Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Nå vet jeg ikke hvem som har den tankegangen, men hvis man hele tiden skal drive med søppelposting som "lololol 900p bare :D på xbone" så er man mer en idiot enn fanboy.

Nå er det bare de mest innbitte xbox fansen som tolker det slik. Om du går tilbake å ser på de som poster info/links om slik så er lololol sjelden eller aldri å se.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Er det noe mer greit fordi Sony gjør det og da? Det er en uting i hele bransjen.

eksempel på noe som ligner på denne tomb raider episoden?

Vanskelig å finne noe, men Microsoft betalte visstnok 75 millioner dollar for å få GTA4 til XB360 (så det ikke var eksklusivt til PS3), og deretter 50 millioner dollar for å la de to expansion-pakkene være tidseksklusive til XB360. Med første øyekast minner det veldig om RoTR, men man kan jo spørre seg hvorfor GTA4 skulle være eksklusivt til PS3, når GTA: San Andreas var til XB360?

 

Men uansett, folk glemmer fort at spillindustrien er en industri på lik linje med alt annet. Hvor mange klager over at Spider-man ikke er med i Avengers? Begge er jo fra Marvel? Det handler utelukkende om penger. Tomb Raider solgte ikke så mye som de hadde håpet, så det er jo en sjanse for at en oppfølger aldri ville ha blitt laget om Microsoft ikke tok sjansen og sponset den og fikk den tidseksklusiv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei

 

Fikk jo meg xbox one i går. Lurte litt på hvordan det er med kjøp og sånn fra xbox store, skulle kjøpe et spill nå.

 

Jeg satt united states som "where i live" under setup av xboxen. Legger inn visaen min nå, men så spør den selvfølgelig om city og state. Ka dere valgte som adresse / state?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

 

 

Er det noe mer greit fordi Sony gjør det og da? Det er en uting i hele bransjen.

eksempel på noe som ligner på denne tomb raider episoden?

Vanskelig å finne noe, men Microsoft betalte visstnok 75 millioner dollar for å få GTA4 til XB360 (så det ikke var eksklusivt til PS3), og deretter 50 millioner dollar for å la de to expansion-pakkene være tidseksklusive til XB360. Med første øyekast minner det veldig om RoTR, men man kan jo spørre seg hvorfor GTA4 skulle være eksklusivt til PS3, når GTA: San Andreas var til XB360?

 

Men uansett, folk glemmer fort at spillindustrien er en industri på lik linje med alt annet. Hvor mange klager over at Spider-man ikke er med i Avengers? Begge er jo fra Marvel? Det handler utelukkende om penger. Tomb Raider solgte ikke så mye som de hadde håpet, så det er jo en sjanse for at en oppfølger aldri ville ha blitt laget om Microsoft ikke tok sjansen og sponset den og fikk den tidseksklusiv.

 

 

nja, det hørtes mye ut, det betyr jo at rockstar har tjent omtrent 20mill før de har gitt det ut.

mener å huske MS bare betale for at DLC skulle være tids-eksklusivt. men langt i fra en så høy sum.

 

uansett så vet ikke vi eller resten av internett hvordan sånne avtaler blir til eller ikke, for alt vi vet så kan det hende at neste tomb rider egentlig var døden nær men MS spyttet inn penger for og få det ut, who knows.

 

gamere har en tildens til å være ekstremt negative og se alt fra et negativt syn med engang uten fakta osv.

Lenke til kommentar

skriv inn noe fra california, så slipper du tax.

takk, men la inn borderlinx adressen min og den var i ohio

 

Forøvrig etter å ha installert alt nå (forøvrig sykt mye å finne ut, er ikke kjent med det Uiet etc).

Så ser jeg at xboxen bare har 1 cm pusterom på hver side, men plenty over. Lurer på om det er ok, leste at den slår seg av hvis den blir for varm så er vel bare å prøve å se

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

 

skriv inn noe fra california, så slipper du tax.

takk, men la inn borderlinx adressen min og den var i ohio

 

 

du kan bytte hvis du vil, jeg har min norske addresse, men CA som stat, LA og zip

Lenke til kommentar

Sorry, må bare pirke litt siden Marvel greiene er en dårlig sammenligning. Marvel eier rettighetene til alle figurene og det er ikke derfor Spider-Man ikke er i Avengers. Spider-Man er ikke i Avengers fordi de ikke har kommet dit i historien hvor Spider-Man faktisk blir medlem av Avengers.

 

Medlemslisten til Avengers har variert opp i gjennom Marvel historien.

 

Hvis de finner det som naturlig og nyttig, så er det mange Marvel helter som kan ende opp som medlemmer av Avengers, inkludert Spider-Man. :p

 

Om noe, så ville faktisk det å ha Spider-Man med i Avengers generere mer oppmerksomhet og mer penger i forhold til Spider-Man-filmene.

Endret av Cappo
Lenke til kommentar

 

 

 

Her i Notodden så selger dem XBO med Kinect til 3690,- 99% sikker på at det var prisen jeg så...så vet dere det om noen bor i nærheten og vil ha en XBO.

 

EDIT: Lurt å nevne hvor kanskje....Elkjøp!

Samme pris på Platekompaniet og der får man med FIFA og Forza

men det er uten kinect

Aha, ja det kan stemme.

Lenke til kommentar

Kommer til å mase mer i løpet av kvelden siden det er en stund siden jeg har hatt xbox, og tilhørt Sony leieren. Og det er et par ting jeg ikke forstår helt.

 

For eksempel:

 

1. Syntes butikken var ufattelig vanskelig å holde styr på. Er det ikke mulig å få tilgang på alle spill som er tilgjengelig. Isteden for at det vises i forskjellige kategorier. Så my fjas og møkk :p. Vet jeg kan trykke på de prikkene nedenfor, men vil bare fortsatt ha alt, enten alfabetisk, eller etter spilltype.

