Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+32asd4f

Ved streaming fra Xbox One til Windows 10 så må du nok benytte original kontrollmetode, altså GamePad. Men spillene som støtter cross-plattform spilling, dette må ikke forveksles med streaming så vil jo de på PC kunne bruke sin foretrukne kontrollmetode.

For som fremvist så vil en del spill fremover støtte at spillere på Xbox One og spillere på PC kan spille sammen, men hvorvidt dette blir mulig på alle titler og hvilke titler det eventuelt er snakk om og om det kun vil gjelde på private spill og ikke online matchmaking osv vet vi jo ingenting om enda.

Tipper vi får se noen kryssplattformtitler bli annonsert på E3. Det funker jo i spill som Fable med tanke på kontrollerne. Bilspill og fotballspill også.

La oss si Halo 5 blir kryssplattform. Kan de da ta det valget å låse PC-brukerne til Xbox-kontrolleren? Tror det blir uheldig.

Oppdatert:

As an example, Spencer said developers might choose to make specific playlists that only allow players to use a controller or keyboard and mouse. Developers could also make playlists that allow both control setups, he said.

Dette kan funke. Finnes jo PC-spillere som vil bruke kontroller og i tillegg ikke vil ha en Xbox One. Da kan de i hvert fall spille med folk på Xbox One.

Endret av Slettet+32asd4f
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Agreed. :)

Ah. Jeg baserer meg på det jeg har sett inne på Linkedin. Artikkelen som sitatet ditt er tatt fra nevner ikke at Ruffian og United Front var med på utviklingen av spillet, så jeg må si meg litt skeptisk til den uttalelsen.

http://www.giantbomb.com/halo-the-master-chief-collection/3030-46552/

https://www.halowaypoint.com/en-us/games/halo-the-master-chief-collection/xbox-one

http://www.ign.com/wikis/halo-master-chief-collection

Uansett hvor mye 343 Industries har gjort eller ikke, så er det i alle fall deres navn som står på sluttproduktet, altså coveret. Det er meg bekjent 343 sine ansatte som oppdaterer oss om spillet og tar imot tilbakemeldinger på Twitter og Halo Waypoint.

De hadde ihvertfall noe med utviklingen av spillet å gjøre, selv om store deler av selskapet sannsynligvis jobbet med H5.

Joda. Enig der. Det er jo ikke utviklerne sin feil at Microsoft/343 presset på for å få spillet lansert før jul.

Lenke til kommentar

Når jeg skifter til norsk språk og sted, virker ikke stemmestyring lenger. Er dette normalt? Skifter over til US, og alt er som før.

En annen ting innen dette; på marketplace us finnes flere veldig gode tilbud under deals with gold banneret. Når jeg skifter til norsk, finner jeg bare det ene games with gold spillet som er gratis til enhver tid. Ligger deals with gold et annet sted når jeg er på norsk marketplace?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

De har jo prøvd cross plattform før uten noe nevneverdig hell, Shadowrun solgte jo ikke som forventet og serverne stengt rimelig fort om jeg husker riktig.

Lenke til kommentar

Xbo spill kommer til pc/tablets, flawless streaming :D

Etter det jeg har skjønt, så er dette begrenset til ditt lokale nettverk. Det vil si at det fort blir problemer dersom du forlater huset.
Det blir ikke problemer når du ikke er tilkoblet samme nettverk som XBOXen, det vil rett og slett ikke fungere :)

Nettopp, så det eneste positive med lokal streaming er hvis jeg vil spille Xbox på do. ;)

Lenke til kommentar

Tja, responstiden blir vel viktig - men det bør jo ikke være noe problem hvis man setter opp vpn-tilgang for hjemmenettverket? Når jeg er i utlandet f.eks., så kobler jeg til mitt eget hjemmenettverk og surfer via det for å få tilgang til Sumo o.l.

4G begynner vel å få en noenlunde akseptabel responstid (<100ms) - duger ikke til FPS, men til mye annet. Blir spennende å se i alle fall :)

Endret av KriFos
Lenke til kommentar

Får ikke koblet til nettet på xbox one. Hva skal jeg gjøre?

Trådløst eller kabel?

Har prøvd begge deler. Kabel virker ikke og på trådløst kommer det opp: DNS klarer ikke å løse xbox servernavn

Endret av qT Sway
Lenke til kommentar

Får ikke koblet til nettet på xbox one. Hva skal jeg gjøre?

Trådløst eller kabel?

Har prøvd begge deler. Kabel virker ikke og på trådløst kommer det opp: DNS klarer ikke å løse xbox servernavn

Prøv hard reset på både Xbox og router.

Lenke til kommentar

Nå er det 900+ poster i denne tråden, jeg sliter med å finne det jeg lurer på.

Jeg vurderer å kjøpe en brukt import utgave (fra Elkjøp) XBOX One.
Nå som den Norske har vært på markedet en stund, er det fortsatt noe forskjell på disse to utgavene? :)

Mvh

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Nå som den Norske har vært på markedet en stund, er det fortsatt noe forskjell på disse to utgavene? :)

Mvh

900+ poster? Det er 18030+ poster i denne tråden :p Men nei, ikke annet at den ene er brukt og den andre er ny.

Endret av Slettet+130498
Lenke til kommentar

Mvh

Selger Elkjøp brukte varer?!?

Eller er det en B-vare (levert inn på angrerett eller åpent kjøp).

PS: noen av de importerte har vel "feil" strømkabel?

Lenke til kommentar

Mvh

900+ poster? Det er 18030+ poster i denne tråden :p Men nei, ikke annet at den ene er brukt og den andre er ny.

Jeg mente 900 + sider.. :) Tusen takk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...