Gå til innhold

Xbox One-kaféen


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234789

 

 

 

Hvordan får dere handlet i XboxLive når region er satt til USA?...hos meg stopper det på zip-code når jeg prøver å legge inn kort og adresse..

Må jeg kjøpe det via pc`n på xbox.com??

http://www.borderlinx.com/NO/en/ <<< lag deg en konto der, så får du en amerikansk adresse som kan brukes, og du skriver selvfølgelig ikke norsk adresse når du har satt region til usa...

 

du må ha en liksom adresse i usa, funka fjell for meg, og norsk xbl kundeservice sa dette var normalt når jeg ringte på fredag

 

Hmm...okey?

Kundeservice sier vel ok til dette enn så lenge, ellers er det jo tapte penger for MS. Men hva med tiden etter, når det kommer "u-importerte" boxer til norge, og vi med importerte boxer får updaten? kan man fortsatt handle til amerikanske billigpriser?

Må man opprette en digital bankkonto og her da, som blir knyttet til mitt nye amerikanske borgerskap?

 

Når man skal opprette et betalingskort må man skrive den adressen kortet er tilknyttet, eller blir det ikke godkjent her hos meg.

 

Mitt visa funka fjell med en borderlinx adresse på min xbox one....

Og for å svare på om du kan bruke den amerikanske kontoen etter vi får xbl til xbox1 her i landet, så vil jeg tro de gir blaffen i om du kjøper spilla her eller der....

Ms har samme fortjeneste på spilla enten eller og konsollen er regionfri så du kan bestille spill fra hele verden uansett, så eneste di kan gjøre er som sony, de har bare fjerna muligheten for å kunne bruke visa fra andre land enn der regionen er satt til....

Men du kan trygt ha en us konto å handle spill med å fylle på penger via psn kort, (min norske og amerikanske konto på psn har eksistert like lenge som ps3 har og begge har blitt brukt) og xbl har og samme løsninga viss de skulle gjøre dette litt vanskeligere....

 

man behøver ingen amerikansk konto på xbox. jeg har den samme norske som jeg altid har hatt siden xbox360. du trenger ingen spesiell adresse, bare skriv california, LA og zip. når du legger til visa, det er alt som trengs. etter det kan du kjøpe fra hvilken region du vil

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

man behøver ingen amerikansk konto på xbox. jeg har den samme norske som jeg altid har hatt siden xbox360. du trenger ingen spesiell adresse, bare skriv california, LA og zip. når du legger til visa, det er alt som trengs. etter det kan du kjøpe fra hvilken region du vil

 

I know :tease: tok bare ett eksempel for å forklare litt bedre.... :)

Lenke til kommentar

Fant en gammel artikkel i fra 2013 august. Den går ut på salg av digitale spill. Dette er noe Microsoft har tenkt tanken på :) altså man må se dette fra US nå. 59.99 på store å 59.99 i butikken , hvorfor i all verden skal de kjøpe digitalt da. Altså Folk flest kjører 100% på et spill eller gjør det ferdig og da selger de det , eller gjør som en samler å legge det på hylla. om 2 år kan du tenke deg spill Biblioteket ditt , det er 30 GB minimum på hvert spill du laster ned , å det er 500 GB på xbox one. du kommer til å ha over 15 spill på un install lista på siden. Ubisoft har skjønt dette her. Ta AC som eksempel. Freedom cry dlc trengte man ikke CD for å spille, fordi de forstår at når noen er ferdig med det så vil de bytte det inn mot noe annet. Så i framtiden håper jeg virkelig MS tenker over dette med salg av digitale spill :)

 

http://www.geek.com/games/microsoft-may-eventually-allow-you-to-resell-xbox-one-download-games-1568980/

Lenke til kommentar

Fant en gammel artikkel i fra 2013 august. Den går ut på salg av digitale spill. Dette er noe Microsoft har tenkt tanken på :) altså man må se dette fra US nå. 59.99 på store å 59.99 i butikken , hvorfor i all verden skal de kjøpe digitalt da. Altså Folk flest kjører 100% på et spill eller gjør det ferdig og da selger de det , eller gjør som en samler å legge det på hylla. om 2 år kan du tenke deg spill Biblioteket ditt , det er 30 GB minimum på hvert spill du laster ned , å det er 500 GB på xbox one. du kommer til å ha over 15 spill på un install lista på siden. Ubisoft har skjønt dette her. Ta AC som eksempel. Freedom cry dlc trengte man ikke CD for å spille, fordi de forstår at når noen er ferdig med det så vil de bytte det inn mot noe annet. Så i framtiden håper jeg virkelig MS tenker over dette med salg av digitale spill :)

 

http://www.geek.com/games/microsoft-may-eventually-allow-you-to-resell-xbox-one-download-games-1568980/

Salget av digitale spill er bra nok til at hverken Sony eller Microsoft kommer til å vurdere en prisreduksjon. Det samme gjelder deling og rettigheter av det digitale. For hver solgte digitale kopi støtter man dagens ordning, og da er det ingen grunn til å endre på den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

synes det er helt greit, mer solgt, mindre bytting og bruktsalg jo bedre for bransjen.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

man behøver ingen amerikansk konto på xbox. jeg har den samme norske som jeg altid har hatt siden xbox360. du trenger ingen spesiell adresse, bare skriv california, LA og zip. når du legger til visa, det er alt som trengs. etter det kan du kjøpe fra hvilken region du vil

 

 

Betyr det at jeg ikke trenger å opprette et fiktivt amerikansk statsborgerskap her da? http://www.borderlinx.com/NO/en/

Jeg kan bare fantasere opp en adresse, som selvfølgelig stemmer overens med zip osv?

