Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Noen som har testet kjøp av spill via Hong Kong marketplace? Betalte akkurat 319 nok for Destiny pre-order edition

Spennende tanke! Har ikke sjekket opp dette og vet ikke hva prisen er på US marketplace for samme spill?

Kan ulempe være evt språk i spill eller lignende?

Min destiny er hong kong. Null problemer :) fikk spille allerede på mandag klokka 19 :)

Er ca 8-10 dollar rimeligere

Dette høres jo egentlig veldig bra ut og kanskje fornuftig å handle herfra istedenfor! :)

Kan hende jeg tar en liten test på dette etterpå ;) Hvilken landinfo har du benyttet for å få HK? Endret både betaling og land?

Dette gjorde jeg

1. Endret location til Hong Kong / English

2. Restart

3. La inn mitt norske Visakort med fiktiv HK adresse og telefonnummer

4. Navigerte til shop'en og fikk opp spillene

5. Handlet Destiny og lastet ned

6. Byttet tilbake til Norsk location

Stussa litt på prisene siden de bruker "$" og ikke "HK$" - men på bekrefelsen som kom på mail etterpå var dette spesifisert som "HK$"

Offisielt åpner ikke HK store før 23. september, så for å sjekke priser må man enten bytte region på XO eller benytte seg av SmartGlass app'en på en W8 maskin (bytte region på W8 først) - etter 23. september kan man bare bytte region via xbox.com

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei... kjøpte XBO m/Fifa og Forza på Expert i dag siden den hadde den inne og ikke Elkjøp der jeg allerede hadde kjøpt.

Fikk den for den uvanlige summen 3335,84...

Det jeg lurer på siden spillene er digitale... de kan selvsagt ikke selges men følger de med konsoll eller bruker?

Fint om noen kunne svare på spørsmålet :)

Lenke til kommentar

Hei... kjøpte XBO m/Fifa og Forza på Expert i dag siden den hadde den inne og ikke Elkjøp der jeg allerede hadde kjøpt.

Fikk den for den uvanlige summen 3335,84...

Det jeg lurer på siden spillene er digitale... de kan selvsagt ikke selges men følger de med konsoll eller bruker?

Fint om noen kunne svare på spørsmålet :)

Følger med konsoll, er et lite ark med en 25 siffer kode på, har du Kinect kan du bruke QR koden for å scanne koden.

Edit: leste litt fort her, når du har aktivert koden så blir spillene bundet til Xbox live brukeren din :)

Endret av Booz
Lenke til kommentar

Det er det nok, men det finnes vel de som går utelukkende for digitalt om dagen. Slike som meg :) Og om de da kan få det rimeligere enn det MS tilbyr, er de tjo vinn-vinn! Men nå går man jo uansett fine priser fra US Store.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Det er det nok, men det finnes vel de som går utelukkende for digitalt om dagen. Slike som meg :) Og om de da kan få det rimeligere enn det MS tilbyr, er de tjo vinn-vinn! Men nå går man jo uansett fine priser fra US Store.

Absolutt. Før skulle jeg ha alltid ha cover til spillene, men har gått over til kun digitalt selv :)
Lenke til kommentar

Fillern! Kjøpte Xbox One med Destiny på Elkjøp i går og fikk dessverre med ulyden på kjøpet. Gikk i butikken i dag og fikk byttet i en ny.. men utrolig nok hadde den samme hel%#$@es lyden.

Her er ulyden som plager meg:

https://instaud.io/2Fc

https://www.dropbox.com/s/b91nx8wq4bab2lk/Xbox%20One%202.wav?dl=0

Har nå bestilt en advanced exchange hos Microsoft Support, og håper på bedre hell..

Endret av YoMa
Lenke til kommentar

Snakket med support nettopp. Tror jeg blir å slå til på "Xbox advanced exchange program", da sender de en ny xbox før du sender inn den gamle, du har 14 dager på deg for å sende den gamle tilbake... om du ikke gjør det så trekker de $500 fra kontoen din.

Jeg visste ikke vi kunne benytte oss av advanced exchange her i Norge. Sweet! Da kommer jeg til å gjøre det samme.

Edit: Du nevner dollar, er du kanskje ikke i Norge?

Det var det support fyren sa ihvertfall, men ja dette var norske support.

Lenke til kommentar

Jeg synes ikke noe om disse streamingtjenestene. Nå høres jeg sikkert paranoid ut, men for meg virker det som om streaming av spill er enda et steg på veien mot spillmaskiner som er "always online".

Jeg vil mye heller ha hardware-basert bakoverkompabilitet.

Har du prøvd streaming? Det er langt fra optimalt, og vil aldri kunne erstatte vanlig maskinvare. Vi er ikke i nærheten.

Lenke til kommentar

Har du prøvd streaming? Det er langt fra optimalt, og vil aldri kunne erstatte vanlig maskinvare. Vi er ikke i nærheten.

Har ikke prøvd streaming nei. Dagens maskiner kommer selvfølgelig ikke til å satse utelukkende på streaming, men mye kan skje i løpet av de 10 neste årene.

Det vil allikevel ikke kunne erstatte vanlig maskinvare. Spill som Call of Duty og Unreal Tournament kan rett og slett ikke spilles på denne måten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...