Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

 

Sorry, må bare pirke litt siden Marvel greiene er en dårlig sammenligning. Marvel eier rettighetene til alle figurene og det er ikke derfor Spider-Man ikke er i Avengers. Spider-Man er ikke i Avengers fordi de ikke har kommet dit i historien hvor Spider-Man faktisk blir medlem av Avengers.

 

Medlemslisten til Avengers har variert opp i gjennom Marvel historien.

 

Hvis de finner det som naturlig og nyttig, så er det mange Marvel helter som kan ende opp som medlemmer av Avengers, inkludert Spider-Man. :p

 

Om noe, så ville faktisk det å ha Spider-Man med i Avengers generere mer oppmerksomhet og mer penger i forhold til Spider-Man-filmene.

Fox har filmrettighetene til X-men og Fantastic Four

Sony har filmrettighetene til Spider-Man

Marvel har filmrettighetene til resten (Avengers, GotG, Daredevil osv)

 

Marvel havnet i økonomisk trøbbel på 90-tallet, og ble tvunget til å selge filmrettighetene til en rekke ulike tegneseriefigurer. De var så desperate at avtalene ble skrevet på en slik måte at Sony og Fox kan beholde rettighetene til Spiderman, X-Men og Fantastic Four så lenge de fortsetter å lage filmer om dem.

 

Derfor er det opp til Sony om Spider-Man kommer til å dukke opp i Avengers eller ikke. Sannsynligvis vil det ikke skje med det første. Selv tror jeg faktisk det er viktigere for Marvel å få kloa i rettighetene til Fantastic Four. Mest pga Doctor Doom, Galactus og Super-Skrull, slik at The Avengers får noen store skurker å kjempe mot etter Avengers 3.

 

Avengers og Amazing Spider-Man skulle krysse over i Avengers. Men pga advokatenes sommel fikk de ikke tid til å føre inn skyskraperen til ASM i Avengers. Så teknisk sett så er ASM en del av MCU.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

* deretter 50 millioner dollar for å la de to expansion-pakkene være tidseksklusive til XB360. - Ja det gjorde de. Igjen så burde de brukt pengene på å utvikle egne spill.

Absolutt ikke! Det var helt genialt av MS å sikre seg disse episodene i tiden de var populære. TLAD er en sjelden perle når det kommer til DLC, og at man bare fikk spilt denne episoden og også TBOGT bare på 360, gjorde nok mye for salget av konsollen kan jeg tenke meg de månedene de var eksklusive!

Lenke til kommentar

Absolutt ikke! Det var helt genialt av MS å sikre seg disse episodene i tiden de var populære. TLAD er en sjelden perle når det kommer til DLC, og at man bare fikk spilt denne episoden og også TBOGT bare på 360, gjorde nok mye for salget av konsollen kan jeg tenke meg de månedene de var eksklusive!

 

 

Han snakker fra et kundeperspektiv. Kan fint være det var lurt av MS fra et rent økonomisk standpunkt, men det er fortsatt etisk tvilsomt og svært lite kundevennlig.

Lenke til kommentar

Når det kommer til alt fanboy-styret som har vært siden PS4 og XB1 ble annonsert, så legger jeg bare ved denne her:

 

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=874010

 

Kan se ut som at det er en som tar ting litt for seriøst, men det som er skrevet i OP gir veldig mye mening. Det er enkelte som alt for lett henger seg på alt det de andre gjør, uten engang å tenke over hva det egentlig er de hater med konsollen(e). Typisk saueflokk-mentalitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når det kommer til alt fanboy-styret som har vært siden PS4 og XB1 ble annonsert, så legger jeg bare ved denne her:

 

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=874010

 

Kan se ut som at det er en som tar ting litt for seriøst, men det som er skrevet i OP gir veldig mye mening. Det er enkelte som alt for lett henger seg på alt det de andre gjør, uten engang å tenke over hva det egentlig er de hater med konsollen(e). Typisk saueflokk-mentalitet.

 

Jeg liker hvordan han først ber folk komme over lanseringen av Xbox One i 2013, siden det er så lenge siden, og så følger opp med noe bedritent Sony gjorde for 17 år siden. :p

 

Resten av eksemplene hans trenger ytterligere forklaring, ettersom det ikke kommer frem om dette var sabotasje fra Sonys side, eller rett og slett utviklere som helt på eget initiativ valge å fokusere på én konsoll. Det er en helt enorm forskjell her, og det blir litt meningsløst å delta i debatten om man ikke anerkjenner dette.

