MrHarm Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 (endret) Ja, det er ikke noe problem. Men vet vi om det kan være mulighet for TV2 å gjøre så appen kun fungerer om konsollen står som norsk feks? Eller, ihvertfall det de sender fra Sumo som i dag ikke er lov for de å streame til utlandet. Rettigheter and shit. Tar det for gitt at innholdet vil være IP-blokket, ikke "regioninnstiling hvem som helst kan endre"-blokket. Det er nok ikke IP blokket, me Geoblokket, det eneste som jeg vet ihvertfall på xbone, så er Xbox video og Music det eneste som er IP blokket. og MP servere blir IP styrt Vel, du får ikke amerikansk Netflix ved å sette boxen til region US, så regioninnnstillingene styrer nok i alle fall ikke rettighetsspørsmål. Hvordan de implementerer det teknisk ut over det skal jeg ikke påstå noe om. Endret 1. oktober 2014 av MrHarm Lenke til kommentar
Ezio Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 At noe tar 10timer er internetten ene og alene skylden.. Så ikke skyld på Xbox/ps for at du har dårlig nett.. Tja. Jeg trodde 100/100 skulle være brukbart. Når du sitter på trådløst nett, og samtidig har en veldig rask nettlinje inn til huset er det viktig å være klar over begrensningen i det trådløse nettet. Eldre trådløse nettverk kan begrense hastigheten ned til 15-25 mbit/s, og da er det viktig å være klar over at dette trådløse nettverket kan være flaskehalsen i ditt nettverk. Avstand og plassering i forhold til basestasjonen har også stor betydning for hastigheten på WLAN-et ditt. Lenke til kommentar
Bruker-162103 Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 At noe tar 10timer er internetten ene og alene skylden.. Så ikke skyld på Xbox/ps for at du har dårlig nett.. Tja. Jeg trodde 100/100 skulle være brukbart. Når du sitter på trådløst nett, og samtidig har en veldig rask nettlinje inn til huset er det viktig å være klar over begrensningen i det trådløse nettet. Eldre trådløse nettverk kan begrense hastigheten ned til 15-25 mbit/s, og da er det viktig å være klar over at dette trådløse nettverket kan være flaskehalsen i ditt nettverk. Avstand og plassering i forhold til basestasjonen har også stor betydning for hastigheten på WLAN-et ditt. Så hvordan klarer PCen og PS4en som begge tar ibruk trådløst nevverk å få mye raskere nedlasting enn Xbonen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 Ja, det er ikke noe problem. Men vet vi om det kan være mulighet for TV2 å gjøre så appen kun fungerer om konsollen står som norsk feks? Eller, ihvertfall det de sender fra Sumo som i dag ikke er lov for de å streame til utlandet. Rettigheter and shit. Tar det for gitt at innholdet vil være IP-blokket, ikke "regioninnstiling hvem som helst kan endre"-blokket. Det er nok ikke IP blokket, me Geoblokket, det eneste som jeg vet ihvertfall på xbone, så er Xbox video og Music det eneste som er IP blokket. og MP servere blir IP styrt Vel, du får ikke amerikansk Netflix ved å sette boxen til region US, så regioninnnstillingene styrer nok i alle fall ikke rettighetsspørsmål. Hvordan de implementerer det teknisk ut over det skal jeg ikke påstå noe om. nei du får ikke det fordi det er geoblokket, du må ha en DNS som forandrer din geolocation. men hvorfor tror folk at det er noe spesielt med norge? at vi skal bli sperret til norsk store, stemmer ikke, at norske apper skal bli IP blokket (noen ingen andre er). Xbone er en regionfri konsoll når det gjelder det meste av innhold, man må bare bo på riktig sted, eller ha en DNS Lenke til kommentar
David_1214 Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 (endret) At noe tar 10timer er internetten ene og alene skylden.. Så ikke skyld på Xbox/ps for at du har dårlig nett.. Tja. Jeg trodde 100/100 skulle være brukbart. Når du sitter på trådløst nett, og samtidig har en veldig rask nettlinje inn til huset er det viktig å være klar over begrensningen i det trådløse nettet. Eldre trådløse nettverk kan begrense hastigheten ned til 15-25 mbit/s, og da er det viktig å være klar over at dette trådløse nettverket kan være flaskehalsen i ditt nettverk. Avstand og plassering i forhold til basestasjonen har også stor betydning for hastigheten på WLAN-et ditt. Så hvordan klarer PCen og PS4en som begge tar ibruk trådløst nevverk å få mye raskere nedlasting enn Xbonen? Da er det et port problem, har du open NAT? Xbox one har 5ghz som er en god del bedre enn ps4 sin 2,4 Endret 1. oktober 2014 av David_1214 Lenke til kommentar
MrHarm Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 Ja, det er ikke noe problem. Men vet vi om det kan være mulighet for TV2 å gjøre så appen kun fungerer om konsollen står som norsk feks? Eller, ihvertfall det de sender fra Sumo som i dag ikke er lov for de å streame til utlandet. Rettigheter and shit. Tar det for gitt at innholdet vil være IP-blokket, ikke "regioninnstiling hvem som helst kan endre"-blokket. Det er nok ikke IP blokket, me Geoblokket, det eneste som jeg vet ihvertfall på xbone, så er Xbox video og Music det eneste som er IP blokket. og MP servere blir IP styrt Vel, du får ikke amerikansk Netflix ved å sette boxen til region US, så regioninnnstillingene styrer nok i alle fall ikke rettighetsspørsmål. Hvordan de implementerer det teknisk ut over det skal jeg ikke påstå noe om. nei du får ikke det fordi det er geoblokket, du må ha en DNS som forandrer din geolocation. men hvorfor tror folk at det er noe spesielt med norge? at vi skal bli sperret til norsk store, stemmer ikke, at norske apper skal bli IP blokket (noen ingen andre er). Xbone er en regionfri konsoll når det gjelder det meste av innhold, man må bare bo på riktig sted, eller ha en DNS Sikkert jeg som surrer med begrepene. Det jeg har sagt hele tiden er at det neppe vil være stress å bruke Sumo fra Norge når appen er installert. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 det har du rett i Lenke til kommentar
Bruker-162103 Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 At noe tar 10timer er internetten ene og alene skylden.. Så ikke skyld på Xbox/ps for at du har dårlig nett.. Tja. Jeg trodde 100/100 skulle være brukbart. Når du sitter på trådløst nett, og samtidig har en veldig rask nettlinje inn til huset er det viktig å være klar over begrensningen i det trådløse nettet. Eldre trådløse nettverk kan begrense hastigheten ned til 15-25 mbit/s, og da er det viktig å være klar over at dette trådløse nettverket kan være flaskehalsen i ditt nettverk. Avstand og plassering i forhold til basestasjonen har også stor betydning for hastigheten på WLAN-et ditt. Så hvordan klarer PCen og PS4en som begge tar ibruk trådløst nevverk å få mye raskere nedlasting enn Xbonen? Da er det et port problem, har du open NAT? Xbox one har 5ghz som er en god del bedre enn ps4 sin 2,4 NAT er open, men ser ikke ut til at jeg hr aktivert 5GHz. Kan prøve. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 har du en 5ghz ruter da? det er ikke så vanlig, jg ville prøvd med en kabel og sett hvordan det går Lenke til kommentar
MrHarm Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 det har du rett i Åpenbart. Lenke til kommentar
Bruker-162103 Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 har du en 5ghz ruter da? det er ikke så vanlig, jg ville prøvd med en kabel og sett hvordan det går Ja, ahr 5ghz ruter. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 Det er vel dette jeg reagerer på, folk som er så bastante på noe som kun er antagelser og så legger det frem så det ser ut som fakta. Det er jo det komplette idioti, uansett hva resultatet er. Lenke til kommentar
SIR WOLFIE 87 Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 Når du laster ned på XB1 går det an å gå inn i settings/network og sjekke bandwith usage. Da ser du hva hastigheten ligger på når du laster ned. Lenke til kommentar
Colin. Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 Lastet ned Fifa 15 på rundt 20 min vil jeg tro, kunne begynne å spille etter 1-2 min tenker jeg. Synes det var veldig kjapt. Må nok være noe feil hos deg webby. Lenke til kommentar
JoseCuervo Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 35 giga tar ikke så lang tid? Bak noen boller mens du venter. Det har stått på i rundt 10 timer og er på 53%. Du kan bake mange brett med boller på den tiden. 1 Lenke til kommentar
Bruker-162103 Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 En kjapp Speedtest; Når du laster ned på XB1 går det an å gå inn i settings/network og sjekke bandwith usage. Da ser du hva hastigheten ligger på når du laster ned. På rundt 3-5 MB/s, likevel like tregt. Lastet ned Fifa 15 på rundt 20 min vil jeg tro, kunne begynne å spille etter 1-2 min tenker jeg. Synes det var veldig kjapt. Må nok være noe feil hos deg webby. Tror det er noe med Xbonen. Alt annet funker fett. Lenke til kommentar
SIR WOLFIE 87 Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 (endret) En kjapp Speedtest; Når du laster ned på XB1 går det an å gå inn i settings/network og sjekke bandwith usage. Da ser du hva hastigheten ligger på når du laster ned. På rundt 3-5 MB/s, likevel like tregt. Om du har 100/100, så er den målingen der altfor dårlig. Du mangler rundt 15Mbits download og over 40Mbits upload. Mulig ISP'en din har problemer, eller ruteren. Hvilken ruter er det? Og får du samme speedtest-resultat når du er kablet? Prøv http://www.bredbandskollen.se/ også. ^ Mitt resultat, sitter med 50/50, dog det er kablet. Du burde forvente å få det du betaler for. Endret 1. oktober 2014 av SIR WOLFIE 87 Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 1. oktober 2014 Del Skrevet 1. oktober 2014 Er deres Xbox treg med å koble til nettet når dere slår på maskinen? Skjer noen ganger med meg. Lenke til kommentar
Kadaju Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Er deres Xbox treg med å koble til nettet når dere slår på maskinen? Skjer noen ganger med meg. Skjedde konstant med den boksen jeg sendte inn, var nesten ikke noe vits i å ha den i stand-by da den som regel koblet seg selv av og lasta ikke ned noenting. Den nye jeg fikk har ikke hatt det problemet med overhodet. Lenke til kommentar
BWP Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Halla! Er det noen som har erfaring med kjøp av spill fra US marketplace med norsk gamertag? Hvordan vil det være når jeg velger tilbake til norsk locale? Vet at dette var uproblematisk på X360, men har ikke prøvd dette på XB1 enda. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå