Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Snakket med UK MS, de sender ikke til Norge sier de. Refererte meg til Irland. Blir litt dyrere, men jeg er fortsatt skeptisk ift moms.

Edit: De sier også at de ikke trekker fra moms, så ja, da utgår det.

Haff, du har tydeligvis ikke vært mye på MS forumet før jul.

De sende til norge, men billing adress må være UK, og du betaler kun 399.99 GBP. De på support har null peiling. Mange andre her på forumet også som har gjort dette.

Jeg fikk alle mine for den prisen som står oppgitt på siden, som sagt sjekk ut FAQ´en for import. Tror du virkelig jeg lyver?

Tror ikke du lyver, men hvorfor skulle support gjøre det og tape penger? Ulogisk. Kan fort hende de har endret rutinene sine den siste tiden

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ingen erfaring fra England, men Microsoft Store Tyskland fikser hvertfall denne biffen uten problemer. Har et par Xbox One håndkontrollere med Play and Charge kit på vei som med likhet med konsollen er ferdig fortollet og ordnet allerede. Prisen jeg betaler er den ferdige prisen, de trekker fra Tysk MVA og legger til norsk og utfører fortolling på forhånd via DHL.

Lenke til kommentar

Har ingen erfaring fra England, men Microsoft Store Tyskland fikser hvertfall denne biffen uten problemer. Har et par Xbox One håndkontrollere med Play and Charge kit på vei som med likhet med konsollen er ferdig fortollet og ordnet allerede. Prisen jeg betaler er den ferdige prisen, de trekker fra Tysk MVA og legger til norsk og utfører fortolling på forhånd via DHL.

Via UPS, og dette gjelder alle MS Store i Europa

Lenke til kommentar

Fortsatt ikke hørt noe som helst om håndkontrollene jeg la inn bestilling på i sommer (da de lå ute for 59.99kr stk på norsk MS Store). Reservasjonsbeløpet kommer automatisk tilbake på konto etter 6 måneder med mindre de forhåndstrekker deg. Synes det er rart at de ikke har sendt ut enda, er jo haugevis av norske butikker med Xbox One spill hvertfall, og sikkert kontrollere også.

Lenke til kommentar

Disse spillene og håndkontrollerne kommer stortsett fra Itegra / Norek som har gråimportert. Jeg har vært i kontant med Microsoft Norge (er selv forhandler) og de kunne bekrefte det jeg dessverre fryktet at håndkontrollere ikke blir sendt ut før norsk lansering, men at jeg skulle få de til den fine prisen når den tid kommer.

Lenke til kommentar

Ja, jeg ser at mange har erfaring fra MS Tyskland. Kan prøve der etterhvert om de får Titanfall-bundulu.

Synes fremdeles det er rart siden Norsk moms > Tysk moms.

Lenke til kommentar

Ja, jeg ser at mange har erfaring fra MS Tyskland. Kan prøve der etterhvert om de får Titanfall-bundulu.

Det spiller ingen rolle hvilken av landene du velger. Alt sendes fra Eindhoven i Nederland, og du betaler prisen som står oppført på produktet, og ikke noe mer

De kjører samme praksis som Apple. Alt sendes fra Nederland. Det gjør det til og med om du bestiller fra den norske MS Store. Grunnen til at det ikke blir masse ekstra gebyr er at lageret blir en slags transit.

Endret av Deivid_1337
Lenke til kommentar

Det spiller ingen rolle hvilken av landene du velger. Alt sendes fra Eindhoven i Nederland, og du betaler prisen som står oppført på produktet, og ikke noe mer

De kjører samme praksis som Apple. Alt sendes fra Nederland. Det gjør det til og med om du bestiller fra den norske MS Store. Grunnen til at det ikke blir masse ekstra gebyr er at lageret blir en slags transit.

Det jeg mener er dette:

Du har produkt X med pris Y. I Y er det en tillagt skatt Z som blir trukket fra prisen når Y sendes ut av land A. Y ankommer land B som også har en tilsvarende skatt som Z, men den er 25% høyere, altså Z*1.25. Total pris i land B må derfor overstige hva den koster i land A.

Derfor er det fullstendig ulogisk for meg at prisen blir det samme i land A og B.

Lenke til kommentar

Det jeg mener er dette:

Du har produkt X med pris Y. I Y er det en tillagt skatt Z som blir trukket fra prisen når Y sendes ut av land A. Y ankommer land B som også har en tilsvarende skatt som Z, men den er 25% høyere, altså Z*1.25. Total pris i land B må derfor overstige hva den koster i land A.

Derfor er det fullstendig ulogisk for meg at prisen blir det samme i land A og B.

Varene ligger i "transit" De er ikke i noe land. Er lite vits i å diskutere dette her. Det er bare sånn det er :)

Hvorfor må man ikke betale toll da man bestiller en iphone, mac eller no lignedne fra apple.no da varen sendes fra Nederland?

Lenke til kommentar

Det er vel fordi foretaket også er norskregistrert. Samme som CDON som har lager i Sverige.

Bestiller du fra apple.com så får du nok norsk moms på toppen. Hvorfor bruke .no i det hele tatt når .com er billigere?

Vet ikke, men i mitt hode rimer det ikke. Skal prøve å bestille fra Irland og se hva som skjer. Koster litt mer, men 100kr fra eller til kan jeg leve med.

Dritt at krona er håpløs om dagen

Lenke til kommentar

Det er vel fordi foretaket også er norskregistrert. Samme som CDON som har lager i Sverige.

Bestiller du fra apple.com så får du nok norsk moms på toppen. Hvorfor bruke .no i det hele tatt når .com er billigere?

Vet ikke, men i mitt hode rimer det ikke. Skal prøve å bestille fra Irland og se hva som skjer. Koster litt mer, men 100kr fra eller til kan jeg leve med.

Dritt at krona er håpløs om dagen

Hahaha, jaa, men uansett, jeg kan love deg at det ikke kommer noe i tillegg :) Det som er det viktigste. Kjøper heller tilbehør derfra også i og med at det blir billigere, og ikke minst ekspress frakt. Varen kommer fortere fra Nederland, enn posten bruker innenland her. Samt at jeg får det rett på døra :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...