Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234789

den er forhåpentligvis stabil i 30fps, men hvor kommer dette jaget om 60fps? er folk lei av å mase om oppløsning? 60fps på de fleste spill er rimelig usansynelig når det gjelder konsoll, konsoll har altid holdt seg på 30fps med få unntak. da går også grafikken ned, man kan ikke få pose og sekk på konsoll.

er dette nødvendig for at man skal nyte spill burde man heller ha invistert i en PC

Det var mer normalt med 60fps på konsoller før enn det er nå (nå er da de siste årene, inkludert forrige gen).

meget mulig, det kan jeg egentlig ikke diskutere da min konsoll gaming startet med Xbox 360.

det er uansett urelevant da for over 10år siden var grafikken ganske primitivt og var enkelt å få til høyere fps.

grafikkmaset som startet med forige gen, og fortsetter nå er skylden til dette. folk går bananas pga bra grafikk og er det enese folk egentlig bryr seg om, grafikk selger og det vet utvikleren, derfor presses hardware mer enn det takkler... der av 30fps til tider ustabilt.

bare se på hvor mye PS4 folk har mast, mast og mast om 1080p, det kommer til å bite dem i ræva til slutt, fordi utvikleren føler seg presset til å oppnå det, så blir det dårligere ytelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan gjerne si at grafikken var primitiv, men så var hardwaren like så. Det er så enkelt som du selv nevner, grafikk selger, og da prioriteres heller det. Synd, siden framerate kan gjøre underverker på gameplay.

Når du nevner oppløsning, så kan 1080p og 60fps fint nås på både PS4 og Xbox One, men da på bekostning av litt grafisk "digg", noe de færreste utviklere vil gjøre, siden som sagt, grafikk selger.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det flyter bedre, det er eneste forskjellen for meg og det flyter mer enn bra nok for meg i 30fps, spillopplevelsen er ingen forskjell for meg i 30 kontra 60.

Det viktigste for meg er at det ser pent ut, og at alle problemene osv som har vært på PS3 er vekk og at det er mer stabilt.

Første jeg har sett som er enig med meg. Ser som regel ikke forskjell på 30fps og 60fps. Enda mindre når jeg faktisk sitter og spiller selv.

fps-maset er oppskrytt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnen til at fps og oppløsning nevnes stadig av folk er pga et bredere interesse for hobbyen. Du kan sammenligne det med musikk.

Du har dem som hører på musikk på alt mulig og er fornøyd. Og så har du dem som bryr seg om kilde,forsterker og lyd signatur ifra den og høyttalere.

Samme er det med spill. Du har dem som bare vil starte opp et spill og spille ivei. Og så har du dem som vil ha mer.

Det sagt så burde mange med en slik interesse skifte til PC. Det vil være himmelen i forhold til disse meget begrensa plast boksene.

Endret av LarZen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er i alle fall tull å komme med at det ikke er forskjell. Selv om man kanskje ikke sitter å tenker på det når man spiller så kan det fort være avgjørende for spillbarheten. Spill som FIFA ville vært elendig i 30 fps, pga. det skjer for mye og det ville føltes ut som hele spillet hakket. Samme med COD: AW, det skjer for mye til det er nok med 30 fps.

Synd det ikke finnes noen demospill til PS4 som kan vise forskjellen, hvor man først kan prøve 30 fps også 60 fps for å sette litt fokus på det hele.

Jeg har i alle fall latt meg merke av for viktig det er er med fps etter at jeg fikk spilt en del COD: AW

Endret av Emils.
Lenke til kommentar

Jeg har aldri brydd meg nevneverdig om grafikk etc. Det er ikke derfor jeg spiller spill, fordi det ser pent ut. Spill opplevelsen har heller ikke blitt noe dårligere på grunn av dette. Gamle spill er forsatt populært. Det er ikke fordi spillene ser pene ut, men fordi spillene er såpass bra at grafikk ikke er viktig..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jepp, og derfor bør du støtte under på at utviklerenne heller burde fokusere på å få en god å glatt gameplay med 60 fps fremfor å få et mindre glatt spill i 30 fps med penere grafikk. Absolutt beste hadde jo vært om utviklerenne la inn et valg mellom å kjøre spillet på 60 eller 30 fps med forskjellig grafikk, slik alle fikk det som de ville.

Lenke til kommentar

Et klipp som teaser Halo 5: Guardians som er å se i The Master Cheif Collection er lekket (kanskje som cut-scene etter Halo 4).

Spoilers:

Vi ser Agent Locke snakker til Arbiter mens de diskuterer jakten på Master Cheif. Vi vet allerede at Locke skal være en del av historien i Halo 5: Guardians og er sentral i miniserien Halo: Nightfall.

https://vid.me/GJg

Mulig videoen blir fjerna.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det flyter bedre, det er eneste forskjellen for meg og det flyter mer enn bra nok for meg i 30fps, spillopplevelsen er ingen forskjell for meg i 30 kontra 60.

Det viktigste for meg er at det ser pent ut, og at alle problemene osv som har vært på PS3 er vekk og at det er mer stabilt.

Første jeg har sett som er enig med meg. Ser som regel ikke forskjell på 30fps og 60fps. Enda mindre når jeg faktisk sitter og spiller selv.

fps-maset er oppskrytt.

Det er utrolig fascinerende det du skriver her. Det er jo når man spiller man ViRKELIG merker forskjellene mellom 30/60fps, og ikke bare ser.

Jeg er nesten litt misunnelig på dere som ikke oppfatter forskjellene :p

Endret av Mala
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Denne evinnelige fps greia er slitsom. Hver gang et nytt spill lanseres, er diskujonen inne på fps og oppløsning. Det er vel bare å kjøpe PS4 hvis Xbox er så dårlig?

Har PS4 også, og selv om spillene av og til har høyere oppløsning o.l. så er 60 fps sjelden, også på PS4. De prioriterer andre ting dessverre, selv med litt kraftigere maskinvare tilgjengelig.

Det gir, som nevnt av andre , ingen mening å avvise ambisjonen om 60 fps med: "Jeg bryr meg ikke så mye om grafikk og sånt". FPS har ingenting med grafikk å gjøre, men med spillbarheten.

Og alle som sier at de ikke ser forskjell på 60 fps og 30 fps lyver for seg selv. Noe jeg forsåvidt forstår appellen av, hvis jeg kunne overtalt meg selv om det samme hadde jeg ikke trengt å bruke penger på PC-deler. Men det henger bare ikke på greip. At noen velger å akseptere lavere fps, av f.eks økonomiske årsaker, er en annen sak.

Sukk. Jeg er veldig glad i både min xbox one og PS4. Hvis bare folk hadde sluttet å spre så mye tull så hadde vi sluppet å ha disse diskusjonene. Men vi klarer ikke la dere leve i uvitenhet og fornektelse ;)

Det mest frustrerende er at 60 fps på dagens konsoller er et oppnåelig mål! Men når 90 prosent av konsollgamerne sier de ikke ser forskjell uansett så slipper utviklerne å prøve så hardt.

Endret av Jakoozie
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...