Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Er ny i Netflix, ble med nå siden det ble så lett tilgjengelig gjennom One.

Synes bildet er veldig kornete og dårlig til å være Full-HD? Dette kan da ikke være Full-HD, selv om det står det på filmen jeg spiller av der?

Kom til å tenke på at det kan være noen settings på selve Boxen jeg har oversett...for i Netflix har man jo ikke rare justeringsmulighetene.

Kan noen hjelpe meg med å få One til å kjøre optimalt bilde? Pr. idag har jeg Native innstillinger da jeg syntes de så best ut. Er det noen spesielt som bør avvikes fra Native?

Spiller av gjennom 1080p prosjektor

Takk

Kommer jo veldig ann på selve filmen da. Har en den kornete stil så er det jo meningen. Som f.eks 24 har en litt kornete stil, og spess litt eldre filmer

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det stereo hodesettet er bare for å få chat i stereo. Nei takk. Venter til det kommer noen bedre headsett med en anstendig pris.

Det er feil mr! Man får lyd fra spill i den også

Oi, beklager. Det har jeg ikke fått med meg. Hvordan kobler man den til konsollen da? Man får vel bare chat ut av kontrollen?

Lenke til kommentar

Er ny i Netflix, ble med nå siden det ble så lett tilgjengelig gjennom One.

Synes bildet er veldig kornete og dårlig til å være Full-HD? Dette kan da ikke være Full-HD, selv om det står det på filmen jeg spiller av der?

Kom til å tenke på at det kan være noen settings på selve Boxen jeg har oversett...for i Netflix har man jo ikke rare justeringsmulighetene.

Kan noen hjelpe meg med å få One til å kjøre optimalt bilde? Pr. idag har jeg Native innstillinger da jeg syntes de så best ut. Er det noen spesielt som bør avvikes fra Native?

Spiller av gjennom 1080p prosjektor

Takk

Kommer jo veldig ann på selve filmen da. Har en den kornete stil så er det jo meningen. Som f.eks 24 har en litt kornete stil, og spess litt eldre filmer

hehe...takk! Jeg mente nok ikke å fjerne filmeffekter for å skreddersy bildet til mine øyne da..kjære tid..

Jeg har sett film og tv-serier i 1080p de siste 5 årene. Helt strøkne bilder, men jeg får ikke dette i Netflix. Ikke nære engang, og dette gjelder både nye og gamle filmer og tv serier hvor alle har Full-HD ikonet.

Jeg aksepterer det om det er slik det er, men vil ha en bekreftelse på at det eventuelt er netopp slik det skal være. Jeg trodde ikke det.

Jeg klarer å skille bra grafikk fra dårlig grafikk, men jeg er ikke så veldig teknisk anlagt og tenkte det var en eller annen justering i One-settingsene jeg hadde glemt - altså settings som gjør bildet bedre kontra native-innstillingen.

Lenke til kommentar

Det er bitrate som bestemmer hvor bra bilde og lyd blir. Netflix sender i 720p,1080p og 2160p.

For å se hvor bra bilde en kan få ifra Netflix så sjekk ut fks House of Cards.

Det første en burde sjekke er om nett leverandøren støtter Super HD til Netflix. Det er det nemlig ikke alle som gjør. Og du må ha en 6Mbps linje for å få maksimal kvalitet.

Men om nett leverandøren ikke støter Super HD så hjelper det ikke uansett hvor bra linje du har. Om dem ikke har åpnet opp dette for alle nå? Det vet jeg ikke..en stund siden jeg leste om dette.

Og det er vel uvisst om XBO støtter Super HD.

EDIT: Kan legge til at jeg får Super HD siden jeg er Altibox kunde. Og bilde når det er på sitt beste er upåklagelig. Har ikke problem med kornete bilde osv. Men selvf så er det lavere bitrate en på en Bluray film så det er på bekostning av lyd kvalitet,farger,kontrast og skarphet.

Endret av LarZen
Lenke til kommentar

Det er bitrate som bestemmer hvor bra bilde og lyd blir. Netflix sender i 720p,1080p og 2160p.

For å se hvor bra bilde en kan få ifra Netflix så sjekk ut fks House of Cards.

Det første en burde sjekke er om nett leverandøren støtter Super HD til Netflix. Det er det nemlig ikke alle som gjør. Og du må ha en 6Mbps linje for å få maksimal kvalitet.

Men om nett leverandøren ikke støter Super HD så hjelper det ikke uansett hvor bra linje du har. Om dem ikke har åpnet opp dette for alle nå? Det vet jeg ikke..en stund siden jeg leste om dette.

Og det er vel uvisst om XBO støtter Super HD.

EDIT: Kan legge til at jeg får Super HD siden jeg er Altibox kunde. Og bilde når det er på sitt beste er upåklagelig. Har ikke problem med kornete bilde osv. Men selvf så er det lavere bitrate en på en Bluray film så det er på bekostning av lyd kvalitet,farger,kontrast og skarphet.

Er vel kun PS3 av konsollene som støtter SuperHD så langt.

Har selv fått invitasjon for EA Access forresten, spennende å få se om det er bra.

Lenke til kommentar

Fungerer ikke offline

Skal teste EA access nå :)

Kan du spille offline eller må du være online for å spille noko fra The Vault?

Takker!

Da gir den online-delen i TOS'n meining:

"and (3) access to a limited library of certain EA Content (“Vault Title(s)”) for unlimited online play (“Vault Access”) for the duration of their availability in the Vault. Limitations and exclusions may apply."

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Fungerer ikke offline

Så man kan ikke miste nettilgangen mens man spiller offline-delen av et spill?

jo man kan det...

man kan heller ikke spille PSnow uten nett, er dette virkelig noe å henge seg opp i 2014?

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Fungerer ikke offline

Jo, man må være online for å starte spillet for å verifisere at abonementet ditt fortsatt er i drift

Endret av David_1214
Lenke til kommentar

Fungerer ikke offline

jo man kan det...

man kan heller ikke spille PSnow uten nett, er dette virkelig noe å henge seg opp i 2014?

Om det er greit for deg at en utgiver skal ha kontroll over alt du gjør 24/7, så bra, men det er faktisk mange som ikke liker det.

Lenke til kommentar

Fungerer ikke offline

jo man kan det...

Om det er greit for deg at en utgiver skal ha kontroll over alt du gjør 24/7, så bra, men det er faktisk mange som ikke liker det.

Haha, du er så grådig opptatt av det der. Kom igjen, vi er i 2014 nå

Lenke til kommentar

Er ikke rart at man ikke kan spille PS Now uten nett siden det tross alt er en streaming-tjeneste. Spillene man får på Games with Gold og Plus kan man starte og spille selv om man ikke har nett.

Og selv i 2014 er det fremdeles mange som sliter med nett. Ikke vi, men vi er veldig priviligierte. Veldig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...