Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Tidligere i sommer kjøpte jeg Xbox One da jeg ikke orket vente helt til konsolleb ble lansert her i Norge i september, jeg er veldig fornøyd med konsollen og spillene.

 

I dag byttet jeg språk og lokasjon fra USA til Norge, bare for å se forskjellen på spillprisene. Jeg ble ikke akkurat sjokkert. Spill som koster 300 kroner i den amerikanske butikken koster 500 - 600 kroner i den norske.

 

Tror dere at norske brukere blir tvunget over til den norske versjonen av Xbox One operativsystemet hvis brukeren allerede bruker den amerikanske versjonen, og i tilegg har kjøpt mange Xbox One spill digitalt fra før av i den amerikanske butikken?

 

Jeg vil nemlig ikke betale 200 - 300 kroner mer for spill.

 

Selv spill som har vært ute en god stund? (Forza, Dead Rising osv?)

 

 

De koster 50 dollar på MS store = 500kr.

 

 

Feil. Microsoft egne ekslusiver koster 379 kr. Hvertfall forza og ryse

Lenke til kommentar

 

 

Tidligere i sommer kjøpte jeg Xbox One da jeg ikke orket vente helt til konsolleb ble lansert her i Norge i september, jeg er veldig fornøyd med konsollen og spillene.

 

I dag byttet jeg språk og lokasjon fra USA til Norge, bare for å se forskjellen på spillprisene. Jeg ble ikke akkurat sjokkert. Spill som koster 300 kroner i den amerikanske butikken koster 500 - 600 kroner i den norske.

 

Tror dere at norske brukere blir tvunget over til den norske versjonen av Xbox One operativsystemet hvis brukeren allerede bruker den amerikanske versjonen, og i tilegg har kjøpt mange Xbox One spill digitalt fra før av i den amerikanske butikken?

 

Jeg vil nemlig ikke betale 200 - 300 kroner mer for spill.

 

Selv spill som har vært ute en god stund? (Forza, Dead Rising osv?)

 

 

De koster 50 dollar på MS store = 500kr.

 

 

Da bør du sjekke valutaen.

Lenke til kommentar

 

 

 

Tidligere i sommer kjøpte jeg Xbox One da jeg ikke orket vente helt til konsolleb ble lansert her i Norge i september, jeg er veldig fornøyd med konsollen og spillene.

 

I dag byttet jeg språk og lokasjon fra USA til Norge, bare for å se forskjellen på spillprisene. Jeg ble ikke akkurat sjokkert. Spill som koster 300 kroner i den amerikanske butikken koster 500 - 600 kroner i den norske.

 

Tror dere at norske brukere blir tvunget over til den norske versjonen av Xbox One operativsystemet hvis brukeren allerede bruker den amerikanske versjonen, og i tilegg har kjøpt mange Xbox One spill digitalt fra før av i den amerikanske butikken?

 

Jeg vil nemlig ikke betale 200 - 300 kroner mer for spill.

 

Selv spill som har vært ute en god stund? (Forza, Dead Rising osv?)

 

 

De koster 50 dollar på MS store = 500kr.

 

 

Da bør du sjekke valutaen.

 

 

Ok, det stemmer ikke helt. Sjekket US store vs norsk. Spill til 60USD = 500kr. 1USD != 8.3NOK. Så kursen spiller ingen rolle her. De opererer med egne kurser / setter prisen til norsk markedspris.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Jeg bestilte Xbox One Day One Edition med Kinect hos CDON i november med den fantastiske gavekortkoden som gjorde at totalprisen ble på 2739,-. Nå i ettertid har "produktet" jeg bestilte blitt endret til å inneholde både Forza 5 og FIFA 15 (digitalt) og prisen har steget til 4490,-. Tok kontakt med support og fikk bekreftet at det er Day One Edition med Kinect de sender ut på torsdag. Ordren ble i dag endret til "Mottatt av lageret".

 

Lest om flere som har bestilt Day One andre steder som får beskjed om at de får vanlig utgave. Vet det er flere her som har bestilt fra CDON, hva er deres status?

 

Jeg bestilte også denne i november, min pris ble forøvrig 2681,- Jeg bestilte også Forza 5 og UFC.. Spillene har jeg mottat så nå venter jeg bare på boksen. Er prisen endret til 4490,- inne på ordren din eller i "butikken"? I min ordre står det fortsatt 2681,- ihvertfall, og samme beskjed som hos deg: "mottat av lageret" Jeg vil tro vi får Day One edition..

 

Vi skal uansett ha den med rabatt, siden vi bestilte med det. Tror ikke det blir noe problem heller, jeg bestilte PS4 samme natt, og denne fikk jeg uten problemer til rabattert pris.

Lenke til kommentar

Må jo bare le av digital distrubisjon egentlig. Her forsvinner mellomledd som skal ha sin del av kaka og fraktkostnader, produksjonskostnader, avgift for bruk av DVD/Blu-Ray plater. men selv om en legger til driftkostnader av serverparker, så er det overhode ingen grunn til at de spillene en kan laste ned digitalt er like dyre eller faktisk DYRERE enn fysiske kopier.

 

Ja, digitalt fra USA er billigere enn fysisk i Norge, men om en sammenligner fysisk media i USA med downloads i US store, så er det like dyrt.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Hvis ikke ville jo ikke butikkene solgt fysiske spill overhodet.

Det er greit nok det, men det forsvarerer ikke at de digitale spillene noen ganger (ihvertfall her i Norge) er dyrere enn de fysiske kopiene.

 

Og jo, butikkene ville fortsatt solgt fysiske spill selv om den digitale versjonen var 50-100kr billigere.

Selv Gamestop lever jo i beste velgående til tross for at de er mye dyrerere enn Elkjøp sine fysiske butikker, enn CDOn.com, Gamezone, osv.

Ja de er faktisk dyrere enn digitale downloads ofte på nyere titler.

 

Men de lever kanskje stort sett på bruktsalget sitt og ikke nye titler?

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

Gamestop har lagt ned her i byen så tror ikke det går så ekstremt bra med de.

 

This.

 

I Oslo har de lagt ned de aller fleste avdelingene sine. Er vel bare den på Gunerius igjen i sentrum. Før så var det en på Aker Brygge, Byporten, Østbanehallen, Carl Johan ++.

 

Game har også lagt ned ser det ut til. Evt flyttet.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

 

Gamestop har lagt ned her i byen så tror ikke det går så ekstremt bra med de.

 

This.

 

I Oslo har de lagt ned de aller fleste avdelingene sine. Er vel bare den på Gunerius igjen i sentrum. Før så var det en på Aker Brygge, Byporten, Østbanehallen, Carl Johan ++.

 

Game har også lagt ned ser det ut til. Evt flyttet.

 

Legg til Gamestop på Liertoppen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...