Aniratak Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 (endret) Jeg kan jo prøve å lett forklare hvorfor det er et problem. Måten dette fungerer nå i multiplayer spill, la oss ta Call of Duty som et eksempel, så får din PC vite hvor andre spillere er gjennom at vi kontinuerlig sender "pockets" av data på en størrelse på noen få kb. Disse filene inneholder kun en rekke med 3.point values. Altså X,Y,Z (f.eks en fil som viser possisjoneringen din, og en fil som viser direksjonen du står i, også må det være en fil som viser i hva slags animasjons-cycle du er i) som må dra fra din PC, til en server og ned til mottagerens PC. Dette handler altså om en direkte rute for de små filene som har to destinasjoner. Dette burde jo være relativt enkelt, men selv med så små filer, så er ikke nettet vårt bra nok den dag idag til at dette foregår uten problemer. Og dermed har spillmotorene metoder for å "gjette" hva neste "pocket" av informasjon vil inneholde gjennom å kjøre analyser av de dataene din klient allerede har mottatt. Er du f.eks i retning X med animasjons cycle Y, så kan klienten gjennom å utelukke hva som er mulig annslå hva som vil skje nå og allerede da "rendre" ut din motstander basert på hva den vet den animasjons cycle'en vil gjøre. ...... *snipp snipp* (så det ikke skal bli så lang quote) Takk for forklaring=) Jeg er intet teknisk geni, så for meg er slike ting litt vanskeligere å få med meg. Må bare spørre et par ting jeg lurer på: Når du snakker om begrensningen med cloud-systemet, snakker du om begrensning til et online-spill der man spiller mot andre? Er det det å spille online som vil bli vanskelig, eller er det det å spille generelt? Endret 27. mai 2013 av Aniratak Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 Matt Booty har sagt det blant annet. Er flere også. PR-jippo av en dimensjon ukjent. Det har vel vært litt snakk om "up-front calculations", jeg har ikke sett noe sted noen påstand om at dette skal hjelpe med real-time rendring. AtW 2 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 En liten påminnelse!Husk å være greie med hverandre, unødvendig skittkasting , fanboyisme eller forsøk på å trolle vil bli slått hardt ned på.Denne tråden er egnet til en Generell Diskusjon rundt Xbox One, ønsker man å sammenligne teknologi ( feks kontra andre spillkonsoler ) eller ønsker å ha litt mer målrettet diskusjon anbefales på det sterkeste at man oppretter en ny tråd til dette (Lover en belønning til den som hører etter). 2 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 27. mai 2013 Del Skrevet 27. mai 2013 (endret) En av greiene med å diskutere teknologi er jo å sammenligne det med lignende teknologi og dra paralleller? Edit: Men trolling er selvsagt bare kjedelig og irriterende. Endret 27. mai 2013 av Ginecólogo Necrolamedor Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 oophus_3do: Det kan jo hende de har tenkt å løse dette på en annen måte en du tenker deg? Men det kan jo godt hende du har rett. Hvilke andre måter finnes det? Informasjon må sendes frem og tilbake, og da står vi igjen med et universalt problem, nemlig nettet våres. Det eneste som kan forbedres er pakkingen av disse "pocket'sa". Men som i mitt eksempel tidligere, så sliter vi fremdeles med å sende kun noen ussle få kb frem og tilbake i en direkte rute uten at man opplever lag til tider. Når man ser en person "lagger" så er det altså spillmotoren som prøver å rendre basert på disse kaklasjonene hvor han skal være ettersom visse menger med "pockets" ikke når frem i tide. Målet er jo at man minimum skal kunne render 30FPS før man opplever lag på den måten. Med andre ord, en sender frem og tilbake disse filene 30 ganger per sekund. Jeg har ikke sagt noe om hvem sin skyld det er, bare sa at det var ett spill på steam som ikke ville starte på min pc slik det er nå. Som forbruker er spørsmålet om skyld mindre interessant. Det nulifiserer uansett din påstand. Jeg har ikke peiling på hvordan MS har tenkt å løse dette - men selv med en 5Mbps linje er det betydelige mengder informasjon man kan sende. Og all bearbeidning av data i forbindelse med spill kan jeg ikke tenke meg er like tidskritisk. Hvis man med en slik teknikk kan avlaste deler av konsollens cpu/gpu så stiger jo kapasiteten? Nesten litt slike "remote desktop" -aktige tanker jeg har. Det er da mer tidskritisk i et spill der målet er at seeren skal få oppleve minimum 30FPS lagfritt. Spørsmålet er vell heller i hvilke deler av et spill det kan avlaste CPU/GPU på da min påstand har vært at deres eksempler har vært latterlige. Jeg så for meg at landskap og slike ting kunne være aktuelt - de er jo til stor det nesten statiske og bevegelser her er ofte sakte og til en viss grad forutsigbare. Og det handler jo om avlastning og ikke alt som skjer på skjermen. Men det kan jo hende det bare er prat - og som dere sier umulig å gjennomføre. Joda, det er fult mulig at skyen kan hjelpe til med å rendre lengre LOS f.eks, men dette er jo også litt problematisk da det kan "lagge" på hvor langt en kan se objekter hvis nettet begynner å slite. Takk for forklaring=) Jeg er intet teknisk geni, så for meg er slike ting litt vanskeligere å få med meg. Må bare spørre et par ting jeg lurer på: Når du snakker om begrensningen med cloud-systemet, snakker du om begrensning til et online-spill