claes Skrevet 10. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2014 æh, jeg synes det kinectgreiene er noe tull, det har jeg syntes siden day one. Det går jo an å håpe det utvikler seg til noe nyttig, som f.eks å kunne se seg til siden når man spiller Forza FOR EKSEMPEL. Uansett er jeg glad jeg kjøpte med connect...hører at de som kommer uten connect bråker no jæ... Det går jo alt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 10. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2014 hvis du ser til siden, så ser du jo ikke tven. connect? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 10. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2014 æh, jeg synes det kinectgreiene er noe tull, det har jeg syntes siden day one. Det går jo an å håpe det utvikler seg til noe nyttig, som f.eks å kunne se seg til siden når man spiller Forza FOR EKSEMPEL. Uansett er jeg glad jeg kjøpte med connect...hører at de som kommer uten connect bråker no jæ... Det går jo alt. kom ikke denne funksjonen allerede i FM3? Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 10. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 10. juli 2014 (endret) Jeg må bare spørre... Er det noen her som benytter seg av talekommandoer eller bevegelsesstyringer i menyene på One? "Xbox, Turn on" er det absolutt eneste jeg ser som fornuftig å bruke...denne bruker jeg mens jeg rigger til godstolen, fyller tobakkspipa og generelt ikke har tid til å trykke inn Home-knappen på kontrolleren.. Om jeg benytter meg av den raskeste og enkleste måten å navigere på? Jepp. Skal jeg streame,snappe så gir jeg kommando. Skal jeg starte en app så sier jeg det. Dvs alt på XBO...alt ifra venne liste,options,skype,spill.... Eneste "next-gen" med disse nye konsollene er tale kommandoer og OS til XBO. Endret 10. juli 2014 av LarZen 1 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 11. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2014 æh, jeg synes det kinectgreiene er noe tull, det har jeg syntes siden day one. Det går jo an å håpe det utvikler seg til noe nyttig, som f.eks å kunne se seg til siden når man spiller Forza FOR EKSEMPEL. Ser ikke helt vitsen med det, spesielt ikke med både Oculus Rift og Project Morpheus på horisonten, samt minst én tredjepartsgreie som funker på Xbone. Jeg håper vi heller får Forza 6 med støtte for noe sånt. Da kan vi jo sitte i selve bilen, og ikke bare se den på skjermen. Når de prøver å få det til med Alien Isolation burde det ikke være umulig med bilspill som strengt tatt har cockpit fra før. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 11. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2014 Jeg må bare spørre... Er det noen her som benytter seg av talekommandoer eller bevegelsesstyringer i menyene på One? "Xbox, Turn on" er det absolutt eneste jeg ser som fornuftig å bruke...denne bruker jeg mens jeg rigger til godstolen, fyller tobakkspipa og generelt ikke har tid til å trykke inn Home-knappen på kontrolleren.. Om jeg benytter meg av den raskeste og enkleste måten å navigere på? Jepp. Skal jeg streame,snappe så gir jeg kommando. Skal jeg starte en app så sier jeg det. Dvs alt på XBO...alt ifra venne liste,options,skype,spill.... Eneste "next-gen" med disse nye konsollene er tale kommandoer og OS til XBO. Joda jeg ser at det er greit, men ikke noe særlig mer enn det heller...det er liksom ikke så veldig stort som de skal ha det til mener jeg bare. Jeg bruker "trøkkærn" som jeg alltid har gjort. Den største grunnen til det er nok at det fungerer veldig dårlig her hos meg, og det kan hende den er litt defekt. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 11. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2014 Det tror jeg også MS har innsett ettersom de kom med en Kinectless utgave så raskt ut i konsollene levetid. Ikke såg vi en dritt nærmest av Kinect spill under årets konferanse heller, og det er forøvrig en god ting. Jeg har nemlig mister håpet om at Kinect noensinne vil fungere hensiktsmessig i spill. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 11. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2014 æh, jeg synes det kinectgreiene er noe tull, det har jeg syntes siden day one. Det går jo an å håpe det utvikler seg til noe nyttig, som f.eks å kunne se seg til siden når man spiller Forza FOR EKSEMPEL. Ser ikke helt vitsen med det, spesielt ikke med både Oculus Rift og Project Morpheus på horisonten, samt minst én tredjepartsgreie som funker på Xbone. Jeg håper vi heller får Forza 6 med støtte for noe sånt. Da kan vi jo sitte i selve bilen, og ikke bare se den på skjermen. Når de prøver å få det til med Alien Isolation burde det ikke være umulig med bilspill som strengt tatt har cockpit fra før. disse VR greiene tviler jeg sterkt på at kommer til å ta av, for det første har det blitt prøvd før, for den andre så har folk problemer med å ta på seg briller for 3D, så hvorfor skal de gidde med dette? VR briller blir nok noe av det samme som 3D idag. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 11. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2014 disse VR greiene tviler jeg sterkt på at kommer til å ta av, for det første har det blitt prøvd før, for den andre så har folk problemer med å ta på seg briller for 3D, så hvorfor skal de gidde med dette? VR briller blir nok noe av det samme som 3D idag. VR er blitt prøvd før ja. På 90 tallet var det populært...men bare for å sette ting litt på spissen. Dette er en telefon fra 90 tallet: Dette er en telefon fra 2014: Dette er VR på 90 tallet: Ikke det endelige designet på Rift. Og bilde av Samsung sitt VR som kommer snart. Grunnet til at 3D blir brukt lite hjemme hos folk er nok mye pga dem aller fleste har ikke store skjermer. Tenker da på 65" og oppover. 3D på mindre skjermer er ikke spesielt engasjerende og en går fort lei. Men når det kommer til spill så kan en ikke sette 3D opp mot VR. 3D gaming gir deg dybde i spillet mens VR gir deg total innlevelse. Du ser ikke lenger på en skjerm med evnt dybde. Men du er inne i spillet. Spillet dekker hele dit synsfelt med full tracking hvor du ser. Vet ikke om du har prøvd et Rift headset enda. Det var ihvertfall en "ah haaa" opplevelse for meg. Tror VR blir fremtiden for spill og veldig mye annet fremover. Bare å glede seg 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 11. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2014 (endret) jeg vet at det er et argument, men du må også huske på at det var like cutting edge på den tiden som idag, så det argumentet er veldig på spissen, det er ikke teknologien som er greia, men folk. det er sikkert en liten gjeng som tar til seg VR, mulig jeg er en av de. er slik også med 3D, men for at noe skal slå till og vedvare må det være mange som bruker det. jeg gleder meg til å prøve VR men jeg har på følelsen at jeg ikke gidder å dra på meg en hjelm for å spille. jeg har en 3D TV, har prøvd noen ganger, var kult men jeg gidder ikke å bruke det. Endret 11. juli 2014 av Slettet+981234789 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 11. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2014 Det tror jeg også MS har innsett ettersom de kom med en Kinectless utgave så raskt ut i konsollene levetid. Ikke såg vi en dritt nærmest av Kinect spill under årets konferanse heller, og det er forøvrig en god ting. Jeg har nemlig mister håpet om at Kinect noensinne vil fungere hensiktsmessig i spill. jeg kunne ikke ha tenkt meg en konsoll uten Kinect fra nå, men som jeg har sagt tidligere så har det ingenting med spill å gjøre Lenke til kommentar
David_1214 Skrevet 11. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2014 Det tror jeg også MS har innsett ettersom de kom med en Kinectless utgave så raskt ut i konsollene levetid. Ikke såg vi en dritt nærmest av Kinect spill under årets konferanse heller, og det er forøvrig en god ting. Jeg har nemlig mister håpet om at Kinect noensinne vil fungere hensiktsmessig i spill. jeg kunne ikke ha tenkt meg en konsoll uten Kinect fra nå, men som jeg har sagt tidligere så har det ingenting med spill å gjøre Sjæl! Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 11. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2014 æh, jeg synes det kinectgreiene er noe tull, det har jeg syntes siden day one. Det går jo an å håpe det utvikler seg til noe nyttig, som f.eks å kunne se seg til siden når man spiller Forza FOR EKSEMPEL. Ser ikke helt vitsen med det, spesielt ikke med både Oculus Rift og Project Morpheus på horisonten, samt minst én tredjepartsgreie som funker på Xbone. Jeg håper vi heller får Forza 6 med støtte for noe sånt. Da kan vi jo sitte i selve bilen, og ikke bare se den på skjermen. Når de prøver å få det til med Alien Isolation burde det ikke være umulig med bilspill som strengt tatt har cockpit fra før. disse VR greiene tviler jeg sterkt på at kommer til å ta av, for det første har det blitt prøvd før, for den andre så har folk problemer med å ta på seg briller for 3D, så hvorfor skal de gidde med dette? VR briller blir nok noe av det samme som 3D idag. Ser hva du mener, men du glemmer noe vesentlig. Når vi tenker 3D-film tenker de fleste Avatar og oppover, men den første filmen i 3D var "The power of love" fra 1922. På den tiden var film svært primitiv i forhold til det vi har i dag, så 3D-effekten var ikke det helt store. Selv om vi fikk en del 3D-filmer fra tid til annen begynte det ikke å ta av før på 1960-tallet, da vi hadde fått ny teknologi som bedre kunne vise 3D. Denne varte frem til Avatar "revolusjonerte" filmer med å innføre "ekte" 3D. Som du skjønner er 3D-filmer ikke akkurat noe nytt. Men det tok helt av med Avatar, så markedsfolk fant ut at 3D selger. Derfor får vi så mange filmer i 3D på kino nå. Det er et stort minus at man