Lenke til kommentar

 

Når det kommer til alt fanboy-styret som har vært siden PS4 og XB1 ble annonsert, så legger jeg bare ved denne her:

 

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=874010

 

Kan se ut som at det er en som tar ting litt for seriøst, men det som er skrevet i OP gir veldig mye mening. Det er enkelte som alt for lett henger seg på alt det de andre gjør, uten engang å tenke over hva det egentlig er de hater med konsollen(e). Typisk saueflokk-mentalitet.

 

Jeg liker hvordan han først ber folk komme over lanseringen av Xbox One i 2013, siden det er så lenge siden, og så følger opp med noe bedritent Sony gjorde for 17 år siden. :p

 

Resten av eksemplene hans trenger ytterligere forklaring, ettersom det ikke kommer frem om dette var sabotasje fra Sonys side, eller rett og slett utviklere som helt på eget initiativ valge å fokusere på én konsoll. Det er en helt enorm forskjell her, og det blir litt meningsløst å delta i debatten om man ikke anerkjenner dette.

 

Tror du helt seriøst at spillutviklere (som lever av og selge spill) bestemmer seg frivillig og uten påvirkning eller penger, velger å lanserer til kun en plattform?

Hvertfall når forgjengeren har vært multiplattform.

Lenke til kommentar

Om dere ser ble kontoen hans stengt pga mistanke om PR fra Microsoft sin side. Ikke at jeg aner om det er noe i det.

Noe som i seg selv er hysterisk morsomt i seg selv. Selvfølgelig skal alle som sier noe positivt om MS være betalte shills.

 

Men nei, om du leser lenger ut i tråden så viser det seg at han ikke er det, derfor ble tråden gjenåpnet. Dette var en poster med over 1000 posts, og som helte mer mot Nintendo istedet for Sony/MS.

 

Det mest logiske er jo at det er mange fler Sony shills der inne, ettersom at det alltid er noen som kommer med spydige kommentarer mot MS, uansett hvordan sammenheng det har med tråden i seg selv. Neogaf er så pro-Sony som det går an å bli.

Lenke til kommentar

 

Tror du helt seriøst at spillutviklere (som lever av og selge spill) bestemmer seg frivillig og uten påvirkning eller penger, velger å lanserer til kun en plattform?

 

Hvertfall når forgjengeren har vært multiplattform.

 

 

Ja, det tror jeg skjer hele tiden. Jeg tror f.eks. ikke Sony og Microsoft har betalt EA for å droppe Wii U.

Lenke til kommentar

Hvor står det? Den ble gjenåpnet samt at bishoptl skiftet navn på tråden. Alt står på første side.

Rundt side 9 og utover. Det er ingen som har noen bevis for at han driver med PR for MS.

 

Eneste grunnen til at noen trekte den konklusjonen var at jobben hans var PR i software-bransjen (eller noe annet totalt urelatert).

 

Uansett, de bannet han for fort, og det er stor grunn til at de kommer til å unnskylde seg og unbanne ham senere.

 

Poenget var bare å vise hvor latterlig dårlig community det er på Neogaf.

Endret av SIR WOLFIE 87
Lenke til kommentar

 

 

Tror du helt seriøst at spillutviklere (som lever av og selge spill) bestemmer seg frivillig og uten påvirkning eller penger, velger å lanserer til kun en plattform?

 

Hvertfall når forgjengeren har vært multiplattform.

 

 

Ja, det tror jeg skjer hele tiden. Jeg tror f.eks. ikke Sony og Microsoft har betalt EA for å droppe Wii U.

 

Kan ikke sammenlignes da EA er på begge konkurrerende konsoller.

EA hadde aldri blitt Playstation eller Xbox ekslusiv uten penger fra Sony/Microsoft.

Lenke til kommentar

Nei, det er langt fra latterlig. Det er greit med folk fra bransjen der og diverse (og det er jo mange), men man må si ifra og verifisere. Her er det også bare for han fyren å kontakte mods og forklare seg så vil han få åpnet kontoen sin. Det er til alles beste at man slipper såkalt astroturfing eller hva de nå kaller det. Tipp topp. Samme med de som kommer med rykter og slikt, det sjekkes opp fort og personen bannes om det viser seg å kun være drit. Knall.

