Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På en Xbox one er vel reklamasjonstiden 2 til 5 år. Produktet er definitivt forventet å vare i mer enn to år, kanskje opp mot 5.

Reklamasjonsretten som følger av forbrukerkjøpsloven gir deg rett til å klage på mangler ved en vare innen en bestemt tidsfrist. I utgangspunktet har du to års reklamasjonsrett, men dersom produktet er ment å vare vesentlig lenger enn to år, kan du klage i inntil fem år. Dette vil gjelde for eksempel tv, pc og mobiltelefon.

http://www.forbrukerradet.no/dine-rettigheter/garanti-og-reklamasjon

http://www.advokat.no/kompetanseomraader/eiendomsrett/kjopsrett/garanti-eller-reklamasjon/

Stemmer det. Men garantitiden er fortsatt bare 1 år. Og 90 dager på tilbehøret. Reklamasjonsretten din kan heldigvis ikke Microsoft bestemme.

Lenke til kommentar

Kjøpt en Xbox One til barna til jul, og har brukt kvelden til å oppdatere og gjøre den klar til bruk når barna får den. Er ikke helt idiot men det er ikke alt som er direkte rett frem nei...men det meste er på plass. Noen ting:

1) Relativt mye støy fra strømforsyning, er det det generelt eller har jeg fått en bråkebøtte

2) Tok litt tid før jeg fant ut hvordan man kunne unngå å måtte angi passord ved hver oppstart...

3) Idiotisk at Xbox One må stå på for å kjøre TV signaler pass through - gidder ikke det - spesielt ikke når strømforsyning bråker en del

4) Synes ikke boksen er direkte rask

5) Netflix fungerer bra

6) Fifa15 - ser jeg må bruke litt tid for å finne skikkelig ut av det

7) Kan man ha flere brukere på samme konto? For eksempel at hvert av barna har egen gametag? Får de da tilgang til et spill som er lastet ned med en annen gametag? Eller hvordan bør jeg gjøre det. Nå har jeg bare en.

Blir nok bra tilslutt.............

Lenke til kommentar

Kjøpt en Xbox One til barna til jul, og har brukt kvelden til å oppdatere og gjøre den klar til bruk når barna får den. Er ikke helt idiot men det er ikke alt som er direkte rett frem nei...men det meste er på plass. Noen ting:

1) Relativt mye støy fra strømforsyning, er det det generelt eller har jeg fått en bråkebøtte

2) Tok litt tid før jeg fant ut hvordan man kunne unngå å måtte angi passord ved hver oppstart...

3) Idiotisk at Xbox One må stå på for å kjøre TV signaler pass through - gidder ikke det - spesielt ikke når strømforsyning bråker en del

5) Netflix fungerer bra

7) Kan man ha flere brukere på samme konto? For eksempel at hvert av barna har egen gametag? Får de da tilgang til et spill som er lastet ned med en annen gametag? Eller hvordan bør jeg gjøre det. Nå har jeg bare en.

7: Alle gamertager som blir brukt lokalt på din hjemmexbox har tilgang til alle dine spill :)

Lenke til kommentar

7: Alle gamertager som blir brukt lokalt på din hjemmexbox har tilgang til alle dine spill :)

Så da er løsningen å etablere egen gametag for hvert av barna? Da får de beholde egen fremdrift i de spillene de spiller for eksempel?

Jepp stemmer det, har du Xbox live gold så er Worms gratis i desember forresten, kjekt spill for unger.

Lenke til kommentar

kjapt spørsmål. Har ikke brukt konsoll på en stund og det har blitt slutt på at man kan bruke norske visa kort på den amerikanske butikken (så det var veier rundt det men ork.)

Så nå "må" jeg ha maskinen på norsk for å handle, men kan jeg virkelig ikke ha engelsk språk og norsk butikk? this not posible?! :o

Lenke til kommentar

kjapt spørsmål. Har ikke brukt konsoll på en stund og det har blitt slutt på at man kan bruke norske visa kort på den amerikanske butikken (så det var veier rundt det men ork.)

Så nå "må" jeg ha maskinen på norsk for å handle, men kan jeg virkelig ikke ha engelsk språk og norsk butikk? this not posible?! :o

Ha konsollen på engelsk, men shop via websiden, np.

Lenke til kommentar

5) Netflix fungerer bra

Det bør nevnes at dette kun gjelder digitale spill da! Gjelder forsåvidt fysiske spill når det er kun 1 Xbox, men hvis de etterhvert skal ha 2 Xbox'er, og spille de samme spillene samtidig, så må det være digitale spill, da disken må stå i for å starte et fysisk spill...

Xbox One har hatt endel dårlige strømforsyninger som har tatt kvelden etter noen måneder. Jeg har hatt min i litt over en måned nå *krysser fingra*

Boksen i seg selv er veldig rask, men interfacet, som hele tiden er avhengig av å kontakte Xbox servere, er grusomt tregt.

Anbefaler å kjøpe spill digitalt fra US Xbox Store, ihvertfall når krone kursen går opp igjen. Litt kronglete betaling med gavekort som du kjøper på nett, men du sparer ofte over 30%.

Lenke til kommentar

Med slike season-pass. Varer de evig? Eller er det kun 1 sesong? Og npr starter denne sesongen... :p

Kjøpte shadow of mordor med seasonpass, fornå få framtidige dlc og slikt.

De varer evig for det spesifikke spillet om det ikke er avtalt noe annet.

Så om det kommer en oppfølger, må man kjøpe på nytt.

Sesongen starter ved første DLC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...