må ha briller for å se dem, men strengt tatt gjørt det ikke så mye når man er på kinoen. Da får man brillene utlevert, så man slipper å tenke mer på dem. Det blir noe helt annet hjemme i stuen når det er fem, seks folk som samler seg rundt en TV for å se en film, og alle må huske å ta med sine egne briller. Det blir bare for mye stress. VR er heller ikke noe nytt, men de greiene vi hadde på 90-tallet kan sammenlignes med 3D-filmene vi hadde på 80-tallet. Det gjorde jobbet det skulle, men ikke noe mer enn det. Oculus Rift og Project Morpheus er nok mer Avatar-3D enn 80-talls 3D. Maskinvaren er langt sterkere, derfor blir bildene bedre og mer behagelig å se på. I tillegg er VR blitt langt billigere nå enn det var på 90-tallet, så mange flere har råd til det nå. Det er også en svært viktig faktor for å se om det blir noe ut av dette. 1 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 11. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2014 (endret) Dro med meg en One fra USA nå. Bra pris, og slipper ventetiden. Eneste negative jeg visste om var feil type kabel, men dette er ikke noe problem. Lur som jeg var tok jeg også en kikk på strømforsyningen. Denne støtter da bare amerikas 110V. Hva faen? Av "alt" jeg har kjøpt av elektronikk gjennom tidene hvor man får en strømforsyning (bærbar pc for eksempel), har disse taklet både det amerikanske og vårt strømnett. Det gjør altså ikke denne. Sleipt steg av MS? Vurderer så bare å stikke innom Clas Ohlson for å få tak i en omformer. Erfaringer med dette? Kjøpte den i tillegg i en Microsoft-sjappe, hvor jeg spurte klart og tydelig om jeg ville få noen andre problemer en feil kabel. Fikk nei til svar, så litt skuffet. Stekte da heldigvis ikke strømforsyningen Endret 11. juli 2014 av Vertical^ Lenke til kommentar
David_1214 Skrevet 11. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2014 Dro med meg en One fra USA nå. Bra pris, og slipper ventetiden. Eneste negative jeg visste om var feil type kabel, men dette er ikke noe problem. Lur som jeg var tok jeg også en kikk på strømforsyningen. Denne støtter da bare amerikas 110V. Hva faen? Av "alt" jeg har kjøpt av elektronikk gjennom tidene hvor man får en strømforsyning (bærbar pc for eksempel), har disse taklet både det amerikanske og vårt strømnett. Det gjør altså ikke denne. Sleipt steg av MS? Vurderer så bare å stikke innom Clas Ohlson for å få tak i en omformer. Erfaringer med dette? Kjøpte den i tillegg i en Microsoft-sjappe, hvor jeg spurte klart og tydelig om jeg ville få noen andre problemer en feil kabel. Fikk nei til svar, så litt skuffet. Stekte da heldigvis ikke strømforsyningen Hadde du vært smart kunne du bare dratt innom elkjøp her til lands er ikke no ventetid på xbox one Kjøp en eu strømforsyning du, omformer er bare stress Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 11. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2014 VR teknologien er kanskje noe av det feteste jeg har sett i moderne tid. Potensielle er så utrolig stort og kan også brukes på mye. Var også så heldig å få prøve Oculus Rift på GOT-utstillingen i Oslo, og hadde de på meg på vei opp The Wall. Jeg kan med hånden på hjertet si at det er faktisk så fett og skremmende at det var helt sinnsykt. Det føltes realiatisk, jeg følte at beina strammet seg for jeg var redd for å falle og jeg følte det kriblet i kroppen. I tillegg bestemte jeg hvor jeg skulle se. Om jeg kan få den følelsen av et spill vil det helt klart være sinnsykt. Se for dere Outlast med VR briller. 1 Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 11. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2014 Forstår meg ikke helt på VR hypen. Har prøvd det et par ganger, bla på HL2. Det er helt greit, men er egentlig bare brukanes på fps. Synes effekten er overdrevet også. Dog kommer jeg sikkert til å kjøpe det en gang. Bare for å ha det likdom Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 11. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2014 (endret) Om jeg kan få den følelsen av et spill vil det helt klart være sinnsykt. Se for dere Outlast med VR briller. Synes Outlast er overvurdert. Men som stor fan av Alien gleder jeg meg som en unge til å teste Alien Isolation med VR. Tenk deg å snike deg sakte gjennom en korridor i VR, du hører en lyd, snur deg rundt og ser en svært Alien rett bak deg. Tror jeg kommer til å pisse på meg. Endret 11. juli 2014 av Schreiber Lenke til kommentar
Matsern117 Skrevet 11. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2014 Litt feil å ta opp dette her kanskje,men noen som kan anbefale en 5500 kroners gaming TV som er konge for xbox one? Lenke til kommentar
MAG8 Skrevet 11. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 11. juli 2014 Elkjøp har en Samsung 46" led tv nå som er satt ned fra 5999,- til 5495,- nå. Hadde vurdert den. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå