Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke rart at man ikke kan spille PS Now uten nett siden det tross alt er en streaming-tjeneste. Spillene man får på Games with Gold og Plus kan man starte og spille selv om man ikke har nett.

Og selv i 2014 er det fremdeles mange som sliter med nett. Ikke vi, men vi er veldig priviligierte. Veldig.

Joda, men snakker ikke om PS Now. Er klar over at det er streaming, og at det vil kreve nett. Ikke at jeg noen gang ville rørt tjenesten til de prisene som er nå.

Lenke til kommentar

Fungerer ikke offline

Skal teste EA access nå :)

Kan du spille offline eller må du være online for å spille noko fra The Vault?

Så man kan ikke miste nettilgangen mens man spiller offline-delen av et spill?

jo man kan det...

man kan heller ikke spille PSnow uten nett, er dette virkelig noe å henge seg opp i 2014?

Om det er greit for deg at en utgiver skal ha kontroll over alt du gjør 24/7, så bra, men det er faktisk mange som ikke liker det.

Haha, du er så grådig opptatt av det der. Kom igjen, vi er i 2014 nå

PSN var dødt i en evighet på grunn av hacking. Hvorfor er det er problem i moderne tid?

Sim City var dødt i 5-6 uker, og ustabil enda lengre.

Det tok lang tid før Diablo 3 var stabilt.

Det er svært vanlig at serverne til EA er nede når jeg skal spille for eksempel FIFA 14. Xbox Live var nede for et par dager siden, og det samme var PSN.

Folk på Neogaf med fiberbredbånd merker lagg i PS Now. Streaming og responstid av spill vil uansett aldri kunne slå lysets hastighet, så litt lagg vil det alltid være. Lokal maskinvare vil alltid være å foretrekke over dette.

Hvorfor er ting som dette et problem i 2014?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Det stereo hodesettet er bare for å få chat i stereo. Nei takk. Venter til det kommer noen bedre headsett med en anstendig pris.

Det er feil mr! Man får lyd fra spill i den også

Og lyden er bra?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Og? Hvorfor skal man være online for å spille offline-delen av noe? Det er ikke akkurat noe hemmelighet at EA har vært desperat etter kontroll i årevis. Sim City fungerte ikke i over en måned, men problemet var kanskje at det var i 2013, ikke 2014?

Hva slags kontroll er det du snakker om?

Jeg bryr meg ikke om de ser at jeg spiller spillet.

Og at en slik tjeneste har onlinesjekk er jo en selvfølge, hvis ikke så kan man utnytte det

Lenke til kommentar

Og? Hvorfor skal man være online for å spille offline-delen av noe? Det er ikke akkurat noe hemmelighet at EA har vært desperat etter kontroll i årevis. Sim City fungerte ikke i over en måned, men problemet var kanskje at det var i 2013, ikke 2014?

Hva slags kontroll er det du snakker om?

Jeg bryr meg ikke om de ser at jeg spiller spillet.

Og at en slik tjeneste har onlinesjekk er jo en selvfølge, hvis ikke så kan man utnytte det

Er vel graden av onlinesjekk som kan bli vanskelig for mange å svelge. Spørs om EA vil være ærlige på dette punktet overfor brukarane. Er jo ikkje akkurat som om di har reklamert eller forklart noko rundt onlinekrav.

For min egen del er eg nesten aldri kobla opp mot nett med konsoll eller PC når eg spiller offline. Skal eg derimot spille coop over nett eller dra nytte av ein onlinedel i eit spill, så kobler eg meg opp der og da.

Leigetenester som PSNow eller andre tenester som forlanger at man er online vil aldri bli rørt av meg. Ei heller reine online-spill.

Lenke til kommentar

Er det bare såvidt du tør å skrive innlegg her eller? Kobler deg rett av etterpå? :rofl:

Det der med "om gamle spill virker" og "om man kan spille offline" er sånt som jeg tenker på litt først hver gang det kommer en konsoll. Men så demrer det at jeg aldri spiller gamle spill uansett, og som oftest er de best husket som gamle spill. Dessuten er det å alltid være online sjelden et problem for nordmenn i det minste.

I tillegg til det så er det mange som glemmer at man essensielt kjøper rettighetene til å spille spillet, man eier det ikke. Den eneste grunnen til at man kan tolke det dit at man eier det er at rettighetene og lovene er forskjellige i forskjellige land. Det er det samme med film, det er ikke din film selv om du har disken. Du kan ikke bare gå og vise den på puben din.

• Liker 6
Lenke til kommentar

Er det bare såvidt du tør å skrive innlegg her eller? Kobler deg rett av etterpå? :rofl:

Det der med "om gamle spill virker" og "om man kan spille offline" er sånt som jeg tenker på litt først hver gang det kommer en konsoll. Men så demrer det at jeg aldri spiller gamle spill uansett, og som oftest er de best husket som gamle spill. Dessuten er det å alltid være online sjelden et problem for nordmenn i det minste.

I tillegg til det så er det mange som glemmer at man essensielt kjøper rettighetene til å spille spillet, man eier det ikke. Den eneste grunnen til at man kan tolke det dit at man eier det er at rettighetene og lovene er forskjellige i forskjellige land. Det er det samme med film, det er ikke din film selv om du har disken. Du kan ikke bare gå og vise den på puben din.

Er det ikkje flott at alle kan få velge sjølv om di vil være offline eller online? At man kan nyte nye og gamle spill som det passer ein sjølv? Er egentlig knall at dine meininger ikkje påvirker min valgfrihet.

Kjøps- og leige-rettigheter finner man info om i spillet's TOS eller det vesle av retningslinjer som følger med fysiske spill. I tillegg er det forskjellige lover i forskjellige land som kan oppheve info i TOS osv. Det er heldigvis opp til kvar enkelt om man vil leige eller eige. Begrensninger rundt det å eige er bagateller i forhold til å leige. Så velger man det som passer best ut fra egne behov.

Men nei, det er ikkje det samme med film som med spill. Det er forskjellige medier og blir behandla der etter. At man kan spore nokre felles trekk gir ikkje grunnlag for å trekke konklusjoner utover felles trekk.

Lenke til kommentar

Prøver å se film gjennom Netflix, tredje dagen på rad at appen bare står og loader uten å komme seg noen vei..

Flere med samme problem?

Nettverk i settings sier "All good"...så jeg går ut ifra at det er appen som skrangler?

Edit: Fikk det til til slutt, men appen er skranglete..

Klarer ikke "finne meg", og jeg hører bare lyder når jeg bruker stikka for å finne frem i "en usynlig meny".

Klarte til slutt å havne på "search"...da kom jeg ihvertfall dit jeg skulle til slutt..

Endret av Countryman
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Fikk akkurat mail fra Microsoft at fra 4. August blir xbox one norsk gjennom preview tilgangen

jeg ble rimelig nærvøs når jeg fikk den mailen, til jeg leste dette :

"Beginning August 4th, you are now able to change the locale and language of your Xbox One console to match your region."

puuuh...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Har ikke fått mail enda, men det trenger jo ikke bety noe.

Men, når Xbox 1 lanseres i Norge blir man da tvunget over til norsk Live slik at tiden med spill til 60USD er over ? Eller kan jeg fortsette å bruke US LIVE ?

som jeg skrev over, nøkkelord er "able" så nei, vi kan fortsette med US region.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...