Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+32asd4f

Kjøpte meg COD-kontrolleren i går. Jeg spiller ikke COD, men det fulgte med en kode til noe flerspillerinnhold.

COD: Advanced Warfare, altså.

Kode: 722FX-4YPQX-74GFQ-GCM6H-3KM7Z

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+32asd4f

Koden fungerer ikke. Noen som har tatt den allerede?

Sikker på at du skrev den rett?

Har trippelsjekket at det er riktig. Det var nok noen som var før deg, dessverre.

Lenke til kommentar

Så hva du i grunn gjør er å true folk til å "oppføre" seg eller så "rapporterer" du de inn eller i fare for å ikke komme overens med deg?

Tror ingen har den type makt at man bare kan vasle inn å si at den og den brukeren skal bli bannet.

Hvor fikk du infoen sa du?

Står i policyen til Xbox at er det ulovlig å utnytte loophole og gjøre så man får økonomiske fordeler. Hvor vidt man tolker det er ganske utydelig ettersom det på en måte kan være begge delene. Men det står ikke noe konkret.

Microsoft har heller ikke slått ned på det, og har ikke hørt om noen som har blitt bannet for dette, for dette har folk gjort i flere år :)

Hvorfor ble kameraten din bannet igjen?

Fordi han tysta på andre spillere (sendte videobevis) av folk som utnyttet spillet (for å få fordeler) Microsoft likte dette svært dårlig og de oppfattet nok situasjonen som at han var delaktig eller mente at han mente at Microsoft ikke gjorde en bra bok jobb og de likte det vel dårlig at andre prøver å gjøre jobben dems. Ettersom det kan bli oppfattet som han mente at de gjorde en dårlig jobb..

Dette var i USA btw.

Lenke til kommentar

Det kan godt være at jeg tar feil, men jeg tviler på at de hadde bannet ham kun for det. Og om jeg hadde trodd på det hadde jeg ihvertfall vært forsiktig med å kjøpe i fra USA, HK osv. Selv om jeg personlig tror at det kommer til å gå helt fint.

Kjenner jo ikke alle faktaene, han kan ha vært frekk og spydig for alt jeg vet.. Men hva dette har med saken å gjøre, ser ikke helt hvorfor det ble trukket inn i sammenhengen når det ikke har noe forbindelse med det å kjøpe spill fra en annen region.

Lenke til kommentar

Koden fungerer ikke. Noen som har tatt den allerede?

Sikker på at du skrev den rett?

Har trippelsjekket at det er riktig. Det var nok noen som var før deg, dessverre.

Merkelig ettersom jeg var inne og prøvde koden 1 min etter du postet den. Fikk ikke opp at den var tatt altså.. fikk bare "Something went wrong".

Oh well.. GG til den jævelen som tok den. :devil:

Lenke til kommentar

Det er fortsatt ikke mulig å velge Norsk location m/engelsk språk og tale eller Norsk språk med tale overhode i november preview-en. Rart ikke MS prioriterer dette, men heller fokuserer på bakgrunner, bio, twitter og andre unyttige funksjoner. Det samme vil jo gjelde for mange andre land med samme ønske. De skal ha for updates, men ikke helt rett fokusområde (IMO!).

Endret av tvk85
Lenke til kommentar

Grunnen til at man i det hele tatt kan bruke utenlandske kontoer på Xbox Live er fordi Microsoft valgte at konsollen ikke skal være regionsperret. Det blir derfor ikke noe annerledes fra digitale og fysiske spill. Om kjøper et fysisk spill for tidlig i Amerika eller Japan (NTSC og NTSC/J), så er det problemfritt å bruke de på min norske (PAL) konsoll. Det er slik de har ønsket at det skal være. På Wii U, Xbox 360 og PS3 kan du derimot ikke det, ihvertfall ikke på de fleste spillene.

Lenke til kommentar

Eneste PS3 spillet jeg vet om som har hatt noen form for sonesperring er Persona fightingspillet, ellers så var alle spillene til PS3 sonefri. Herlig blanding av amerikanske, japanske og europeiske utgivelser i hylla mi i hvert fall :p De to andre har dog en my mer restriktiv sonekontroll, selv om jeg er ganske sikker på at majoriteten av amerikanske og europeiske 360 utgivelser er sonefrie. Nintendo derimot liker å leve 10-15 år tilbake i tid når det kommer til soner ser det ut som.

Lenke til kommentar

Her er en eldre artikkel om det.

"You can use one of the 13 digital marketplaces corresponding to our launch markets, assuming you have a valid payment instrument for those countries. Lots of people in Europe specifically travel, move, and visit family," he continued before slyly adding "Now, of course, if you were using Pre-Paid cards..."

Valid payment instrument? Et Visa-kort som ikke er sperret med andre ord?

Lenke til kommentar

Valid Payment er det samme som står på Amazon.com og co.uk.

Altså: JEG HAR BRYTET LOVEN MED AMAZON I SNART 10 ÅR!!!!!

IM GOING TO JAIL

Forskjellen her er vel at du har billing addresse i Norge (som er riktig), og ikke billing addresse i USA (som du må jukse deg til for å handle på Xbox Live).

Uansett, det er veldig rart om MS har tenkt å banne noen for dette, da hadde det nok skjedd for lenge siden, og det hadde blitt klistret over hele internett. Vil tro at det er minst 10% av alle Xbox One brukere som bruker et Marketplace som ligger utenfor landet de selv bor i.

De som sier de har informasjon om at Microsoft kan banne folk pga dette, så hadde det vært veldig bra med bevis på hvor denne informasjonen faktisk kommer fra. Med mindre det er fra Microsoft selv, er det ikke så veldig troverdig (Xbox Ambassadors er helt vanlige mennesker som ikke har noe innsyn i det Microsoft gjør).

• Liker 2
Lenke til kommentar

For første gang bruker jeg xbox one mer enn ps4 for tiden.

Jeg elsker selskaper som svarer brukerne sine. Se fks denne reddit linken. De gir oss det vi vil ha. Xbox one har blitt x10 ganger bedre enn den var. Og bedre blir den.

http://www.reddit.com/r/xboxone/comments/2juc0c/xbox_one_november_system_update_new_tv/

XBO begynner å bli rå rett å slett med sine OS oppdateringer.

Ja, og med i tillegg serverproblemene til Sony etter DC-lanseringen, lekker det ytterligere fra PS4 til XO.

Selv tenker jeg når store onlinespill som nye CoD kommer, og på sikt HardLine. Så skal kanskje Sony igjen en tur innom mangel på serverkapasitet.

Så XO blir en viktig plattform med hensyn til online-stabilitet.

Lenke til kommentar

Her svarer Albert Penello på spørsmålet. Om jeg ikke tar feil, så er vel Albert en av de ledende systemarkitektene til Xbox One?

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?p=76585023#post76585023

Oversatt:

Du kan bruke en av de 13 digitale markedsplasser som tilsvarer våre lanseringsmarkedene, forutsatt at du har et gyldig betalingsinstrument for disse landene.

Betalingsinstrument er da et vanlig bankkort som tåler netthandel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...