Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

er Kinect på norsk?

vist så, kan den stå på norsk og region på US?

Nei, forløpige støtter xbox ikke tale på norsk. Velger man norsk språk, velger den automatisk norge som locale

Finner masse billige spill, men ikke i Norge. Kjøpte Thief til 170 kr på Ebay, og 190 kr for Ryse. 20 kr i frakt, og fysisk produkt.

Hva har det med saken å gjøre? hah

Endret av David_1214
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har testet nå, vi blir ikke tvunget over til norsk. Man kan bytte til akkurat hvilket land man vil nå :)

Mangler en haug av spill, og det er blodpriser. Transformers går for 599,-, worms for 199,-

Mangler også apper, er bare det vanlige + gopro appen

Hva det har med saken å gjøre? Du snakker om blodpriser. Da leiter du på feil sted.

Lenke til kommentar

Sakser denne inn her,

Remaster av Resident Evil 2002, Gamecube utgaven

http://www.eurogamer.net/articles/2014-08-05-resident-evil-1-getting-remastered-re-release-on-pc-ps3-ps4-xbox-360-and-xbox-one

Har håpet på dette i noen år nå etter all den dritten som de har klistret Resident Evil merkevaren på..håper sannelig de tryller frem en skikkelig remake utgave av Resident Evil 2 også !

Lenke til kommentar

Fikk akkurat mail fra Microsoft at fra 4. August blir xbox one norsk gjennom preview tilgangen

jeg ble rimelig nærvøs når jeg fikk den mailen, til jeg leste dette :

"Beginning August 4th, you are now able to change the locale and language of your Xbox One console to match your region."

puuuh...

Har ikke fått mail enda, men det trenger jo ikke bety noe.

Men, når Xbox 1 lanseres i Norge blir man da tvunget over til norsk Live slik at tiden med spill til 60USD er over ? Eller kan jeg fortsette å bruke US LIVE ?

Det jeg er nervøs for er at 4. august er du "able" til å teste norsk.

Men at i september blir du tvunget over på norsk.

Altså nå norsk region som en beta, men blir tvunget etter release.

Krysser fingrene for at det ikke skjer.

Ser jo selv på min PS4 at jeg kan handle spill på US Store. Men straks jeg vil spille av en tv-serie episode i samme store, så er det blokkert.

Altså har de helt tydelige måter å sile hva som vi får lov og ikke lov til.

Lenke til kommentar

Vel, noen tror jo seriøst på aliens og. :wee:

Hvorfor skal det være tvunget for nordiske land når tyskere/engelskmenn etter lanseringene i deres land i fjor kan bruke amerikansk Xbox-region?

Det er vel stor forskjell på videokjøp og spillkjøp. For spill finnes ihvertfall det meste av det nedlastbare hos alle regioner, når det kommer til TV-serier/filmer handler det enda større om rettigheter og muligheten for nedlasting mindre. På XboxOne bruker jeg amerikansk region, men bruker jeg Netflix kan jeg bare spille av innhold på norsk.

Lenke til kommentar

Alt bør være/forbli på engelsk mener nå jeg.

mobiltelefoner, pc`r, xboxer og alle andre duppedingser har alltid vært satt til engelsk hos meg ihvertfall, siden tidenes morgen.

Dette gjør det veldig mye lettere for deg når det dukker opp problemer og du må google etter support som som regel er på engelsk. Kinect på engelsk kan til og med hjelpe deg ut av Petter Solberg syndromet :)

Lenke til kommentar

Finner masse billige spill, men ikke i Norge. Kjøpte Thief til 170 kr på Ebay, og 190 kr for Ryse. 20 kr i frakt, og fysisk produkt.

Håper det betyr at de betalte deg 190 kr for å ta Ryse. Ellers var det en elendig deal.

Ryse er et greit spill, men definitivt ikke verdt mer enn 190 kr.

Lenke til kommentar

Håper det betyr at de betalte deg 190 kr for å ta Ryse. Ellers var det en elendig deal.

Ryse er et greit spill, men definitivt ikke verdt mer enn 190 kr.

Jeg betalte £30 i UK. Fikk heldigvis 300 kr i innbytte hos Gamestop etter å ha testet det et par timer.

Endret av MrHarm
Lenke til kommentar

Grunnen til at alle kan bytte til hvilket som helst Marketplace-location akkurat nå er jo at konsollen ikke er lansert globalt enda. Jeg har veldig vanskelig for å tro at MS kommer til å la oss handle spill til 370kr digitalt vs 549 i norske butikker.

Norske leverandører har nok også allerede gitt klar beskjed om at dette er noe de ikke ønsker. Det kommer til å gi de langt lavere salg.

Går jo an å sende en mail til MS norge for å høre.

Lenke til kommentar

Har testet nå, vi blir ikke tvunget over til norsk. Man kan bytte til akkurat hvilket land man vil nå :)

Mangler en haug av spill, og det er blodpriser. Transformers går for 599,-, worms for 199,-

Mangler også apper, er bare det vanlige + gopro appen

Hva det har med saken å gjøre? Du snakker om blodpriser. Da leiter du på feil sted.

Nå mener jeg selvfølgelig digitalt. Du begynner å drasse opp fysiske spill. De kan man alltids få tak i billigere. Men fysiske spill er ikke no jeg kjøper lenger

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Grunnen til at alle kan bytte til hvilket som helst Marketplace-location akkurat nå er jo at konsollen ikke er lansert globalt enda. Jeg har veldig vanskelig for å tro at MS kommer til å la oss handle spill til 370kr digitalt vs 549 i norske butikker.

Norske leverandører har nok også allerede gitt klar beskjed om at dette er noe de ikke ønsker. Det kommer til å gi de langt lavere salg.

Går jo an å sende en mail til MS norge for å høre.

Ja det blir langt lavere salg hvis de tvinger oss over til norsk region. Tror ikke det skjer, MS bryr seg lite om hva norske butikker mener, de får ikke noe mindre fortjeneste uansett region på xboxen.

Spill er også regionfri, så det ser ut til alt kommer til å være åpent uansett. Sony sin er det og den er lansert globalt

Lenke til kommentar

Ser ikke ut som Kinect støtter norsk ved lansering, noe jeg synes er relativt latterlig. Måtte dobbeltsjekke om versjonen med Kinect vil bli solgt her i det hele tatt (forøvrig var det hyggelig å se jeg sparte 500 kroner på å importere).

At ikke det er mulig å ha norsk som location og Kinect på engelsk er jo utrolig.

Men hyggelig å fortsatt ha behagelige priser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...