iGlenn Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Er det sannsynlig at Microsoft lar oss bruke 360-kontrollen på Xbox One i fremtiden? Den kan jo brukes på PC, og det er jo vanlig USB.. så hvorfor ikke? Det chat-adapteret er noe som irriterer meg, og grunnen til at jeg vil foretrekke 360-kontrollen fremfor One-kontrollen. Da kan jeg fjerne det idiotiske og overflødige leddet (stereo-adapteret), og plugge ting rett i kontrollen istede. Men dette skjer vel aldri. Er xbone verdt det? Ser jo ikke ut som den selger like bra som ps4. Ikke verdt det foreløpig etter min mening. Xbox 360 knuser Xbox One på alt utenom det grafiske (og kanskje mediefunksjoner). Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 La merke til noe med Xbox one her om dagen. Har både ps4 og xbox one koblet til en LG tv og en Denon reciever. Tenkte aldri helt over hvorfor jeg satte opp dette i xbox one, men da jeg skrudde på xboxen først (vanligvis skrur jeg på tv og reciever først) så startet den TVen og recieveren også. Genialt med infrarød i xbox kontrolleren :-P Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Du kan vel bruke 360-paden på Xbox One nå, mener jeg, men da må du bruke kabel. Evt så tenker jeg feil. Trådløst skjer ikke ihvertfall, da de bruker forskjellige standarder. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 La merke til noe med Xbox one her om dagen. Har både ps4 og xbox one koblet til en LG tv og en Denon reciever. Tenkte aldri helt over hvorfor jeg satte opp dette i xbox one, men da jeg skrudde på xboxen først (vanligvis skrur jeg på tv og reciever først) så startet den TVen og recieveren også. Genialt med infrarød i xbox kontrolleren :-P det er Kinecten som gjør det, den skrur på alt for deg. skrur du på PS4 etter på, swticher recieveren til PS4 automatisk, også hvis du bare skrur på PS4 kontrollen hvis denne har skrudd seg av og du har vært på xbone. det som er dumt er at xbone ikke kan gjøre det, hvis man skrur på kontrollen, den har ikke HDMI CEC så da må man velge manuelt på reciever hvis man vil tilbake til xbone. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Tviler på at kinecten gjør det, den står ikke slik til at den klarer å sende signaler til anlegget og TVen.... Har heller ikke koblet til anlegget med Hdmi, men optisk. Så er nok infrarødt fra kontrolleren som gjør det. Den har vel det sånn at den kan skru av kontrolleren raskere når den ikke er foran TVen (for å spare strøm) (dette er det dog kinecten som styrer) Lenke til kommentar
Mala Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 (endret) Det ER Kinect som styrer showet. Her er noe greier som tar for seg oppsettet rundt dette: http://www.cnet.com/how-to/use-the-xbox-one-and-kinect-sensor-as-a-universal-remote/ Endret 5. oktober 2014 av Mala 1 Lenke til kommentar
iGlenn Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Du kan vel bruke 360-paden på Xbox One nå, mener jeg, men da må du bruke kabel. Evt så tenker jeg feil. Trådløst skjer ikke ihvertfall, da de bruker forskjellige standarder. Det fungerte ikke. Nesten litt tragisk. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Du kan alltids skaffe deg en CronusMax da: http://controllermax.com/ Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 (endret) Hvordan får den til det uten at hdmi er i bruk eller reciever og tv ikke er i rekkevidden til kinect infrarød. Er vel ikke utenkelig at kontrolleren sender samme startsignal som kinecten da den og har infrarød. Spiller ikke så voldsomt stor rolle hvordan det fungerer, bare at det var en funksjon jeg så som veldig nyttig. Og som var et hakk foran ps4en i funksjonalitet. Endret 5. oktober 2014 av CaZpeR Lenke til kommentar
Mala Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Tekniske detalje er beyond me, bruker uansett ikke den funksjonen. Men mener at min Kinectless boks ikke har disse funksjonene tilgjengelig. Men kan jo selvsagt sjekke neste gang jeg slår på konsollen . Uansett ikke noe jeg bryr meg om i den grad. Lenke til kommentar
