Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Finnes ikke plex til xo da?

Ja, hvis du har Plex Pass.

Det er vel verdt prisen dersom en ønsker ett skikkelig mediacenter?

Jeg bruker Plex på alt av enheter, inkl. XBO. Det er den beste løsningen jeg kjenner til.

Eneste er at den krever nettilgang så lenge den krever Plex Pass. Den fungerte ikke i julen da Live var nede.

Det er jo ett stort minus. Tenkte jeg kanskje kunne kaste ut stuepc siden den kun brukes for å se serier og filmer i fra serveren, men litt kjedelig om nettet er borte og en da ikke kan se serier eller filmer.

Nå skal det sies at Live ikke er nede så veldig ofte men uansett en ting å være klar over. Så selv om all video ligger i ditt lokalnett så får du ikke åpnet Plex-appen hvis du ikke er logget inn på Live.

Jeg bruker Plex _mye_ og har kun vært uten den ene dagen i jula.

Det vil nok for det meste gå bra. Men i 2014 så var vi ca 7-8 kvelder uten på nett og tv grunnet lyn og torden, og i da er det jo greit å ha noen alternativer.

Finnes der andre muligheter for å få opp serier og filmer en har på one enn å bruke plex?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DLNA og USB. Hvis du har filer den takler.

Jeg ønsker å streame JPG bilder og hjemmevideoer tatt med videokamera fra en Synology NAS. Den har DNLA server. Mener du at jeg kan streame rett fra den til XboxOne? Synes jeg leser mye på nettet at folk er skuffet over mediesenter funksjonen i XboxOne?

Jeg bruker Plex på alt av enheter, inkl. XBO. Det er den beste løsningen jeg kjenner til.

Eneste er at den krever nettilgang så lenge den krever Plex Pass. Den fungerte ikke i julen da Live var nede.

Det er jo ett stort minus. Tenkte jeg kanskje kunne kaste ut stuepc siden den kun brukes for å se serier og filmer i fra serveren, men litt kjedelig om nettet er borte og en da ikke kan se serier eller filmer.

Nå skal det sies at Live ikke er nede så veldig ofte men uansett en ting å være klar over. Så selv om all video ligger i ditt lokalnett så får du ikke åpnet Plex-appen hvis du ikke er logget inn på Live.

Jeg bruker Plex _mye_ og har kun vært uten den ene dagen i jula.

Hva bruker dere Plex til? Kan dere streame og navigere fra folder struktur på en NAS?

Lenke til kommentar

Hva bruker dere Plex til? Kan dere streame og navigere fra folder struktur på en NAS?

Du kan sette opp hvilke foldere som er filmer, hvilke som er bilder, hvilke som er serier osv. Men ikke bla direkte i folder strukturen. Du må sette det opp på forhånd hva som tilhører hva. :)

Endret av Guleman
Lenke til kommentar

Du kan sette opp hvilke foldere som er filmer, hvilke som er bilder, hvilke som er serier osv. Men ikke bla direkte i folder strukturen. Du må sette det opp på forhånd hva som tilhører hva. :)

Har nå lastet ned PLEX i NASen, og sett opp konto.

På XboxOne lastet jeg ned PLEX appen. Antar at det er denne som gjør dette interessant. Fikk beskjed om at jeg måtte Plex Pass. Må man betale for å bruke denne?

I MediaCenter i Xboxen dukker bilder og videoer opp nå, men grensesnittet er jo så som så?

Er det noe poeng i å laste ned PLEX app på mobilen om jeg ikke kjører appen i Xboxen?

Andre gode tips?

Endret av Kjetso
Lenke til kommentar

På XboxOne lastet jeg ned PLEX appen. Antar at det er denne som gjør dette interessant. Fikk beskjed om at jeg måtte Plex Pass. Må man betale for å bruke denne?

I MediaCenter i Xboxen dukker bilder og videoer opp nå, men grensesnittet er jo så som så?

Er det noe poeng i å laste ned PLEX app på mobilen om jeg ikke kjører appen i Xboxen?

Andre gode tips?

For å bruke Plex på Xbox må du ha Plex Pass. Det koster 5 dollar i mnd, eller eventuelt 40 dollar i året. I denne pakken får du også mulighet til å synce mellom data, mobil og tablet, og å spille offline.

Lenke til kommentar

Andre gode tips?

Nå i startfasen så koster det penger, fordi de som betaler skal få ting først. Senere så kan du bruke plex på xbox gratis (appen vil da mest sannsynelig kost noen kroner, men den pleier å koste rundt 30kroner på andre plattformer).

Endret av Guleman
Lenke til kommentar

Sunset Overdrive er et ganske teit spill, men du verden så morsmot det er! Med tanke på hastigheten i spillet har den også en fantastisk flyt jeg aldri har sett maken til. Utrolig bra spill.

Spør du meg så må jeg si det er det mest oppskrytte spillet til XO. Det morsomste var å lage karakteren, og thats it. Like ubrukelig som Resistance-spillene. Spilte det 10 min før jeg gikk lei, og takk gud for at MS var så snille at dem lot alle få spille det den ene dagen. Hadde angret meg grønn og blå om jeg faktisk hadde betalt for det. Får for all del håpe det fins en demo av spillet slik at folk faktisk tester det før de kjøper det.

Du må gi spillet litt tid, selv var jeg veldig skeptisk de første to timene og var nære ved å begynne på noe annet og glemme spilllet. Når det gjelder ren "gameplay" er det soleklart årets beste etter min mening. Uten tvil det beste Insomniac spillet jeg har spilt.

Lenke til kommentar

Småskuffet.. I det jeg var på tur i bilen for å dra å hente min xbox, fikk jeg telefon om at de var utsolgt.. Trodde man var ganske berget når man valgte collect@store..

Får vente til den kommer i posten da, om ikke elkjøp tar samme tilbud de nermeste dagene.

Hm hørtes merkelig ut får når du velger collect@store så skal varen være resevert til deg ja. Tok collect@store på en ps3 for 2-3 år siden på Lefdal og testet ut om det stemte siden de bare hadde en på lager. Spurte de når jeg kom om de hadde ps3 på lager og fikk beskjed om at de kun hadde en på lager og den var resevert.

Lenke til kommentar

Småskuffet.. I det jeg var på tur i bilen for å dra å hente min xbox, fikk jeg telefon om at de var utsolgt.. Trodde man var ganske berget når man valgte collect@store..

Får vente til den kommer i posten da, om ikke elkjøp tar samme tilbud de nermeste dagene.

Hm hørtes merkelig ut får når du velger collect@store så skal varen være resevert til deg ja. Tok collect@store på en ps3 for 2-3 år siden på Lefdal og testet ut om det stemte siden de bare hadde en på lager. Spurte de når jeg kom om de hadde ps3 på lager og fikk beskjed om at de kun hadde en på lager og den var resevert.

Ja va det jeg og syntes.. Men uansett om det er feil eller ikke så er det gått 24 timer siden nå så det er for sent..

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Høres ikke ut som noen god måte å drive på, men til denne prisen så fikk de sikkert solgt i bøtter å spann til de som var i butikken, så de er vel fornøyd :p

Første gang jeg prøver collect@store, og neste gang kjører jeg nok heller direkte til butikken.

Fikk tilbud om bundle med 2 assassin creed spill til 3500kr, men er ikke så intressert i verken creed eller prisforskjellen.

Får tid til å finne gode spill da iallefall. Hvor handler dere ifra? Nå som tollgrensa er på 350kr så blir jo nettsider som amazon en billig plass å handle spill.

xBone er vel sonefri ja?

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Titta litt lengre inn i 2015 og huff blir dyrt dette;

Rise of the Tomb Raider

Quantum Break

Halo 5: Guardians

Som alle er Xbox Eksklusiver som vi vet om og i tilegg kommer en hær av multiplattform med tittler som:

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

The Witcher 3: Wild Hunt

Batman: Arkham Knight

Just Cause 3

The Division

Star Wars Battlefront

Og i tillegg kommer nok mere spillsnack bli annonsert... Regner nesten med att Forza #6 kommer i år.

Lenke til kommentar

Hardline frister faktisk ikke overhodet, så der står jeg nok over. Beta var helt krisedårlig også så det gjorde ikke etterspørselen bedre. Holder meg til BF4 inntil videre her altså.

Rise of the Tomb Raider

Quantum Break

Halo 5: Guardians

Er vel faktisk talt det eneste på One som er så og si safe bet for min del.
Lenke til kommentar

Det blir et dyrt år for meg også. 2015 ser noenlunde slik ut for meg:

1. Ori & the Blind Forest.
2. Batman: Arkham Knight
3. The Witcher 3
4. Below
5. Hyper Light Drifter.
6. Quantum Break
7. Halo 5.
8. Cuphead
9. Rise of the Tomb Raider
10. State of Decay

+ andre spill som Rogue Legacy, Halo 3 ODST, Saints Row 4 etc

Som en stor Fable fan skulle jeg gjerne ha plassert Fable Legends på listen, men spillet har desverre ikke overbevist meg ennå. Jeg skulle ønske LH hadde lagd Fable IV i stedet for Fable Legends. : /

Mye tyder på at det kommer til komme noen spennende Rare-nyheter dette året, og da kan listen fort endre seg.

Lenke til kommentar

Andre enn meg som syntes at grafikken på far cry 4 kan være litt udetaljert til tider? Feks når jeg går har bakken grumsete grafikk men med en gang blir bakken normal med vanlig grafikk. Litt vanskelig å forklare, noen andre som har opplevd det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...