Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda, så lenge spillet er installert på boxen og ikke krever nettilgang

Njaa, så lenge du har din gamertag som "My Home XBox" så har du det. Men jeg deler spill med en annen. Sånn at jeg får ikke spilt mine egne spill, men jeg får spilt de kameraten min har kjøpt siden gamertagen hans er satt til "my home xbox" på min :)

Hvordan fungerer det i praksis? Dere kan vel ikke begge spille et spill som kun én av dere har kjøpt samtidig?

Lenke til kommentar

Joda, så lenge spillet er installert på boxen og ikke krever nettilgang

Njaa, så lenge du har din gamertag som "My Home XBox" så har du det. Men jeg deler spill med en annen. Sånn at jeg får ikke spilt mine egne spill, men jeg får spilt de kameraten min har kjøpt siden gamertagen hans er satt til "my home xbox" på min :)

Hvordan fungerer det i praksis? Dere kan vel ikke begge spille et spill som kun én av dere har kjøpt samtidig?

Jo, det kan man. Gjort det siden november 2013 :)

Spillene må være digitale forresten

Slenger med step for step guiden jeg laget for kamerat gjengen:

Deling av spill

Steg-for-steg:

1. Først må du legge til brukeren til den personen du vil dele spill med. Trykk på profilene øverst oppe i venstre hjørnet, og velg "Add New"

Gå igjennom prosessen ved å legge til email, og passord for brukeren. Kan være lurt å bytte passord før man gir brukeren sin til den andre personen for så å bytte tilbake da alt av innstillinger for deling er ferdig.

2. Logg på med brukeren til den personen du vil dele spill med. Gå til "Settings" Nederst i venstre hjørnet står det "My Home Xbox"

Trykk der, og trykk en gang til på "Make this my home Xbox"

3. Deretter logger du inn på din egen bruker. Går til "My games and apps", og blar helt til høyre. Der vil alle spillene dine, og den du deler spill med, dukke opp. Så er det bare i installere de spillene du vil ha.

4. Så er det bare for den andre, og gjøre akkurat det samme på sin xbox, og dere deler alle spillene dere kjøper. Dere trenger ikke å logge inn på hverandres bruker igjen, men bare lar brukeren ligge på xboxen.

Endret av David_1214
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...