iGlenn Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Du kan alltids skaffe deg en CronusMax da: http://controllermax.com/ Joda, men etter hva jeg har forstått kan man ikke plugge headsettet i kontrollen hvis man bruker den(?). Jeg har jo stereo-adapteret til Microsoft, og det fungerer.. hele poenget med å bruke 360-kontrollen var jo for å slippe det faens adapteret, og bare plugge headsettet rett i kontrollen sånn som på X360. Lenke til kommentar
sniper-_-NORGE Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 noen som har erfaring med mobiltbredbånd, har nylig kjøpt det til og ha det på skolen (bor på skolen) og lurer på hvor mye gb det tar og spille online spill si en time med desteny online spilling hvor mye det tar. dra har kjøpt 30gb i måneden, his dette blir for lite kjøper jeg 100gb måneden håper på hjelp og takk på forhånd Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 noen som har erfaring med mobiltbredbånd, har nylig kjøpt det til og ha det på skolen (bor på skolen) og lurer på hvor mye gb det tar og spille online spill si en time med desteny online spilling hvor mye det tar. dra har kjøpt 30gb i måneden, his dette blir for lite kjøper jeg 100gb måneden håper på hjelp og takk på forhånd Er nok ikke noe problem med data mengde. Problemet blir nok heller latency. Altså forsinkelse. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 (endret) Utfordringen med mobilt bredbånd og spilling blir nok responstiden.... Men usikker på hvor mye spilling bruker av data. Edit: blir også nevnt i posten over. Endret 5. oktober 2014 av CaZpeR Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Hvordan får den til det uten at hdmi er i bruk eller reciever og tv ikke er i rekkevidden til kinect infrarød. Er vel ikke utenkelig at kontrolleren sender samme startsignal som kinecten da den og har infrarød. Spiller ikke så voldsomt stor rolle hvordan det fungerer, bare at det var en funksjon jeg så som veldig nyttig. Og som var et hakk foran ps4en i funksjonalitet. Fordi kinect er en IR blaster, ganske kraftig også, det har ikke noe å si hva som er koblet til av kabler kinect sender bare ut av og på kommandoer til TV, forsterker, dekoder. Og volum opp/ned. Xbox kontrollen bruker IR for å identifisere kontrollen, brukeren sammen med kinect. Dra ut kinecten din så vil nok ingenting starte opp Lenke til kommentar
Bottekott Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Hvordan får den til det uten at hdmi er i bruk eller reciever og tv ikke er i rekkevidden til kinect infrarød. Er vel ikke utenkelig at kontrolleren sender samme startsignal som kinecten da den og har infrarød. Spiller ikke så voldsomt stor rolle hvordan det fungerer, bare at det var en funksjon jeg så som veldig nyttig. Og som var et hakk foran ps4en i funksjonalitet. Kinect sender ut ett veldig sterkt IR-lys (mye sterkere enn en vanlig håndkontroll) som spretter av veggene i rommet og plukkes opp av utstyret ditt. Lenke til kommentar
PÃ¥inter Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 XBOXONE Expert 2777; kun 500 stk ifølge avisen deres. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 God pris sammenliknet med ps4. Ser de kjører wii u premium med Mario kart 8 til kr. 1990,- også. Ganske bra det og. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 (endret) Blitt nevnt noe om når oktober oppdateringen kommer ? EDIT: Xbox One er jo latterlig billig, løp og kjøp! Endret 6. oktober 2014 av Mala Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Er en fin fin pris for en XBO der der! Men skulle egentlig bare mangle siden den er så svak...thiiiiiiiiii! Men fra spøk til revolver. En bra pris! Lavere en det kan jeg ikke tro den havner på lang tid. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå