Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234789

skulle jo tro SATA3 var raskere enn USB3

SATA3.0 = 6 Gbit/s, USB3.0 = 5 Gbit/s

Problemet er vel disken i Xbox One da, som er ræva/treig.

har tenkt på å bytte ut interne disken med SSD men er ganske mye mas å bytte, pluss at garantien ryker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

det er ingen grafikkbombe, ikke helt som jeg trodde når jeg først så spillet på E3.

men bedre enn internett skal ha det til.

og det er bra nok til å ikke påvirke gamplay

Lenke til kommentar

Samanlikning av PC og Xbox One utgåva;

Edit:

Eg la ikkje merke til dette før no:

Keep in mind, this was not recorded on a XBOX One but instead on the PC using the same settings the XBOX One version runs on. We know this because the developers themselves stated that the XBOX One and PS4 versions run at the high equivalent on the PC. Also, they stated that the XBOX One version runs at 792p and the PS4 at 900p.

Endret av BlastyTrasty
Lenke til kommentar

Altså, den sammenligningen der er da bare tull. For det første ødelegger komprimeringen til youtube, men det er uansett ikke det verste her. Maks oppløsning på videoen er 720p, mens spillet på Xbox One kjører i 792p og PC 1440p. Med andre ord, i den videoen får man ikke sett oppløsningen sånn den skal være, youtube komprimerer jo rimelig bra i tillegg, så ja, da har man en tåpelig sammenligning igjen.

Endret av Admiral Necrolamedor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altså, den sammenligningen der er da bare tull. For det første ødelegger komprimeringen til youtube, men det er uansett ikke det verste her. Maks oppløsning på videoen er 720p, mens spillet på Xbox One kjører i 792p og PC 1440p. Med andre ord, i den videoen får man ikke sett oppløsningen sånn den skal være, youtube komprimerer jo rimelig bra i tillegg, så ja, da har man en tåpelig sammenligning igjen.

Youtube komprimeringa er sjølvsagt ein faktor. Men den vil jo gjere likt utslag.

Elles så er videoen på youtube tilgjengeleg i opptil 1440p i oppløysning her hjå meg (?).

Men du har rett i at samanlikninga er tøysete med tanke på at den er "simulert". Eg såg ikkje det når eg la inn videoen. Difor det kom ei redigering etterpå.

Synes ikke det er så vanvittig forskjell i grunn.

Forskjellen i videoen er temmeleg graverande.

Lenke til kommentar

Selv om oppløsningen er høy, er det fortsatt snakk om komprimert innhold sånn sett.

Har ikke sett videoen over enda, så det er sagt.

Det er heilt sant. Men når "begge videoane" er innanføre den samme ramma, vil jo komprimeringa væra likeins for begge.

Men, som sagt - tullete samanlikning. Ein får vente på ein skikkelig ein. Digital Foundry plar væra gode på slikt.

Lenke til kommentar

Youtube komprimeringa er sjølvsagt ein faktor. Men den vil jo gjere likt utslag.

Elles så er videoen på youtube tilgjengeleg i opptil 1440p i oppløysning her hjå meg (?).

Men du har rett i at samanlikninga er tøysete med tanke på at den er "simulert". Eg såg ikkje det når eg la inn videoen. Difor det kom ei redigering etterpå.

Synes ikke det er så vanvittig forskjell i grunn.

Forskjellen i videoen er temmeleg graverande.

Jeg så minimal forskjell og tviler på at mannen i gata ser betydelig forskjell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...