Gå til innhold

Xbox One-kaféen

Anbefalte innlegg

Uff, MS blir jo regelrett latterliggjort overalt, snakk om å klare å få til en negativ holdning hos sin kundegruppe. Det er vel mer eller mindre skandale?

Jeg er egentlig selv veldig pro MS etter å ha eid 360 i noen år - men alt dette forsvant fullstendig etter MS informasjon om Xbox One. Jeg tror også at diskusjonen har blitt mer negativ, i denne tråden, enn den burde, på grunn av et par som fullstendig ignorerer negative sider ved den nye konsollen - som åpenbart er viktige for en del brukere. Men det er helt greit - er lov å være uenige.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det mest interresante hittil:

Q: Simple question: Can I opt to exclusively use the controller and NOT Kinect?

A: As always, that is a decision up to game creators.

Q: Which areas of the Xbox One will you be focusing on at your E3 presentation?

A: Games. Games. GAMES (smiley)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Prøver en gang til. Nei det bryr meg ikke. Jeg vet ikke hvorfor du er fast bestemt for å få meg til å tro at det berører/at jeg bryr meg.

Folk har forskjellige behov. Og jeg maler ikke fanden pp veggen før jeg ser hva som kommer ut på konsollen og xbla.

Orker ikke være pessmisitisk

Jeg er enig. Orker ikke være pessimistisk. Jeg vil bare vente til e3. Blir lettere å ha en mening da. Kan hende jeg blir en smule sint dersom de ikke introduserer noe annet enn shooters og sport. Men alt til sin tid.

Det med indiespill: Jeg er veldig positiv til mangfold i spillbransjen, men har ikke kjøpt et eneste indiespill enda. Jeg er vel ekstremt kresen (kanskje litt vel mye noen ganger) i valg av spill og det har enda ikke dukket opp noe som har fristet. Så derfor påvirker det ikke meg direkte. Men det kan påvirke meg indirekte i lengden på den måten at det blir et mindre innovativt spillmarked hvor alt blir enstemmig og tamt. Man må ha de sprø outsiderne som tenker helt fritt for å få balanse. Spillbransjen kan begynne å minne litt om bokbransjen i Norge.. Men fy fasan, bokbransjen her er jo nesten verre på mange måter.

Lenke til kommentar

men tror du ikke jeg vet bedre hva som berører/hva jeg bryr meg om?

En du, som ikke har peil pp hvem jeg er? Du misforstår tror jeg. Har ikke et problem med at du er opphengt i dette og at det berører deg men du kan liksol ikke godta at jeg ikke bryr meg.

Og hvordan vet du hvor mange spill eller hvor lite spill som kommer ut pp en konsoll før den er ute i butikken

Det handler om logikk kjære deg. Jeg regner med at du er en "gamer" og at du da også naturlig nok er interessert i spill. Enkelt og greit.

Hater du spill, så har jeg rett og slett tatt feil av deg, og da beklager jeg.

Det mest interresante hittil:

Alt er rein copy-paste fra tidligere. Eller jeg skal være snill og si 95%.

Og spørsmålene er åpenbart ikke fra oss forbrukere. Er dem det så blir dem omformulert til å passe dem.

Endret av oophus_3do
Lenke til kommentar

Det med at spill låser seg til account'en din, og hvis venner skal låne spill av deg må de betale en liten sum. Du kan ikke bare logge deg inn på account'en din på din venns XBOX ONE og laste spillet ned der? Eller blir det bare sånn "one-time-install-deal"? Har det vært noe snakk om det?

Lenke til kommentar

Ja skal ha en selv og gir bort en som en bursdags gave så blir en dyr november har ikke bestilt noen spill enda .. forza er et must ... destiny eller cod?

Skal du bestille noe som helst så burde du jo absolutt vente 3 uker. Spesielt hvis du er usikker på diverse valg.

Lenke til kommentar

Uff, MS blir jo regelrett latterliggjort overalt, snakk om å klare å få til en negativ holdning hos sin kundegruppe. Det er vel mer eller mindre skandale?

Jeg er egentlig selv veldig pro MS etter å ha eid 360 i noen år - men alt dette forsvant fullstendig etter MS informasjon om Xbox One. Jeg tror også at diskusjonen har blitt mer negativ, i denne tråden, enn den burde, på grunn av et par som fullstendig ignorerer negative sider ved den nye konsollen - som åpenbart er viktige for en del brukere. Men det er helt greit - er lov å være uenige.

Den blir latterliggjort ja - men det er ikke majoriteten som sitter på nettet og gjør narr nødvendigvis. Det er ofte de som er mest uenig som roper høyest. Og det man søker etter finner man som oftest mest av.

Hvordan blir en diskusjon forresten mer negativ dersom noen ikke har en negativ holdning til noe? Vil ikke det heller føre til en mer balansert diskusjon? Jeg har latt vær å slenge dritt, og derfor blir diskusjonen mer negativ? Skjønte ikke helt den logikken der

Lenke til kommentar

Det handler om logikk kjære deg. Jeg regner med at du er en "gamer" og at du da også naturlig nok er interessert i spill. Enkelt og greit.

