Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Å sjå framover er longt ifrå poenglaust. Men å spekulere 10-12 år fram i tid med ein spelemaskin i tankane blir noko poenglaust. Og i tillegg spekulere med 'worst case scenario' som utgongspunkt er i alle fall poenglaust. Då kunne du også faktorert inn 3. verdskrig.

Her er jeg uenig med deg. At du har rett for de fleste stemmer nok. Men jeg liker å spille gode spill - uansett når de kom ut.

Jeg er veldig glad i CoD spillene ( gode 1 og 2 verdenskrig spill generelt) - da i singleplayer spesielt. Vel uansett - jeg har aldri fått spilt de tdlige CoD spillene - CoD Classic fikk jeg med som bonus på en CoD MW2 spesialutgave tror jeg - det var et flott spill. Så også at det fantes også et par som hette CoD: Finest Hour og CoD: Red Big One. Fant til min glede ut at disse Xbox spillene er med i listen over gamle spill som kan spilles på 360. Bestilte begge på Ebay for en hundrings. Jeg vil legge til at jeg sjekket først om de fantes å laste ned på Xbox Live - noe som hadde vært mitt førstevalg - men de fantes ikke der.

Dette er noe jeg virkelig setter pris på - og som gjør at jeg synes 360 er en fantastisk konsoll. Det er tross alt spillene som er det viktigste med en konsoll! Alt som gjør at man blir forhindret til å spille et spill man ønsker er negativt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forresten, dette var god lytting fra en representant fra MS

er en lydpodcast fra giantbomb (jeff gertsman) rett etter lanseringen. Snakker om brukte spill, acheivments, friend limits, navnet etc etc. De sier også at det blir et markedet for brukte spill, som i dag, men at det kommer mer info om det senere. Så greit å la stridsøksa ligge foreløpig til vi får mer info.

http://v.giantbomb.com/podcast/Xbox_One__Jeff_talks_new_hardware_with_Microsoft's_Albert_Penello-05-21-2013-3971723129.mp3

Snakker også om hvorfor de ikke valgte å vise spill under dette eventet etc, og etter å hørt det, makes det litt sense. Microsoft har jo fått ganske mye tyn de siste årene på e3 for å vise mye greier som ikke er spill, og mye kinect og annet svada.

Det ble derfor bestemt at de skulle gjøre seg ferdig med TV greiene nå, og ikke vise det igjen under E3, men at det der blir fokus på spill, spill og spill.

Men uansett, jeg gleder meg som en unge til E3 nå

Eg synest det er litt rart å anta at det om 10-12 år ikkje vil eksistere nokon måte å spele sine dyrebare X1-spel på. Er det berre eg som er naiv?

Nei, jeg syntes det er rart at folk tror det. Og det blir worst case senario. Kommer det ut en xbox two, som ikke kan spille one spill, har jeg jo fortsatt xbox one og spille mine xbox one spill på den.

Har lært at hvis man skal gå rundt å tenke dommedag og worst case senario hele tida, så blir livet kjipt. Jeg syntes det også er merkelig å drive å snakke om sånt, før konsollen har kommet ut, og snakke om hva som skjer om 12 år fra nå. Gleder meg heller over at vi får to nye konsoller i år, så får det som skje, skje. Orker ikke gå rundt å tenke på alle mulige dommedags teorier.

Hva skjer med PS4 om 12 år? Sony blør penger hvert år, MS avlytter meg og tar bilde når jeg sitter å spiller og sender de til FBI, robotene kommer. Nei, orker ikke det.

Endret av henrikrox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, jeg syntes det er rart at folk tror det. Og det blir worst case senario. Kommer det ut en xbox two, som ikke kan spille one spill, har jeg jo fortsatt xbox one og spille mine xbox one spill på den.

