Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Jeg tror at Kinect har potensiale til å gjøre et comeback dersom MS går inn for det, men en bør ikke gå ut i fra at det kommer til å skje.

Jeg tror kanskje MS ser at spill og Kinect ikke passer helt sammen. De tenker nok i andre baner ang. hva Kinect kan gjøre.

Idag kan den brukes både til stemme- og bevegelsesstyring av selve XBOXen. I tillegg har den sendere for å styre andre enheter (f.eks. TV-tuner).

Kinect er ikke død men MS ser på andre måter å utnytte teknologien på enn mot spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min Activity Feed funker som vanlig, ser at noen fikk et achievement for 3 min siden f.eks.

 

Oppdater konsollen, spesielt om du er med i Preview programmet. Mulig at det er litt buggy på eldre builds, var hvertfall det tidligere.

 

Fant delvis ut av problemet. Med norsk språk får jeg ikke opp mine venners achievements på spill som de med amerikansk konto har kjøpt, og som ennå ikke er lansert i Norge.

Lenke til kommentar

 

Jeg tror kanskje MS ser at spill og Kinect ikke passer helt sammen. De tenker nok i andre baner ang. hva Kinect kan gjøre.

Idag kan den brukes både til stemme- og bevegelsesstyring av selve XBOXen. I tillegg har den sendere for å styre andre enheter (f.eks. TV-tuner).

Kinect er ikke død men MS ser på andre måter å utnytte teknologien på enn mot spill.

 

Dersom det er visjonen de har for Kinect så ser jeg ikke for meg at den kommer til å selge noe særlig bra i årene som kommer. Da må den i så fall få et betydelig priskutt.

 

Folk flest er fornøyde med å bruke en vanlig kontroller til å navigere gjennom menyene, og MS gjør det stadig enklere å bruke en XBO uten Kinect.

 

 

Lenke til kommentar

Fikk e-post fra Fanatec for en tid tilbake med mulighet for å kjøpe før det ble offisielt lansert. Man kan bytte ut selve rattet om man vil, men prisen er jo rimelig stiv. Madcatz har et ratt som er rimeligere som MS selv har promotert.

 

Jeg har akkurat solgt mitt gamle Fanatec og er i tvil om jeg skal kjøpe nytt ratt for X1/PS4 eller selge Playseat også.

Lenke til kommentar

Det Fanatec i tillegg gjør her er vel å vise frem hjulbasen(?), og ikke selve rattet. Det vil vel si at man må kjøpe et ratt i tillegg, og da pedaler, og eventuelt manuell girspak. Man havner vel fort på en 6-7000 kroner, noe som er i overkant for min del.

Bare hjulbasen er jo 500 euro.

 

Trist av Microsoft å gjøre det såpass vanskelig. Burde vel ikke vært noe problem med kompabilitet fra Xbox 360 til One.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Ja, det der er kun hjulbasen (den er på tilbud til 500 nå, koster egentlig 600). Man kan velge mellom 10+ ratt som koster inntil 400 Euro. Pedaler koster 250 og gir koster 150. Da er vi oppe i 500 + 400 + 250 + 150 = 1300 Euro (10.500 NOK). Så kommer vel toll og tull i tillegg. Det er sikkert veldig gøy da...

Lenke til kommentar

Etter noen timer med Xbonen er mine inntrykk:

 

- Nedlastinger av spill går tregere enn det gjør på PC og PS4.

- Litt for mye "lasting"

- Føler at markedsplassen og menyene generelt er litt uoversiktlig, men håper det kun er en vanesak.

- Kontrolleren føles relativt bra, men joystiqene er føles veldig små, men håper også det kun er en vanesak.

- Den er gigasvær i forhold til PS4 og Wii U.

 

Ellers liker jeg maskinen svært godt, men så langt liker jeg PS4 bedre likevel. Gleder meg dog utrolig mye til Halo MCC og Sunset overdrive.

 

Vennelista ser også relativt død så det hadde vært fint om noen av dere aktive Xbone brukere kunne sende gamertagen deres til meg på PM eller bare legge til lostfantomena.

Lenke til kommentar

 

Jeg tror kanskje MS ser at spill og Kinect ikke passer helt sammen. De tenker nok i andre baner ang. hva Kinect kan gjøre.

Idag kan den brukes både til stemme- og bevegelsesstyring av selve XBOXen. I tillegg har den sendere for å styre andre enheter (f.eks. TV-tuner).

Kinect er ikke død men MS ser på andre måter å utnytte teknologien på enn mot spill.

Dersom det er visjonen de har for Kinect så ser jeg ikke for meg at den kommer til å selge noe særlig bra i årene som kommer. Da må den i så fall få et betydelig priskutt.

 

Folk flest er fornøyde med å bruke en vanlig kontroller til å navigere gjennom menyene, og MS gjør det stadig enklere å bruke en XBO uten Kinect.

 

Jeg tror MS sin tanke om at XBO skal være mer enn en spillmaskin er god, men kanskje ikke helt moden. De fleste ser nok på maskinen som en ren spillmaskin og da er Kinect ikke "nødvendig".

Når flere får øynene opp for mulighetene som ligger i XBO (med Kinect) som en mediamaskin kan dette bli riktig bra. Se bare på alle integrasjonene som finnes mot ulike tjenester i USA (og som forhåpentligvis kommer til Norge etter hvert).