 

Er det noen som har tenkt på, om alle visste om dette, da ville samtlige norske spillbutikker gå at dundas umiddelbart. Jeg tviler på at alle er like fornøyde med denne løsningen altså..

 

synes det er helt greit, mer solgt, mindre bytting og bruktsalg jo bedre for bransjen.

 

Den er jeg med på. Det er få ting her i verden jeg trives med å støtte opp om på samme måte som med spillbransjen. La de rulle rundt i penger slik at de kan sette proffe folk til å lage vidunderlige spill til oss :w00t:

Skal prøve i kveld, det blir kjøpefest om det fungerer.

Lenke til kommentar

synes det er helt greit, mer solgt, mindre bytting og bruktsalg jo bedre for bransjen.

 

Så du mener at mindre rettigheter og fleksibilitet for forbrukerne er bra for bransjen? Det var nettopp dette Microsoft ikke klarte å komme seg unna med etter at kundene nektet å kjøpe konsollen.

 

Det er greit på Steam, for da kan jeg like gjerne vente til stortitlene kommer på sommersalg til 4 dollar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

synes det er helt greit, mer solgt, mindre bytting og bruktsalg jo bedre for bransjen.

 

Så du mener at mindre rettigheter og fleksibilitet for forbrukerne er bra for bransjen? Det var nettopp dette Microsoft ikke klarte å komme seg unna med etter at kundene nektet å kjøpe konsollen.

 

Det er greit på Steam, for da kan jeg like gjerne vente til stortitlene kommer på sommersalg til 4 dollar.

 

hmm, jeg synes nå digitale spill skal ha muligheten til å bli solgt på et vis i framtiden. bytt inn 2 få et tilbake eller noe sånt .

Lenke til kommentar

sååå....skal vel handle meg et spill digitalt etterpå jeg da..

Har pakka vekk 360`n og har ingenting nå...i påvente av Mad Catz rattet som er rett rundt hjørnet nå trenger jeg et spill!

 

Leser på sidene før her at Garden Warfare er det store..har runda dette både på 360 og på telefon.. :ohmy:

 

tips til kjøp?

 

kunne tenkt meg noe horror-aktig om det finnes noe. Er glad i action og, men har mer lyst på et slækkespill til rødvinsflaska ikveld.. :hm: ..et relativt rolig strategispill og går an.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

 

synes det er helt greit, mer solgt, mindre bytting og bruktsalg jo bedre for bransjen.

 

Så du mener at mindre rettigheter og fleksibilitet for forbrukerne er bra for bransjen? Det var nettopp dette Microsoft ikke klarte å komme seg unna med etter at kundene nektet å kjøpe konsollen.

 

Det er greit på Steam, for da kan jeg like gjerne vente til stortitlene kommer på sommersalg til 4 dollar.

 

 

ja, bruktsalg ødelegger for bransjen.

merkelig at du ikke støtter noe du liker å kjøper det til 4 dollar, da bidrar du med at bransjen kan bli borte.

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

 

Leser på sidene før her at Garden Warfare er det store..har runda dette både på 360 og på telefon.. :ohmy:

 

Sikker på at du ikke blander Garden Warfare med selve Plants vs Zombies da?

 

 

jopp...lol...blander... :rofl:

 

men nå ble det Outlast :)

det var grusomt varmt i stua da jeg startet spillet, men nå fryser jeg litt.. :huh:

Lenke til kommentar

 

 

synes det er helt greit, mer solgt, mindre bytting og bruktsalg jo bedre for bransjen.

 

Så du mener at mindre rettigheter og fleksibilitet for forbrukerne er bra for bransjen? Det var nettopp dette Microsoft ikke klarte å komme seg unna med etter at kundene nektet å kjøpe konsollen.

 

Det er greit på Steam, for da kan jeg like gjerne vente til stortitlene kommer på sommersalg til 4 dollar.

 

 

ja, bruktsalg ødelegger for bransjen.

merkelig at du ikke støtter noe du liker å kjøper det til 4 dollar, da bidrar du med at bransjen kan bli borte.

 

 

Det ironiske med hele kommentaren din er at bruktmarkedet har eksistert på konsollene fra tidenes morgen, og ingen konsoller har solgt like bra som Playstation 4 og Xbox One. Det var dessuten nylig publisert en rapport som tyder på at PC-markedet heller aldri har tjent så mye penger som det de gjør i dag, det til tross for disse tilbudene til 4 dollar for storspill. Om du fremdeles mener at bruktsalget ødelegger bransjen, så finnes det sikkert en måte for folk med for mye penger å donere vekk noe. Dessuten betyr ikke et tilgjengelig bruktmarked å bety at man må kjøpe alle spillene brukt. Jeg kjøper bare nye, fysiske spill, men jeg hadde aldri gjort det om jeg hadde visst at de var beskyttet med DRM og aktiveringskoder.