 

2. Når xbox kommer til Norge, er det noe fordel for meg å skifte til Norge som region? spilla blir vel å koste 599 kr på norske storen kontra 350 på den amerikanske. Det jeg går glipp av er vel eventuelle norske apper, fks NRK, Sumo etc hvis det skulle komme (ikke at jeg bruker noen av de men som et eksempel)

Eller glemmer jeg noe nå?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Kommer til å mase mer i løpet av kvelden siden det er en stund siden jeg har hatt xbox, og tilhørt Sony leieren. Og det er et par ting jeg ikke forstår helt.

 

For eksempel:

 

1. Syntes butikken var ufattelig vanskelig å holde styr på. Er det ikke mulig å få tilgang på alle spill som er tilgjengelig. Isteden for at det vises i forskjellige kategorier. Så my fjas og møkk :p. Vet jeg kan trykke på de prikkene nedenfor, men vil bare fortsatt ha alt, enten alfabetisk, eller etter spilltype.

 

2. Når xbox kommer til Norge, er det noe fordel for meg å skifte til Norge som region? spilla blir vel å koste 599 kr på norske storen kontra 350 på den amerikanske. Det jeg går glipp av er vel eventuelle norske apper, fks NRK, Sumo etc hvis det skulle komme (ikke at jeg bruker noen av de men som et eksempel)

Eller glemmer jeg noe nå?

 

du har jo alle spillene når du trykker på de 3 prikkene, er uansett ikke mange der enda.

 

de norske appene akn man laste ned å bruke på amerikansk region, det har ikke noe å si

Lenke til kommentar

 

 

Er det noe mer greit fordi Sony gjør det og da? Det er en uting i hele bransjen.

eksempel på noe som ligner på denne tomb raider episoden?
Vanskelig å finne noe, men Microsoft betalte visstnok 75 millioner dollar for å få GTA4 til XB360 (så det ikke var eksklusivt til PS3), og deretter 50 millioner dollar for å la de to expansion-pakkene være tidseksklusive til XB360. Med første øyekast minner det veldig om RoTR, men man kan jo spørre seg hvorfor GTA4 skulle være eksklusivt til PS3, når GTA: San Andreas var til XB360?

 

Men uansett, folk glemmer fort at spillindustrien er en industri på lik linje med alt annet. Hvor mange klager over at Spider-man ikke er med i Avengers? Begge er jo fra Marvel? Det handler utelukkende om penger. Tomb Raider solgte ikke så mye som de hadde håpet, så det er jo en sjanse for at en oppfølger aldri ville ha blitt laget om Microsoft ikke tok sjansen og sponset den og fikk den tidseksklusiv.

* Microsoft betalte visstnok 75 millioner dollar for å få GTA4 til XB360 - Nei det gjorde de ikke.

* deretter 50 millioner dollar for å la de to expansion-pakkene være tidseksklusive til XB360. - Ja det gjorde de. Igjen så burde de brukt pengene på å utvikle egne spill.

*Med første øyekast minner det veldig om RoTR - Ligner ikke litt en gang.

*seg hvorfor GTA4 skulle være eksklusivt til PS3, når GTA: San Andreas var til XB360? - Åj åj her er det mye rart. GTA 4 var alltid annonsert til xbox 360 og ps3. GTA san andreas var eksklusivt til ps2 i 1 år. Her har det aldri vært snakk om noe penger for at det ble slik, men heller det faktum at xbox selgte null og niks slik at utvikler prioriterte ps2 slik de hadde gjort med GTA 3 og Vice City. PS2 eide hele den generasjonen så sony trengte ikke å dele ut penger for å få eksklusiver og gode avtaler.

 

Tomb Raider har solgt massevis nok til å få en oppfølger. Penger har ikke vært nødvendig for utvikler. Det har utvikler selv bekreftet via en insider på neogaf.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Sorry, må bare pirke litt siden Marvel greiene er en dårlig sammenligning. Marvel eier rettighetene til alle figurene og det er ikke derfor Spider-Man ikke er i Avengers. Spider-Man er ikke i Avengers fordi de ikke har kommet dit i historien hvor Spider-Man faktisk blir medlem av Avengers.

 

Medlemslisten til Avengers har variert opp i gjennom Marvel historien.

 

Hvis de finner det som naturlig og nyttig, så er det mange Marvel helter som kan ende opp som medlemmer av Avengers, inkludert Spider-Man. :p

 

Om noe, så ville faktisk det å ha Spider-Man med i Avengers generere mer oppmerksomhet og mer penger i forhold til Spider-Man-filmene.

Fox har filmrettighetene til X-men og Fantastic Four

Sony har filmrettighetene til Spider-Man

Marvel har filmrettighetene til resten (Avengers, GotG, Daredevil osv)

 

Marvel havnet i økonomisk trøbbel på 90-tallet, og ble tvunget til å selge filmrettighetene til en rekke ulike tegneseriefigurer. De var så desperate at avtalene ble skrevet på en slik måte at Sony og Fox kan beholde rettighetene til Spiderman, X-Men og Fantastic Four så lenge de fortsetter å lage filmer om dem.

 

Derfor er det opp til Sony om Spider-Man kommer til å dukke opp i Avengers eller ikke. Sannsynligvis vil det ikke skje med det første. Selv tror jeg faktisk det er viktigere for Marvel å få kloa i rettighetene til Fantastic Four. Mest pga Doctor Doom, Galactus og Super-Skrull, slik at The Avengers får noen store skurker å kjempe mot etter Avengers 3.

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...