. For det andre er det ulovlig, de vil bli saksøkt til de går konkurs. For det tredje: det er veldig lite effektivt og krever enorme ressurser. ENORME. Tenk hvor mange ord som må scannes og analyseres? Pluss at mesteparten er jo bare bullshit likevel. Er ikke så mye interessant de får ut av det tror jeg. Ingen ting tilsier at dette er lønnsomt i det hele tatt. De vil tape penger på det.

For det femte: Skal den skille mellom en fis og et ord? Hva med et host eller et nys?

 

Dette krever også tillatelse fra de som blir overvåket, med gigantiske kontrakter osv.

 

Det er ingen superhemmelig database som samler uinteressant info om folk.. Hvis det hadde vært det ville de nok blitt avslørt RIMELIG KJPT:

Endret av Aniratak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...