Har lært at hvis man skal gå rundt å tenke dommedag og worst case senario hele tida, så blir livet kjipt. Jeg syntes det også er merkelig å drive å snakke om sånt, før konsollen har kommet ut, og snakke om hva som skjer om 12 år fra nå. Gleder meg heller over at vi får to nye konsoller i år, så får det som skje, skje. Orker ikke gå rundt å tenke på alle mulige dommedags teorier.

Hva skjer med PS4 om 12 år? Sony blør penger hvert år, MS avlytter meg og tar bilde når jeg sitter å spiller og sender de til FBI, robotene kommer. Nei, orker ikke det.

Nei det er verken rart at folk tror det eller worst case scenario - det er slik det blir. Med 360 derimot så hadde den den flotte muligheten til å spille gamle Xbox spill. Samme hva du skriver - er det en negativ ting at Xbox One ikke kan spille 360 spill!

Jeg gir deg et strålende eksempel litt lenger opp i tråden. Jeg har benyttet meg av denne muligheten ofte på 360 - og det er noe jeg ville savne veldig hvis det forsvant.

Lenke til kommentar

Neste generajson blir nok cloud based, dvs always online, regner med de forbrerer seg til det allerede nå. Har selv sluttet å gå til butikken å kjøpe spill og jeg tror det vil ta slutt en fin dag, alt blir digitalisert og da trenger man internett til handle spill.

Synes selv det er små tungvindt med dagens konsoller, skal du ha spill så må du bestille det (vente på posten) eller evt gå til butikken. Siste PC spill jeg kjøpte var Wrath of the Lich King exp til PC, og det begynner å bli enn del år siden.

Salget vil jo også stige mye mer med tanke på at folk kan bare klikke på "buy game" på konsollen. Piratkopiering vil sunke og muligens vil spillene bli mye bedre da ting ikke blir piratkopiert så mye.

Jaja, er slik jeg tenker ;p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei det er verken rart at folk tror det eller worst case scenario - det er slik det blir. Med 360 derimot så hadde den den flotte muligheten til å spille gamle Xbox spill. Samme hva du skriver - er det en negativ ting at Xbox One ikke kan spille 360 spill!

Jeg gir deg et strålende eksempel litt lenger opp i tråden. Jeg har benyttet meg av denne muligheten ofte på 360 - og det er noe jeg ville savne veldig hvis det forsvant.

Det var noen xbox spill som fungerte på xbox 360, dog ble ikke nyere spill støttet. Jeg har dog aldri skjønt det forresten. Fordi jeg vil jo fortsatt ha min xbox 360 når xbox one kommer, og vil jeg spille call of duty modern warfare, kan jeg jo fortsatt det.

Og jo jeg syntes det er VELDIG merkelig å tenke worst case senario før konsollen har kommet ut, når vi har så lite informasjon.

Lenke til kommentar

Neste generajson blir nok cloud based, dvs always online, regner med de forbrerer seg til det allerede nå. Har selv sluttet å gå til butikken å kjøpe spill og jeg tror det vil ta slutt en fin dag, alt blir digitalisert og da trenger man internett til handle spill.

Synes selv det er små tungvindt med dagens konsoller, skal du ha spill så må du bestille det (vente på posten) eller evt gå til butikken. Siste PC spill jeg kjøpte var Wrath of the Lich King exp til PC, og det begynner å bli enn del år siden.

Salget vil jo også stige mye mer med tanke på at folk kan bare klikke på "buy game" på konsollen. Piratkopiering vil sunke og muligens vil spillene bli mye bedre da ting ikke blir piratkopiert så mye.

Helt enig i tankegangen din, kan jeg kjøpe et spill digitalt i pysjen, gjør jeg heller det enn å kjøre til nærmeste spillsjappe.

Dog kan jeg forstå de som er glad i å samle spill etc å ha noe fysisk. Men er jo bare å se på hvor populært steam er, wii u har nesten alle sine spill i digital form. Playstation 3 kjører veldig på digitale spill.

Så er jo en trend vi ser.

