Matsern117 Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Gratulerer med ny konsoll, og velkommen inn i denne generasjonen Nytt er morro! Hva tenker du om kontrollen? Syns controlleren er bedre , mye bedre faktisk. som sakt har ikke fått prøvd mye spill men fikk spillt litt dr3, fikk tatt opp ei hagle og kjent på de triggerne . controlleren føles mye bedre ut i handa enn den gamle. RB og LB er litt hardere enn den gamle men det blir vell en vane sak. jeg ahr gruvet meg og gledet meg til xboxn kom . gruvet pga controlleren og kinect . 1. hadde controlleren vert helt for jævlig og bruke så hadde der minsket spill opplevelsen min med 50 % siden det er den som brukes når man skal spille. 2. kinect var en viktig deal for meg , vet det er mange her som. ikke liker kinect , men jeg synes microsoft har gjort en bra jobb med den , litt finpussing må til , men den fungerer fint. Så har egentlig ingen ting å klage på xD en ting jeg ikke liker er de som lager spill herregud at det går ant. jeg var på convention i london og såg xbox one i test fasen på full hd 1080 p. ja den ble testet i 4k gaming og dette så helt vidunderlig ut. folk sier at 4k bare blir tilgjengelig på film , det er bullshit den kjører det fint i 4k på spilling også. På convention fikk vi høre om HD osv , og det er jo slik at de som lager spill kan velge selv hvilken resolution de skal ha, og dette liker jeg ikke i hele tatt, X1 har ikke noe problem å kjøre 1080p så hvorfor i alle dager er det som mange spill som kjører 30 fps 720 p. Jeg fant liste over spill på IGN , kan linke denne lista hvis intresse. her stod det en lang liste over resolution på ps4 spill og x1. x1 ligger mye på 720 p og 30 fps , og ps4 ligger på 1080 p og 60fps. mange som sier har ikke bruk for 60 fps , mulig det men er det en mulighet så hvorfor ikke. En grunn for at jeg ikke spiller pc. Å sitte der og spille det sykeste skyte spille eller noe på medium, og hvite hele tiden at du kan spille på ultra hvis du har kjøpt bedre deler osv. pc spill kan alltid bli bedre komemer ant på specsen din. Så xbox er fint for der vet jeg heletiden , hmm grafikken er slik er ikke mulig og oppgradere , så nøyer jeg meg med det , og tenker ikke mer over den saken. Men når jeg nå gleder meg til ny spillet thief , og ser at det kjøres i 720 p -900p 30fps og 1080 p på ps4 , da blir keg forbanna iritert. leste på twitter igår at microsoft ikke er fornøyd med dette selv så de skal muligens sette opp grafikken på visse spill selv, for spill creatorene gjør det ikke. Innen 2015 håper jeg dette er fikset.Jeg ble lovet 1080p og 60 fps på halo 5 , å det skal jeg faen mæ ha xD Lenke til kommentar
David_1214 Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Lurer virkelig på hva slags convention det var... Hahah Lenke til kommentar
Matsern117 Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Lurer virkelig på hva slags convention det var... Hahah privat convention for bedrifter. jeg jobbet på gamestop på dem tiden. så fikk være med de på tur dit. fikk ikke se noe spill som er ute idag ,en dét var et slags kube spill som ble spiltt av og fikk se dette i forskjellige kvalitet Lurer virkelig på hva slags convention det var... Hahah privat convention for bedrifter. jeg jobbet på gamestop på dem tiden. så fikk være med de på tur dit. fikk ikke se noe spill som er ute idag ,en dét var et slags kube spill som ble spiltt av og fikk se dette i forskjellige kvalitet hadde en gaming convention i Dublin også Lenke til kommentar
Mala Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 Xbox kjører ikke en dritt i 4k enda. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 12. februar 2014 Del Skrevet 12. februar 2014 (endret) XBO kan uten problemer kjøre oppskalert til 4K eller 8K for den saks skyld. Men den kommer aldri til å kjøre normale AAA spill i nativ 4K. Det har den ikke hardware nok til å gjøre, ikke PS4 heller. Et Titan skjermkort til 8 høvdinger klarer det til en viss grad... Endret 12. februar 2014 av _LarZen_ 1 Lenke til kommentar
Johannes Entenmann Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Ligger i kortene at alle Sony elskere må hate Titanfall. Folk er så voksne nå til dags 1 Lenke til kommentar
Hakonnn Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Noen som vet hva oppdateringen som er ventet og treffe i kveld/imorgen inneholder? Lenke til kommentar
Johannes Entenmann Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Batteri indikator er vel den største nyheten. Updaten som er planlagt 2 Mars, Recent players, enklere å komme seg til friends list, lettere å invitere fokk og bedre party chat. Den siste ser eg frem til Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 XBO kan uten problemer kjøre oppskalert til 4K eller 8K for den saks skyld. Men den kommer aldri til å kjøre normale AAA spill i nativ 4K. Det har den ikke hardware nok til å gjøre, ikke PS4 heller. Et Titan skjermkort til 8 høvdinger klarer det til en viss grad... Budsjett-maskinvaren du finner i konsoller (som er nødvendig for å få en tåelig pris) kan nok bare drømme om 4K, med mindre spillet spesiallages med dette i tankene (langt færre polygoner og detaljer og kantutgjevning). Men det trengs altså ikke noe så dyrt som Titan for å få pose og sekk. Et AMD skjermkort til 3 høvdinger klarer det ofte bedre. (290/290x har større fokus på 4K-oppløsninger enn Titan, hvor fokuset er bla. GPGPU-ytelse) Alternativt også 780-kort til 3,5-4 høvdinger. Så fullt så dramatisk er det ikke. ^^ Slenger du to i SLI/CFX så kjører du spill så det griner i 4K. Selv Metro 2033 og BF4 går så det jomer med rendering-oppløsning på 4K og høyere her i huset. Men så har det selvsagt kostet en fot og en arm da. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Om noen vil se Titanfall i 60fps oppskalert til 1080p som dem fleste vil ha på sin XBO/TV så kan dere laste ned denne filmen. Er på 1.3gb Synes det ser bra ut, det kunne vært noe skarpere texturer men alt i alt så ser det bra ut. Lenke til kommentar
Johannes Entenmann Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Om noen vil se Titanfall i 60fps oppskalert til 1080p som dem fleste vil ha på sin XBO/TV så kan dere laste ned denne filmen. Er på 1.3gb Synes det ser bra ut, det kunne vært noe skarpere texturer men alt i alt så ser det bra ut. Så bra ut, har allerede forhåndsbestilt på PC, blir til begge konsoller. Når er det betaen er åpen for alle? Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Ligger i kortene at alle Sony elskere må hate Titanfall. Folk er så voksne nå til dags Jeg synes Titanfall ser kjedelig ut. Det har jeg ment siden starten, men avskriver ikke spillet før jeg får testet det selv. Lenke til kommentar
Johannes Entenmann Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Ligger i kortene at alle Sony elskere må hate Titanfall. Folk er så voksne nå til dagsJeg synes Titanfall ser kjedelig ut. Det har jeg ment siden starten, men avskriver ikke spillet før jeg får testet det selv. Er ikke sånn at alle skal elske det, men er ingen hemmelighet at ekslusiver på Ps4 skal hates av Xbox One og omvendt. Eg elsker gode multiplayer spill så for min del blir dette veldig bra. Blitt mer og mer vanlig at storspill har singel og MP der singelplayer suger helt vilt. Kan være smart å satse på en av delene. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Batteri indikator er vel den største nyheten. Updaten som er planlagt 2 Mars, Recent players, enklere å komme seg til friends list, lettere å invitere fokk og bedre party chat. Den siste ser eg frem til Nesten alt dette her er strengt tatt noe som skulle vært der fra dag 1. Ihvertfall mtp. at Xbox 360 har alt dette så og si! Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Eg elsker gode multiplayer spill så for min del blir dette veldig bra. Blitt mer og mer vanlig at storspill har singel og MP der singelplayer suger helt vilt. Kan være smart å satse på en av delene. Hundre prosent enig. Idiotisk at spill som i utgangspunktet er singleplayerspill skal måtte slenge på en multiplayermodus, og spill som i utgangspunktet er multiplayerspill må slenge på en singleplayerdel. Det samt DLC-helvetet er vel det jeg misliker mest med forrige generasjon. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Jeg er helt enig! Sjelden man får det beste i fra to verdener i en og samme pakke. Lenke til kommentar
David_1214 Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Jeg er helt enig! Sjelden man får det beste i fra to verdener i en og samme pakke. Eneste unntak er Halo Lenke til kommentar
Mala Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Har aldri vært særlig hipp på online biten i de spillene, men splitscreen var ustyrlig morro i Halo og Halo 3 ihvertfall Men på generell basis har jeg fått med meg at det er meget stort og omfattende online, så ja der har du faktisk ett godt unntak. Lenke til kommentar
Peder_66 Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Noen som har hatt problem med lagg på multiplayerspill? Sliter med mye lagg på BF4. Sitter på 70 mbit linje Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 13. februar 2014 Del Skrevet 13. februar 2014 Titanfall PC Vs Xbox One Graphics Comparison Synes faktisk at grafikken på Xbox One-versjonen er grusomt dårlig, men men. Gameplay über alles. Ikke veldig overrasket at Pc versjonen knuser konsoll versjonen, nå kjører vel det i Source motor så gjør spillet enda enklere å optimaliseres på pc. Forventer egentlig så store forskjellene. Kravene for å kjøre ultra settings kommer til å være høye. Xbox One utgaven ser jo her ut som det er Xbox360 versjonen, så hvordan vil isåfall Xbox360 versjonen se ut? Selv PC versjonen ser ikke akkurat imponerende ut og jeg tviler på at det vil være mye, hvis noe, forskjellkjerne grafikken mellom Xbox One og PC versjonen i det ferdige spillet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå