Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Noen som vet om en god bruksanvisning til Xbox One user interface. Eventuelt rimelig oppdaterte tutorial videoer?

Jeg starter stort sett XO, kjører i gang spillet, og skrur av når jeg er ferdig å spille.
Men det er jo et hav av funksjoner på denne konsollen. Jeg "gidder" bare ikke sitte å prøve meg frem.

Jeg er "gammel" og savner den tiden da det var bruksanvisninger med til det man kjøpte.
I "gode gamledager" satt jeg på bussen hjem fra byen, og leste bruksanvisningen til spillet jeg hadde kjøpt.
Husker gamle flyspill, hvor brukerveiledningen godt kunne være flere hundre sider.

Nå i disse moderne tider, er alt "finn ut av det sjæl".
Må si jeg brukte "langt" tid i Watch Dogs, før jeg i det hele tatt skjønte alt med det oppgraderingshjulet.
I Destiny er jeg nå level 9, men skjønner pent lite av alt som skjer rundt meg. Oppgraderinger, våpen og diverse. Jeg skjønner ikke en dritt.

Så igjen. Noen som har en oppdatert brukerveiledning til XO sine funksjoner?
(Twitch, snap,sammenlingen achievements mellom venner, achievements-progresjon, osv....)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett må jo noe være gale i en del bokser.
For hvis "manipulering" med strømstyrke gjør at den blir stille.
Hvorfor bråker da ikke min, uansett strømstyrke.

For meg lukter dette litt av å "redusere makshatigheten på en bil" for å unngå støy i drivverket.

God mulig de kan redusere noe strøm og fjerne støy på de boksene som støyer. Men hvorfor var da strømmen satt høyere i utgangspunktet. Og hva blir eventuell trade-off når en "justerer vekk lyden".

Lenke til kommentar

Uansett må jo noe være gale i en del bokser.

For hvis "manipulering" med strømstyrke gjør at den blir stille.

Hvorfor bråker da ikke min, uansett strømstyrke.

For meg lukter dette litt av å "redusere makshatigheten på en bil" for å unngå støy i drivverket.

God mulig de kan redusere noe strøm og fjerne støy på de boksene som støyer. Men hvorfor var da strømmen satt høyere i utgangspunktet. Og hva blir eventuell trade-off når en "justerer vekk lyden".

Ulyden har alltid gått vekk på de fem konsollene jeg har prøvd, så snart man starter et spill. Ikke på din?

Lenke til kommentar

Omvendt hos meg.

Jeg har INGEN ulyd på XboxOne hverken på, av, med eller uten spill.

Tyst som natten.

Det jeg mener er at det må jo ha "skjedd" noe med en serie produserte konsoller siden nå i ettertid plutselig skal støy fjernes med oppdatering.

For tidligere konsoller var ikke slk.

(Min er kjøpt tidlig 2014)

Ulyden kommer stort sett bare på nylig produserte konsoller. Det er nettopp derfor at ingen har reagert før nå.

Lenke til kommentar

Må du gjøre noe ned kinecten for at den skal slå på xboxen automatisk når den ser deg? Utenom å sette dette opp under valget i starten ?

Samt at den skal reagere på tale? Som når jeg sier "Xbox, on" så skal den slå seg på?

Den kan ikke slås på da den kun ser deg. For å slå på med "xbox on" må du ha konsollen på instant on. Husk at kinect tale ikke fungere med norsk språk.

Kinecten registrerer deg og logger deg inn da xboxen er på

Endret av David_1214
Lenke til kommentar

Mener det stod i oppstarten at kinecten skulle logge meg på når den så meg, selv om lyset ikke var slått på, men kan godt være jeg har tatt feil her..

Tingen er, prøvde å si xbox one som en tulling til den i går både fra sofaen og rett med kinecten, men ingenting skjedde. Kinecten fungerer ellers så det burde jo fungere.

Lenke til kommentar

Mener det stod i oppstarten at kinecten skulle logge meg på når den så meg, selv om lyset ikke var slått på, men kan godt være jeg har tatt feil her..

Tingen er, prøvde å si xbox one som en tulling til den i går både fra sofaen og rett med kinecten, men ingenting skjedde. Kinecten fungerer ellers så det burde jo fungere.

Du har sikkert satt xboxen til norge/norsk, og da funker det som sagt ikke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...