Lenke til kommentar

Det var noen xbox spill som fungerte på xbox 360, dog ble ikke nyere spill støttet. Jeg har dog aldri skjønt det forresten. Fordi jeg vil jo fortsatt ha min xbox 360 når xbox one kommer, og vil jeg spille call of duty modern warfare, kan jeg jo fortsatt det.

Og jo jeg syntes det er VELDIG merkelig å tenke worst case senario før konsollen har kommet ut, når vi har så lite informasjon.

Det er et par problemer med dette, Xboxen din kanskje ikke virker lenger, i tillegg har du pakket den ned i kjelleren.

Er enig, vi får vente til E3 eller senere når de kommer med endelige opplysninger. Forhåpentligvis var dette en foreløpig lufting av ting og at de har tatt høyde for å kunne endre på ting.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Det beste med å bestille fysiske spill på nett er jo gleden ved å endelig finne en pakke i postkassa - nesten som julaften :)

Også har spillene på Xbox Live vært mye dyrere enn de fysiske utgavene på nett. Forandrer dette seg - slik som med Steam, hvor de stadig kjører bra tilbud - så er jeg med.

Lenke til kommentar

Det er et par problemer med dette, Xboxen din kanskje ikke virker lenger, i tillegg har du pakket den ned i kjelleren.

Er enig, vi får vente til E3 eller senere når de kommer med endelige opplysninger. Forhåpentligvis var dette en foreløpig lufting av ting og at de har tatt høyde for å kunne endre på ting.

Jeg forstår tankegangen din og er ikke uenig, men det er kanskje bare jeg som ikke tenker sånn på alt det gale som kan skje med min xbox i fremtiden.

Har dog ikke noe problem med å pakke den bort, er jo ikke sånn for meg ihvertfall at den alltid må være tilkoblet, vil jo ikke spille de gode gamle klassikerne så ofte. Tror nok vi får mer info på E3 ja, men har jo blitt sagt at den ikke vil støtte x360 spill.

Her er sony gjort noe lurt med gaikai og at vi kan spille hele PS3 biblioteket en gang i fremtiden, hvor lang tid det tar før det kommer, vet man jo ikke.

Lenke til kommentar

Det beste med å bestille fysiske spill på nett er jo gleden ved å endelig finne en pakke i postkassa - nesten som julaften :)

Også har spillene på Xbox Live vært mye dyrere enn de fysiske utgavene på nett. Forandrer dette seg - slik som med Steam, hvor de stadig kjører bra tilbud - så er jeg med.

Nå skal jeg slutte å snakke så mye

Men er enig i den følelsen der ja. Jeg tror nok det største "problemet" er at folk er villige til å betale ekstra for enkelhet. Jeg kan kjøpe sc2 for 60 euro, men jeg kan også bestille det eller kjøpe det i en butikk til en billigere pris. Samme med mange steam spill. Er jo enig at digitale spill ikke bør være dyrere enn i butikken, jeg tror bare mange gidder å betale litt ekstra for å få tilgang på det med en gang de har lyst på det.

Lenke til kommentar

Er jo slik Wii VC er nå. Hadde vært litt dumt hvis jeg skulle klage til nintendo nå at jeg eier megaman2 og dere har det på VC, hvorfor skal jeg betale for det???? :p

Slik blir vel xbox360 spill om ikke så lenge, betal en viss sum og last dem ned til HDD.

Lenke til kommentar

Eg synest det er litt rart å anta at det om 10-12 år ikkje vil eksistere nokon måte å spele sine dyrebare X1-spel på. Er det berre eg som er naiv?

På ingen måte.

Jeg tror Microsoft vil gi utviklerne/utgiverne muligheten til selv å bestemme om de vil kreve betalt for bruktspill.

Fornuftig syntes jeg.

Eit slags "online pass" eller liknande, evt ein "used game" lisens, som sjølvsagt er lågare enn ny prisen. Ikkje umogleg, og heller ei heilt urimeleg, sett ifrå utviklar sitt synspunkt.
Lenke til kommentar

Her er sony gjort noe lurt med gaikai og at vi kan spille hele PS3 biblioteket en gang i fremtiden, hvor lang tid det tar før det kommer, vet man jo ikke.