Endret av ^Th0mas^
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

 

 

 

 

 

 

synes det er helt greit, mer solgt, mindre bytting og bruktsalg jo bedre for bransjen.

Så du mener at mindre rettigheter og fleksibilitet for forbrukerne er bra for bransjen? Det var nettopp dette Microsoft ikke klarte å komme seg unna med etter at kundene nektet å kjøpe konsollen.

 

Det er greit på Steam, for da kan jeg like gjerne vente til stortitlene kommer på sommersalg til 4 dollar.

ja, bruktsalg ødelegger for bransjen.

merkelig at du ikke støtter noe du liker å kjøper det til 4 dollar, da bidrar du med at bransjen kan bli borte.

Det ironiske med hele kommentaren din er at bruktmarkedet har eksistert på konsollene fra tidenes morgen, og ingen konsoller har solgt like bra som Playstation 4 og Xbox One. Det var dessuten nylig publisert en rapport som tyder på at PC-markedet heller aldri har tjent så mye penger som det de gjør i dag, det til tross for disse tilbudene til 4 dollar for storspill. Om du fremdeles mener at bruktsalget ødelegger bransjen, så finnes det sikkert en måte for folk med for mye penger å donere vekk noe. Dessuten betyr ikke et tilgjengelig bruktmarked å bety at man må kjøpe alle spillene brukt. Jeg kjøper bare nye, fysiske spill, men jeg hadde aldri gjort det om jeg hadde visst at de var beskyttet med DRM og aktiveringskoder.

Hva har det med saken å gjøre, selv om fler folk kjøper nå, er likevell bruktsalg ideleggende. Ingen penger til utvikleren. Det er jo rimelig logisk.

 

Det eneste jeg sier er, hvis man liker det, spill tv serier film støtt de som har laget det å kjøp det. Slik at vi får mer, man kommer ikke langt med å være gjerrig

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Men de fikk jo betalt den første gangen spillet ble solgt? Ser ikke hvordan dette er så annerledes fra bruktsalg av en bil eller en tv.

Ja de gjør jo det, men enda mer hvis neste også hadde gjort det. Men hvis det hadde blitt et flertall av folk som hadde kjøpt brukt eller bare på tilbud ville det ikke gått så bra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

Hvor mye ligger Forza 5 på i USA (marketplace)? Tenkte å kjøpe det når jeg får min xbox på tirsdag.

Og hva skjer etter lanseringen av norske versjonen, mister jeg spillet?

59.99 dollar og nei du mister det ikke, det er ingen regionlås på spill Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Hvor mye ligger Forza 5 på i USA (marketplace)? Tenkte å kjøpe det når jeg får min xbox på tirsdag.

Og hva skjer etter lanseringen av norske versjonen, mister jeg spillet?

Jeg kjøpte det for 450kr da jeg kjøpte boxen for noen dager siden. Så har jeg nå lært at man kan gjøpe til uggabugga-priser i ettertid...hehe...fantastisk om dette kan gjøres i fremtiden også, hvilket folket her inne sier det er :)

 

Mitt førsteinntrykk av One er godt. Det føles som er oppgradering, hvilket det naturligvis skal gjøre. Jeg er langt fra noen teknisk ekspert, så jeg skal ikke prøve å gå dypt inn i dette, men jeg føler etter å ha spilt Trials Fusion demoen og noen timer Outlast, at grafikken vil bli kjempebra når storspillene begynner å rulle inn.

 

Kinecten føler jeg er helt totalt rævva. Jeg var en av de som nektet å kjøpe kinect til 360, men nå følte jeg at jeg måtte fordi det er en så stor del av "det nye" til One. Men jeg kunne fint klart meg uten.

Jeg sitter 2m unna kinecten, og den hører meg rett og slett ikke.

Dvs hvis jeg roper "Xbox" og venter 2sek reagerer den, men når jeg sier neste kommando hører den stort sett feil hver gang...lol...Dette føles veldig oppstykket og jeg finner ingen bruk for dette, enn så lenge.

 

Jeg gikk så gjennom tutorial`n hvor man skal bruke hendene. helt elendig styring f.eks når jeg skulle "finne hesten"...hånda på skjermen fløy rundt hele skjermen, og når jeg kom til at jeg skulle bruke begge hendene til å "dra sammen bildet" fikk jeg kun en hånd synlig på skjermen. Jeg klarte derfor aldri å fullføre tutorialen :w00t: ...

 

At jeg blir signet inn automatisk ved at kinect gjenkjenner meg er coolt da. Forsøkte ved å la en kamerat sette seg i stolen, og han klarte ikke å logge seg på.

 

Jeg har hørt at kinect skal kunne "måle pulsen" på en måte, klare å se om jeg blir stressa og nervøs? Det skal bli spesielt å finne ut av når jeg starter Forza, om det er brukandes til noe som helst....(om det jekla rattet kan se å komme ut bare...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...