Lenke til kommentar

Etter noen timer med Xbonen er mine inntrykk:

 

- Nedlastinger av spill går tregere enn det gjør på PC og PS4.

- Litt for mye "lasting"

- Føler at markedsplassen og menyene generelt er litt uoversiktlig, men håper det kun er en vanesak.

- Kontrolleren føles relativt bra, men joystiqene er føles veldig små, men håper også det kun er en vanesak.

- Den er gigasvær i forhold til PS4 og Wii U.

 

Ellers liker jeg maskinen svært godt, men så langt liker jeg PS4 bedre likevel. Gleder meg dog utrolig mye til Halo MCC og Sunset overdrive.

 

Vennelista ser også relativt død så det hadde vært fint om noen av dere aktive Xbone brukere kunne sende gamertagen deres til meg på PM eller bare legge til lostfantomena.

 

Ikke bare litt lasting. Xbox One kan bruke 20 minutter på å installere noe som kan startes etter 20 sekunder på PS4. Det blir for dumt.

Lenke til kommentar

 

 

Etter noen timer med Xbonen er mine inntrykk:

 

- Nedlastinger av spill går tregere enn det gjør på PC og PS4.

- Litt for mye "lasting"

- Føler at markedsplassen og menyene generelt er litt uoversiktlig, men håper det kun er en vanesak.

- Kontrolleren føles relativt bra, men joystiqene er føles veldig små, men håper også det kun er en vanesak.

- Den er gigasvær i forhold til PS4 og Wii U.

 

Ellers liker jeg maskinen svært godt, men så langt liker jeg PS4 bedre likevel. Gleder meg dog utrolig mye til Halo MCC og Sunset overdrive.

 

Vennelista ser også relativt død så det hadde vært fint om noen av dere aktive Xbone brukere kunne sende gamertagen deres til meg på PM eller bare legge til lostfantomena.

Ikke bare litt lasting. Xbox One kan bruke 20 minutter på å installere noe som kan startes etter 20 sekunder på PS4. Det blir for dumt.

Du overdriver.. Flere folk fra Ps4 sa at det tok flere timer å laste ned FIFA demo og selve spillet.. For meg tok det en halvtime og jeg er på XboxOne.. Alt kommer ann på internetten man har. Alt det du nevner er ting man blir vandt til :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Etter noen timer med Xbonen er mine inntrykk:

 

- Nedlastinger av spill går tregere enn det gjør på PC og PS4.

- Litt for mye "lasting"

- Føler at markedsplassen og menyene generelt er litt uoversiktlig, men håper det kun er en vanesak.

- Kontrolleren føles relativt bra, men joystiqene er føles veldig små, men håper også det kun er en vanesak.

- Den er gigasvær i forhold til PS4 og Wii U.

 

Ellers liker jeg maskinen svært godt, men så langt liker jeg PS4 bedre likevel. Gleder meg dog utrolig mye til Halo MCC og Sunset overdrive.

 

Vennelista ser også relativt død så det hadde vært fint om noen av dere aktive Xbone brukere kunne sende gamertagen deres til meg på PM eller bare legge til lostfantomena.

Ikke bare litt lasting. Xbox One kan bruke 20 minutter på å installere noe som kan startes etter 20 sekunder på PS4. Det blir for dumt.

Du overdriver.. Flere folk fra Ps4 sa at det tok flere timer å laste ned FIFA demo og selve spillet.. For meg tok det en halvtime og jeg er på XboxOne.. Alt kommer ann på internetten man har. Alt det du nevner er ting man blir vandt til :)

 

 

Jeg mente installering av fysiske spill.

Lenke til kommentar

Han mener vel å installere fra disk. One installerer vel takt med at den laster ned, gjør den ikke ? Så kan man begynne å spille påmdette visst punkt med begrensninger avhengig av hvilket spill det er snakk om. Husker ihvertfall at det tok krise lang tid å installere Forza 5 og Dead Rising ved fjorårets lansering. Eneste spillene jeg hadde fysisk da.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Hei!

Jeg lurer på om jeg skal kjøpe konsoll, er egentlig ikke en gamer, men synes det er grei avkobling i blant. Mediespillermuligheter er et viktig argument for å ha en konsoll. Det jeg lurer på av dere "xbox-eksperter" er:

 

Jeg bruker windows 7/8 på PCene mine, og har for øyeblikket en windowsphone. Vil jeg kunne dra noen fordeler ut fra dette ved å gå for xbone vs ps4?

Er det kommet en TV2Sumo-app som er brukbar og i bra kvalitet?

Hva bruker dere xbone til mest, som ikke har noe med spilling å gjøre?

 

Takknemlig for alle innspill :)

Lenke til kommentar

Etter noen timer med XO er mine inntrykk:

 

- Magnifique! YOOOOO

- Laster helt sinnsvakt kjapt når man starter konsollen, dette her var noe annet enn 360-oppstarten ja!

- Kontrolleren er som forventet, sinnsykt god. Den eneste kontrolleren som er i nærheten av perfekt.

- Menyene er oversiktlige, men kan bli bedre.

- Lydløs, for real.

- Trenger flere apper, som viaplay og tv2 sumo.

 

Testet Forza 2 Horizon demoen, og grafikken er helt vidunderlig.

 

ELSK! <3 :D

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...