 

Det er også mange som klager på at det kun er Sonyfanboys på NeoGaf, og det stemmer så absolutt ikke. Jeg ser mange som poster positivt om Microsoft og Xbone. Det er bare mange som sutrer siden det er et overtall av folk med PS4 der (noe som er naturlig siden det er en konsoll som selger mye mer), og det dermed blir endel ekstra snakk fra Sony-siden, men NeoGaf er igrunn et praktfullt forum, med masse fantastiske diskusjoner, samt at jeg så og si alltid kommer over nyheter og rykter før noen andre sider kommer med det.

Lenke til kommentar

 

Hvor står det? Den ble gjenåpnet samt at bishoptl skiftet navn på tråden. Alt står på første side.

Rundt side 9 og utover. Det er ingen som har noen bevis for at han driver med PR for MS.

 

Eneste grunnen til at noen trekte den konklusjonen var at jobben hans var PR i software-bransjen (eller noe annet totalt urelatert).

 

Uansett, de bannet han for fort, og det er stor grunn til at de kommer til å unnskylde seg og unbanne ham senere.

 

Poenget var bare å vise hvor latterlig dårlig community det er på Neogaf.

 

Gå inn på hvilken som helst Xbox tråd på neogaf og den er full av kommentarer fra sony fanboys.

Har aldri forstått gleden i skrive mest mulig dritt om den konkurrerende konsollen i tråder som omhandler konkurrenten.

Snittalderen på neogaf må være veldig lav.

Lenke til kommentar

Les kommentaren min, Booz.

Er enig med deg at det er bra med folk som er fra bransjen som er der, og at rykter og nyheter er først på neogaf.

At personer som kommer med usanne rykter blir bannet er jeg ikke enig i, Cboat er vel ikke bannet enda? Thuway?

 

Min erfaring med neogaf er at positive tråder om Xbox One ofte blir infisert av PS4 fanboys som kranger og skriver dritt og så blir tråden tilslutt stengt..

Lenke til kommentar

Når det kommer til alt fanboy-styret som har vært siden PS4 og XB1 ble annonsert, så legger jeg bare ved denne her:

 

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=874010

 

Kan se ut som at det er en som tar ting litt for seriøst, men det som er skrevet i OP gir veldig mye mening. Det er enkelte som alt for lett henger seg på alt det de andre gjør, uten engang å tenke over hva det egentlig er de hater med konsollen(e). Typisk saueflokk-mentalitet.

 

Banned samme dag :p

Lenke til kommentar

Nei, det er langt fra latterlig. Det er greit med folk fra bransjen der og diverse (og det er jo mange), men man må si ifra og verifisere. Her er det også bare for han fyren å kontakte mods og forklare seg så vil han få åpnet kontoen sin. Det er til alles beste at man slipper såkalt astroturfing eller hva de nå kaller det. Tipp topp. Samme med de som kommer med rykter og slikt, det sjekkes opp fort og personen bannes om det viser seg å kun være drit. Knall.

 

Det er også mange som klager på at det kun er Sonyfanboys på NeoGaf, og det stemmer så absolutt ikke. Jeg ser mange som poster positivt om Microsoft og Xbone. Det er bare mange som sutrer siden det er et overtall av folk med PS4 der (noe som er naturlig siden det er en konsoll som selger mye mer), og det dermed blir endel ekstra snakk fra Sony-siden, men NeoGaf er igrunn et praktfullt forum, med masse fantastiske diskusjoner, samt at jeg så og si alltid kommer over nyheter og rykter før noen andre sider kommer med det.

Selvfølgelig er det bra for nyheter/rykter osv, er der selv daglig.

 

Og da får jeg med meg hvor toxic community det er der inne. Om de hadde vært like ivrig med å banne folk som kun kommer inn og sier ''lol xbox 720 confirmed'' f.eks, hadde det vært langt bedre der inne.

 

Men da hadde de mistet 60% av brukerbasen sin.

Lenke til kommentar

Kan ikke sammenlignes da EA er på begge konkurrerende konsoller.

 

EA hadde aldri blitt Playstation eller Xbox ekslusiv uten penger fra Sony/Microsoft.

 

 

Moving the goalpost, men la gå. Sega Saturn var en konsoll med liten utbredelse og markedspenetrasjon, som i tillegg var ansett som vanskelig (og dermed dyr) å utvikle for. Mengder av utviklere droppet den (og senere Dreamcast), og jeg har absolutt ingen tro på at samtlige gjorde det fordi Sony og/eller Nintendo betalte dem for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...