der man spiller mot andre? Er det det å spille online som vil bli vanskelig, eller er det det å spille generelt? Både og. Problemet er selvfølgelig mye større i multiplayer spill, ettersom man da helst skal kunne sende informasjonen fra én spiller til alle de andre slik at de kan se og oppleve det samme resultatet. Fysikk f.eks vil være umulig å gjennomføre i et MMO ettersom man ville bli dynket ned av informasjon fra 100+ spillere som slår ned kasser, ødelegger vegger osv. Det som er mest brukt her er at fysikken blir kalkulert "klient--side" slik at alle kan se en eller annen form for fysikk som slår igang på bevegelige ting, men de forskjellige klientene vil aldri kunne se det samme som skjer hos andre klienter, som da betyr at de tingene som blir kalkulert på et eller annet tidspunkt må taes ut av spillet. Eller "de-spawne" som de fleste vell vet hva betyr. Altså det er kun visuell porno fremfor noe annet når det blir gjort på denne måten, og ikke noe som berører spillmekanikkene. Det å kunne ha Half-Life gravity gun f.eks til å kaste ting rundt på andre spillere ville vært for problematisk. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Er ikke helt nytt, så de har flere datasentere nå, men det illustrerer ihvertfall litt av problemet. Et annet spørsmål, hva med de 31(?) millioner Xbox 360er som ikke er tilkoblet nett? Hvor mange millioner potensielle kunder er dette som kanskje ikke vil kjøpe en Xbox One pga nettkravet? Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Artikkel om den nye gamepaden. Lenke til kommentar
GnilreG Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 De har fortsatt ikke forstått at 2 spaker passer best ved siden av hverandre ikke på skrå. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Tvert i mot syns jeg det fungerer veldig bra. Kjekt å se at både MS og kanskje spesielt Sony har lagt en del fokus på å forbedre kontrollen sin. For Sony sin del var det på jævlig høy tid etter min mening. Digg å endelig få bort den svære klumpen på undersiden fra 360 kontrollen også.. 5 Lenke til kommentar
Mr. Pants Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Kontrolleren er en av de få tingene som MS faktisk klarte å gjøre riktig med Xbox One. Den ser deilig ut. 2 Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 De har fortsatt ikke forstått at 2 spaker passer best ved siden av hverandre ikke på skrå. Det er faktisk det verste med Sony sin kontroller, at de har gjort det slik. Hvis det faktisk blir PS4 på meg denne generasjon, blir jeg å få tak i en after-market Xbox-lookalike-kontroller til den. 1 Lenke til kommentar
Knuttsen Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 De har fortsatt ikke forstått at 2 spaker passer best ved siden av hverandre ikke på skrå. Ikke alle som bare har spilt playstation i sitt liv. 4 Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 (endret) Kontrolleren er vel det eneste det ikke er noe galt med så langt jeg kan se. Digger 360 kontrolleren såpass at jeg kjøpte en kablet til å bruke med PCen. Så mye bedre enn PS3 sin ettersom man ikke presser venstre tommel så unaturlig langt inn/ned hele tiden (høyre er jo ofte på knappene). Edit: For ikke å snakke om triggerknappene til PS3 kontrolleren, herregud er det mulig å være så fail? Endret 28. mai 2013 av MrLee Lenke til kommentar
Mala Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 (endret) Ikke alle som bare har spilt playstation i sitt liv. Har hatt PS siden starten, men jeg velger å foretrekke MS sin løsning likevel. Aldri vært noe stort problem med DS kontrollene, er bare det at det er en del mindre ergonomiske. Da spesielt i bilspill er de søppel. Men igjen så har jo MS prestert å levere det verste makkverket av en kontroller med en moderne konsoll tidligere; Bare se på denne tragedien her..den D-padden, om man kan kalle det en d-pad. En klump er det Og størrelsen? Only in USA! Endret 28. mai 2013 av Mala Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 .... visse menger med "pockets" ikke når frem i tide. Det heiter packets. Lenke til kommentar
ResidentDante Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 (endret) Bare se på denne tragedien her..den D-padden, om man kan kalle det en d-pad. En klump er det Og størrelsen? Only in USA! Jeg har store hender, jeg likte størrelsen på The Duke Endret 28. mai 2013 av ResidentDante Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Men igjen så har jo MS prestert å levere det verste makkverket av en kontroller med en moderne konsoll tidligere; Bare se på denne tragedien her..den D-padden, om man kan kalle det en d-pad. En klump er det Og størrelsen? Only in USA! Hadde lett tatt denne over PS-kontrollerne any day of the week. 2 Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Hadde heller kastet meg utfor et stup enn å måtte bruke den en gang til. Mest ufyselige gamepaden noensinne. Helt utrolig at noe så dårlig kan utvikle seg til noe så bra som 360-gamepaden. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 DEN KONTROLLEN VAR JO AWESOME! Greit, jeg har kanskje store hender, men den passet perfekt <3 2 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 28. mai 2013 Del Skrevet 28. mai 2013 Kontrollen til tross, vi holdt ut evige timeantall med Halo multiplayer 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå