Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Men hvordan var dette med å kjøpe spill digitalt og fra andre land for å få det billigere?

Kan ikke bruke det norske kredittkortet ditt lengre men må kjøpe gavekort i valutaen til landet du skal kjøpe det ifra men spørs om det er så mye og spare nå som krona er ganske svak.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan vel opprette en ny konto, dele spill med denne slik at de blir tilgjengelig der? Altså en form for gamesharing som er tilgjengelig på one? Eller har jeg missforstått hele konseptet her? Nå snakker jeg om salg av konsoll med digitale spill.

Endret av kreps79
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Ja, men da må du opprette en konto for hvert spill du kjøper, eller bare kjøpe de på disk hvis det å selge spillene er viktig for deg.

Lenke til kommentar

Nei ikke så viktig det, men den dagen konsoll skal selges så får en jo mer for den om en selger den med spill, samt en slipper at de digitale utgavene blir ubrukelig.

Aller helst synes jeg det burde vært en mulighet for å selge digitale spill, enten tilbake eller til andre for en fast sum, 150 kroner eller noe.

Lenke til kommentar

Svar på eget spørsmål:

The DRM for games on demand is the same as for all digital content available on Xbox LIVE:

Any GamerTag can use the content on the console where the content was purchased

Your GamerTag can use the content on any console, as long as that console is connected to Xbox LIVE.

Slik jeg tolker det kan du selge konsollen med alle spill som er på den og kjøper kan bruke disse _på samme konsoll_.

Du kan derimot ikke selge spillene enkeltvis.

Endret av indahla
Lenke til kommentar

Nei det stemmer ikke. Teksten sier at spillene du kjøper digitalt blir knyttet til din konto, og ikke noe om at du kan selge konsollen så vil spillene følge konsollen...

Men andre brukere kan spille spill på din konsoll hjemme. (sånn jeg tolker teksten du har limt inn)

Hvis du skal selge en Xbox 360/One med digitale spill så må du selge med brukeren/gamertag'en..

Endret av iBrick
Lenke til kommentar

På Xbox 360: Når man kjøper spill digitalt så tilhører det konsollen du kjøpte det på, og gamertagen.

Xbox One: Digitale spill tilhører kun gamertagen din. Spillene dine kan spilles for alle brukere på den xboxen din gamertag er satt til "My Home Xbox", og på alle konsoller hvor du er logget inn

Lenke til kommentar

På Xbox 360: Når man kjøper spill digitalt så tilhører det konsollen du kjøpte det på, og gamertagen.

Er dette sant? Kilder?

Du kan overføre lisensen til ny Xbox på Xbox sine hjemmesider da, men kun 1 gang hver 4. mnd.

http://support.xbox.com/en-IE/xbox-360/downloadable-content/download-content

Men da kan alle på xboxen spille spillene uavhengig om eieren er logget inn eller ei vel?

Endret av nicop
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...