Dette Gaikai opplegget har jeg ikke fått med meg - høres jo fantastisk ut, leser jo at titler fra PS, PS2 og PS3 skal bli tilgjenglige på PS4??????? Er det bare skryt eller er det tilfelle? Hvis dette er tilfelle så blir det garantert en PS4 (eller flere) her i kåken.

Lenke til kommentar

Kanskje du skal spørre PC spillere om de vil tilbake til tiden hvor de trenger å putte inn platene for hvert spill de skal spille.

Tror ikke særlig mange vil det.

Akkurat det er jævla digg, men da bør man også ha mer lagringsplass enn bare 500 GB. Plassen forsvinner utrolig fort, og det er irriterende å slette, installere, slette, reinstallere osv hele tiden.

Du glemmer også at vi på pc har vært vant til å måtte installere spill, mens det på konsoll bare har vært å sette inn disken og spille (selv om siste generasjon ødela det litt).

Lenke til kommentar

Akkurat det er jævla digg, men da bør man også ha mer lagringsplass enn bare 500 GB. Plassen forsvinner utrolig fort, og det er irriterende å slette, installere, slette, reinstallere osv hele tiden.

Du glemmer også at vi på pc har vært vant til å måtte installere spill, mens det på konsoll bare har vært å sette inn disken og spille (selv om siste generasjon ødela det litt).

500 gb vil nok plass til minst 50 spill installert til enhver tid. Og som sagt, man kan bruke ekstern lagringsplass også. Og det vil sikkert være modeller med større harddikser også.

Lagringsplass er nok det minste problemet synes jeg.

Lenke til kommentar

Jeg prøver å finne noe som gjør meg mer positiv til Xbox One, men jeg klarer det bare ikke. Har vel aldri vært mer skuffa. Kjøper aldri en konsoll og spill som jeg ikke eier på noen som helst måte. Det skjer bare ikke, spill til konsoll er så dyre. Selv om jeg bruker nesten bare Amazon.co.uk så må man betale minst 150kr for et relativt nytt konsollspill, dette er for mye når man ikke garantert kan spille spillet i fremtiden. Det er noe annet når man kjøper et spill på Steam for 5 euro, det er ikke store investeringen og hvis en gang tjenesten stenges så har man ikke tapt en formue.

Always Kinect er også en grusom ide, for det første er jeg totalt uinteressert i teknologien selv om den har blitt mer nøyaktig etc. Folk er vel smarte nok til å lett kunne hacke slik at de får tilgang til Kinecten din. Sier seg selv at jeg har lite lyst til å bli overvåket i mitt eget rom eller leve med faren for at det kan skje. I tillegg er det slik at hvis Kinecten blir ødelagt så må du kjøpe ny, den fungerer dermed som en strømforsyning. Kjempekjekt!

Jeg føler jeg har vokst fra de enkle skytespillene med tynne historier, vil ha noe nytt som engasjerer på et mer følelsemessig plan. Eller unike opplevelser som prøver å gjøre noe nytekende. Her stiller ikke Microsoft sine serier sterkt og tviler på det blir noen bedring..

Endret av SirKratoS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det verste er vel at det ikke er en eneste god grunn til hvorfor kinecten må være koblet til. Hvorfor, annet enn at de vil påtvinge kinect på forbrukerne? Minner meg om Win8/Metro på nytt.

Å koble på nett en gang i døgnet klarer jeg lett. Selv om jeg ikke er 100% enig i at det er riktig, så gjør den meg ikke noe i praksis. Og det er sjeldent at jeg spiller så mange spill samtidig, så 500gb holder i massevis enn så lenge.

Jeg bryr meg ikke såpass at jeg melder meg på hylekoret helt enda. Det er lenge til launch, og både nett-krav og kinect-krav kan endres ganske enkelt (da det ikke er noen logisk grunn til at det skal være krav).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...