Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+981234789

Det fortsetter i den velkjente trenden ja.

Det gjør det, men også multigen spill igjen hvis det har noe og si, vi har heller ikke et spill med nextgen grsfikkmotor hvis det også har noe å si

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er helt enig med RamGuy!

Jeg har vært veldig glad for at Kinect følger med, fordi da MÅ det legges noe fokus på den delen av spillingen.. Nå at den er valgfri, vil nok de fleste velge uten (siden det har vært så mye syting på pris, osv), og ingen utviklere ser den store profitten i å implementere Kinect-funksjoner, hvis spillere nå begynner å ikke ha Kinect i det hele tatt.. Dumt! Veldig dumt, synes jeg! :( Ikke det at jeg per i dag bruker Kinect like mye som RamGuym, langt ifra, men jeg synes det er virkelig bra at man prøver å utforske andre måter å spille på, interaktiviteten. Synes det var litt gøy, om enn litt snodig ved siden av fruen, å rope "Attack!", "Come here!", osv., i Dead Rising 3, og jeg har gledet meg over alle mulighetene som kunne komme, med et slikt apparat som Kinect. Har også gledet med til nye Kinect Sports. Håpet på et lite gjennombrudd når det gjaldt disse funksjonene, fordi det mer gøy med to helt forskjellige konsoller, enn to nesten helt like.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f

Microsoft jobber visst med å redesigne brukergrensesnittet på Xbox One.

For så vidt syns jeg det ser bra ut sånn som det er.

Microsoft intends to redesign the Xbox One’s user interface in order to better suit controllers, according to Chief Marketing & Strategy Officer Yusuf Mehdi.

Following news that a Kinect-less Xbox One will be made available from next month, Mehdi told Engadget that the console’s front end will be adjusted to accommodate those without the motion sensing unit.

"We do want to find ways to give you some of those shortcuts and make some of the things that we have with Kinect easier with the controller," said Mehdi. "You can expect to see us do a bunch of things over the coming months to make the experience easier and easier, even if you don't have a Kinect."

Mehdi also indicated that the changes will likely arrive after E3, saying "We're still kind of working through that."

Lenke til kommentar

Jeg digger ikke brukergrensesnitter til One for å være ærlig, men det er ikke helt ubrukelig heller. Er vel bare naturlig at de ønsker å tilpasse det bedre til kontroller bruk nå som de dropper Kinect i enkelte utgaver.

Jeg håper de legger opp valgmuligheter slik at man kan enkelt bytte mellom en som er optimalisert for Kinect, og en annen for håndkontroller...og en mulig hybrid. Da får alle som de vil.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Hva mener du med optimalisert for Kinect? Trenger jo ikke noe som er optimalisert for Kinect, for det er jo bare å si en kommando uavhengig av hvordan grensesnittet ser ut.

Slik det er i dag, er OS optimalisert for Kinect og ikke alltid like effektivt med en kontroll for de som ønsker det. Bare det at det kreves Kinect for automatisk innlogging av bruker sier jo sitt.

Derfor er det en god ting at MS Tar seg i nakkeskinnet atter en gang. Jeg tror uansett at dashbordet til One bare blir bedre og bedre. Se tilbake på 360 og endringene som hendte der med årenes løp.

Lenke til kommentar

Hva mener du med optimalisert for Kinect? Trenger jo ikke noe som er optimalisert for Kinect, for det er jo bare å si en kommando uavhengig av hvordan grensesnittet ser ut.

Slik det er i dag, er OS optimalisert for Kinect og ikke alltid like effektivt med en kontroll for de som ønsker det. Bare det at det kreves Kinect for automatisk innlogging av bruker sier jo sitt.

Derfor er det en god ting at MS Tar seg i nakkeskinnet atter en gang. Jeg tror uansett at dashbordet til One bare blir bedre og bedre. Se tilbake på 360 og endringene som hendte der med årenes løp.

Ja, det skjønte jeg jo. Men hva skal du med begge deler? Er jo likegyldig hvordan brukergrensesnittet ser ut når en bruker voice activation da...

Lenke til kommentar

Ja, det skjønte jeg jo. Men hva skal du med begge deler? Er jo likegyldig hvordan brukergrensesnittet ser ut når en bruker voice activation da...

Men det er ikke likegyldig når man bruker kontroll, da går det på hvor logisk og intuitivt menyene er lagt opp. Og derfor kan MS fint legge til rette for hvordan folk ønsker å bruke sin konsoll.

Slik One er lagt opp i dag, er det mtp. Bruk av Kinect,og det er det ikke alle som setter pris på. Enkelt og greit.

Fleksibilitet,det er det MS leker med nå. Og det gagner flere brukere.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

tror det han mener er at hvis de optimaliserer OS for bruk av kontroll, så vil det ikke bli noe "dårligere" ved bruk av kinect, selv om det er optimalisert for kontroll, fordi det trengs ikke noen brukergrensesnitt optimalisering ved bruk av stemmestyring

Lenke til kommentar

Men det er ikke likegyldig når man bruker kontroll, da går,det på hvor logisk menyene er lagt opp. Og derfor kan MS fint legge til rette for hvordan folk ønsker å bruke sin konsoll.

Altså, jeg skjønner det at det hadde vært greit med et grensesnitt som er bedre med kontroller.

Men en kan jo bruke det kontroller-optimaliserte grensesnittet med Kinect. En trenger ikke en egen Kinect grensesnitt. Det som er poenget mitt.

Lenke til kommentar

Hvor mye forbedret ytelse vil vi få i spill, hvis dette skjer? http://www.eurogamer.net/articles/2014-05-14-microsoft-and-publishers-mulling-kinect-less-xbox-one-performance-boost

Og hva med de som allerede har kjøpt konsollen, skal de da sitte igjen med "skjegget i postkassa" fordi de har en konsoll som ikke er like bra?

Er vel snakk om at Kinect reserverer 10% av GPU kapasiteten som kan bli frigjort.

Såklart kommer det bare en software oppdatering til alle Xbox One som frigir dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...