Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Endte med å kjøpe Astro a50 for 1995kr fra komplett ( de kjører 24?% tilbud kun idag) på de, så jeg sparte 700kr på det, så da måtte jeg nesten slå til nå siden jeg vil ha headset før Halo og COD kommer :)
Var mange andre muligheter jeg så på men det ble fort dyrt å kjøpe fra utlandet + frakt og her i Norge koster jo alt nærmest det dobbelte.. :)

Husk at du også trenger stereo adapteret til Microsoft for at mikrofonen skal fungere på Xbox One.

 

Kan man ikke ta lyd ut av USB porten da for å slippe ledningsdritet mellom headsett og kontroll? Slik har jeg det på PS4, og det var grunnen til at jeg gikk for det headsettet egentlig (fikk det skambillig fra ebay da) Og ja, jeg kan selvsagt prate med folk i party.

 

Det som er så utrolig synd, og billig i fra Sony sin side med PS4 er at de kun har USB-porter på fremsiden av konsollen, og da ser det jo helt max jalla ut å ha en usb-ledning konstant koblet til i front..

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+32asd4f

Endte med å kjøpe Astro a50 for 1995kr fra komplett ( de kjører 24?% tilbud kun idag) på de, så jeg sparte 700kr på det, så da måtte jeg nesten slå til nå siden jeg vil ha headset før Halo og COD kommer :)

Var mange andre muligheter jeg så på men det ble fort dyrt å kjøpe fra utlandet + frakt og her i Norge koster jo alt nærmest det dobbelte.. :)

Vurderer disse selv og Turtle Beach 500x stealth. Fordelen med TB er at de er 100 % trådløse. Med A50 må man ha en kabel mellom hodesett og kontroller for å snakke med andre.

 

Ulempen med TB er vel at kvaliteten på produktene er litt ymse. Prisen er på rundt 2500 kr, og kommer ikke før i november.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Nei, alle hodesett er avhengige av kabel mellom kontroller og hodesett. Ellers hadde det ikke vært noen tvil om valget. TB 500x er faktisk det første som er helt trådløst. Hva de har fått til som de andre ikke får til, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Jeg fikk mixampen med mitt A40, så det er ingen problem. Altså justeringen av volum på det stereo adapteret er helt unødvendig, da det ikke gir ordentlig lyd. Mao skal du ikke ha noe gamesound fra stereo adapteret. Mer info her: http://www.reddit.com/r/xboxone/comments/21buru/getting_your_chat_adapter_to_work_properly_a/

Men du snakker vel om A50? Hvordan det funker skal jeg ikke uttale meg om.

Endret av iGlenn
Lenke til kommentar

Kommer sjeldent til å bruke chat funksjonen uansett. Spiller jeg med kompiser så drar vi alltid til hverandre å spiller isteden for, så sånn sett så kommer chat funksjonen til å bli lite brukt. Så får

jeg altså heller kjøpe inn adaptern når/om jeg skulle trenge det.

 

Stealth 500x TB er komplett trådløst ja. Hva jeg ikke klarer å skjønne er at hvorfor de fleste headset ikke har det samme (kommer helt sikkert senere). Vi lever tross alt i 2014 og ser i grunn ikke hva problemet skulle være. Det skulle da være mulig at alt går via Xboxen og ikke kontrollen. Microsoft har vel funnet enda en måte å dra penger ut av oss, for alt gikk via Xbox 360'n i fjor så skjønner ikke hvorfor man går et steg bakover når det er next gen det er snakk om her.

Lenke til kommentar

Har noen prøvd det originale stereo headset til Xbox One? Var innom Expert og de hadde det til 599,-

Den skal ha visstnok fått gode reviews I USA men der er den mye billigere så da er forventningene lavere. Det er jo også en slags oppgradert versjon av det som følger med i Xboxen.

Jeg hadde heller valgt å gå for Tritton Kama for 499kr på Elkjøp ( med adapter) / utlandet koster (29,99$) uten adapteren.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Jeg kommer aldri til å kjøpe noe, ettersom jeg aldri klarer å bestemme meg.

 

Alt. 1: Hodesett med spillyd og chatlyd.

 

Alt. 2: Surroundhøyttalere/lydplanke og hodesett med kun chatlyd.

Lenke til kommentar

Bruker tritton warhead 7.1 halo 4 theme. kosta meg 1600 , fikk komplett til å sette ned prisen med 900 kr xD

headsette er 100% tråløst så chat brikken vil ikke ha noe for seg. du hører gameplay i dolby, å chat bruker jeg kinectn som mic, og jeg hører venna mine i headsette , som det skal vanligvis gjøre :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...