Hater du spill, så har jeg rett og slett tatt feil av deg, og da beklager jeg.

Alt er rein copy-paste fra tidligere. Eller jeg skal være snill og si 95%.

Og spørsmålene er åpenbart ikke fra oss forbrukere. Er dem det så blir dem omformulert til å passe dem.

Takk for at du holder saklig og til "logikken" din.

Jeg er interessert i spill ja. Men jeg skriker ikke og sutrer over hva som kommer til hver enkelt konsoll når den nettopp har blitt lansert. Jeg maler ikke fanden på veggen og sier at det er dommedag før jeg vet hva som kommer eller ikke kommer.

Jeg belærer heller ikke andre på forum og respekterer at folk har forskjellige behov og tar valgene sine deretter.

Jeg prøver heller ikke å overtale folk til at dette er en big deal eller ikke en big deal. Jeg tar valgene mine ut ifra mine behov. Dog har jeg ikke tatt noe valg enda, da vi vet nada om hva som kommer eller ikke kommer.

Men takk for en saklig diskusjon

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det med at spill låser seg til account'en din, og hvis venner skal låne spill av deg må de betale en liten sum. Du kan ikke bare logge deg inn på account'en din på din venns XBOX ONE og laste spillet ned der? Eller blir det bare sånn "one-time-install-deal"? Har det vært noe snakk om det?

Alle profilene på boksen du installerte spillet på første gangen kan spillet spillet uten ekstra avgift. Du kan også logge deg på din profil på din venn sin xbox og spille det der - uten ekstra kostnad. Men dersom kompisen din vil spille spillet på sin egen profil på sin egen xbox må han betale for det.

Lenke til kommentar

Det har blitt sagt at du kan dra til en kamerat og spille ditt spill hvis du logger deg på din ID. Problemet er at du ikke kan gi bort din ID, da det går i mot EULA til Microsoft.

Er det samme med steam, jeg kunne jo lånt din steam konto og du kunne lånt min (men det går i mot steam sine rettningslinjer etc, men er det noe vi virkelig vil (kredittkort info med mer)

Samtidig hvis du er hjemme og din kamerat bruker din xbox live id, blir du logget av hvis du sitter å spiller

Endret av henrikrox
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal du bestille noe som helst så burde du jo absolutt vente 3 uker. Spesielt hvis du er usikker på diverse valg.

Spill vil jeg helst bestill på game stop så jeg er sikra ivertfall forza 5 day 1

Om i verste fall komplett bestillinga x one blir litt forsinka er det ikke mega krise for min del den skal uansett gå til my kid som en forsinka bursdags gave.

Ja satt selv med en c64 og en mono game boy :glare: great evolution

Endret av samco
Lenke til kommentar

Takk for at du holder saklig og til "logikken" din.

Har jeg ikke vært saklig? Hvor har jeg vært usaklig angående denne diskusjonen rundt X1?

Jeg er interessert i spill ja. Men jeg skriker ikke og sutrer over hva som kommer til hver enkelt konsoll når den nettopp har blitt lansert. Jeg maler ikke fanden på veggen og sier at det er dommedag før jeg vet hva som kommer eller ikke kommer.

Eneste måten å forandre på noe er å si ifra. Er du ikke fornøyd på jobben så holder du ikke kjeft kun pga du ikke ønsker å "skrike og sutre". Du bruker din stemmerett og sier hva du mener slik at forholdene kan rettes opp.

Dette er jo også viktig i denne saken. Jeg er genuint interessert i konsollen og ønsker at den skal gi meg den beste mulige opplevelsen. Da må jeg si ifra hva jeg liker og hva jeg ikke liker slik at folk "der oppe" kanskje kan ta tak i det.

Jeg belærer heller ikke andre på forum og respekterer at folk har forskjellige behov og tar valgene sine deretter.

Alt jeg har gjort er å forklare deg hvordan situasjonen var på X360. Og at hvis de ikke forandrer på det så vil situasjonen forverre seg. Det lyser rødt i alle kriker og kroker angående Indie situasjonen hvis du faktisk bare tar en kikk rundt deg.

Dette er jo kun for MS sitt eget beste. Jeg ønsker å kaste penger etter dem, men da ønsker jeg at jeg skal få gjøre det på mine premisser. Det de ser ut til å glemme er at de er avhengige av oss. Uten oss, null konsoll. Enkelt og greit. Jeg ønsker meg også en konsollgenerasjon etter denne.

Det å være kritiske er nødvendig for å forbedre en hver bransje. Enten det er filmindustrien eller spillindustrien og co.

Jeg prøver heller ikke å overtale folk til at dette er en big deal eller ikke en big deal. Jeg tar valgene mine ut ifra mine behov. Dog har jeg ikke tatt noe valg enda, da vi vet nada om hva som kommer eller ikke kommer.

Men takk for en saklig diskusjon

Hele poenget med en diskusjon er jo å dele meninger. Hvis du ikke liker det så skjønner jeg rett og slett ikke hvorfor du er her.

Du oppfører deg som om jeg er den "store slemme ulven" som ønsker X1 rett ned i søla. Det er absolutt ikke tilfellet.

Endret av oophus_3do
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...