Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis jeg (les: barna) vil ha norsk meny må jeg vel det?

Men det fungerer å spille alle spill kjøpt "i USA" selv om jeg velger tilbake til Norge?

Uten å ha sjekket for mye så har vel aldri MS lagt ned for mye arbeid i å oversette tekst og tale til norsk ?

Opplever at Sony er hakket bedre på den fronten. Således kan du jo la xboxen stå på US.

Men det er godt mulig jeg tar feil her altså.

Lenke til kommentar

 

Ser nå at Norge er et av landene som har fått one guide og sånt nå etter oppdateringen. Er det noen som vet om dette fungerer i Norge ennå? Er det noen dekodere som er støttet, f.eks Canal Digitals? Og støttes talestyring?

Jeg har testet mot to av CD Kabel sine dekodere (gamle Sagem med og uten PVR). Begge fungerte umiddelbart (etter å ha kjørt oppsettet).

 

Ok. Takk for svar begge to! Men det virker litt lite nyttig uten stemmestyringen. Hvordan bruker du TV-funksjonaliteten, om i det hele tatt?

Lenke til kommentar

 

 

 

Ser nå at Norge er et av landene som har fått one guide og sånt nå etter oppdateringen. Er det noen som vet om dette fungerer i Norge ennå? Er det noen dekodere som er støttet, f.eks Canal Digitals? Og støttes talestyring?

Jeg har testet mot to av CD Kabel sine dekodere (gamle Sagem med og uten PVR). Begge fungerte umiddelbart (etter å ha kjørt oppsettet).

Ok. Takk for svar begge to! Men det virker litt lite nyttig uten stemmestyringen. Hvordan bruker du TV-funksjonaliteten, om i det hele tatt?

Med kontrolleren eller smartglass. Syns det var mye lettere å ha oversikt med oneguide kontra boksen fra rikstv. Så for meg var det en oppgradering.

Lenke til kommentar

 

 

 

Ser nå at Norge er et av landene som har fått one guide og sånt nå etter oppdateringen. Er det noen som vet om dette fungerer i Norge ennå? Er det noen dekodere som er støttet, f.eks Canal Digitals? Og støttes talestyring?

Jeg har testet mot to av CD Kabel sine dekodere (gamle Sagem med og uten PVR). Begge fungerte umiddelbart (etter å ha kjørt oppsettet).

Ok. Takk for svar begge to! Men det virker litt lite nyttig uten stemmestyringen. Hvordan bruker du TV-funksjonaliteten, om i det hele tatt?
Foreløpig bruker jeg det ikke mye. Satt det opp mest for å teste at det fungerte. Jeg har en Samsung med IDTV og guiden der er så bra (imo) at jeg heller bruker den.

Hadde det vært slik at jeg brukte XBO mye (og derfor måtte bytte kilde på TVen mye) hadde jeg kanskje brukt OneGuide mer.

Lenke til kommentar

Endte med å kjøpe Astro a50 for 1995kr fra komplett ( de kjører 24?% tilbud kun idag) på de, så jeg sparte 700kr på det, så da måtte jeg nesten slå til nå siden jeg vil ha headset før Halo og COD kommer :)
Var mange andre muligheter jeg så på men det ble fort dyrt å kjøpe fra utlandet + frakt og her i Norge koster jo alt nærmest det dobbelte.. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter å ha brukt tv på xbox en stund nå så merker jeg at lyden har begynt å tulle litt. Merket i dag at det hakker innimellom og gjør det egentlig veldig irriterende å se tv. Forsvinner om jeg setter opp tv på nytt på xboxen. Har prøvd litt forskjellig innstillinger, men hjelper lite.

 

Kan tyde på at det sliter med å holde seg stabilt i lengden. Får håpe de fikser det med en update.

Lenke til kommentar

Endte med å kjøpe Astro a50 for 1995kr fra komplett ( de kjører 24?% tilbud kun idag) på de, så jeg sparte 700kr på det, så da måtte jeg nesten slå til nå siden jeg vil ha headset før Halo og COD kommer :)

Var mange andre muligheter jeg så på men det ble fort dyrt å kjøpe fra utlandet + frakt og her i Norge koster jo alt nærmest det dobbelte.. :)

 

Husk at du også trenger stereo adapteret til Microsoft for at mikrofonen skal fungere på Xbox One.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...